Digidice Skrevet 9. juni 2007 Skrevet 9. juni 2007 Hei. Jeg så man kunne kjøpe 5 treninger hvert level, er dette noe man bør utnytte og kjøpe før man levler for og klare og makse ut characteren skikkeligt ? Ser det vil bli ganske dyrt og gjøre dette. Jeg har lagt in en levelingmod som fikser +15 i di bonuspoenga hver level så man slipper og slite sånn for og klare og nå di. Så det jeg lure på da om kansje den modden inneholder di treningene som jeg kan kjøpe ? her er leveling modden jeg bruker,kom gjerne med meninger. http://planetelderscrolls.gamespy.com/View...s.Detail&id=334 AF Leveling mod
MiSP Skrevet 9. juni 2007 Skrevet 9. juni 2007 (endret) Personlig har jeg nesten aldri benyttet meg av treningstilbudet. Det er dyrt, og man kommer raskt nok opp i level uansett. Jeg ser at du er veldig opptatt av å ikke ende opp med en "gimped character", som man sier. For meg ødelegger dette fokuset spillopplevelsen, ettersom selve levelingen og fokuset på +5 * 3 attributter opp hver level overskygger det som skal være fokus i spillet - å ha det gøy. Du løser dette ved å bruke en modifikasjon som gir deg +5 hver eneste level, noe som i høyeste grad kan betegnes som juks, og gjør spillet mye lettere og ubalansert enn det var i utgangspunktet. Jeg vil si at du taper på det, men det er min subjektive mening. Jeg har en bedre løsning: Bruk Kobu's Character Advancement System. Det er en videreføring av AF (AF blir såvidt jeg vet ikke utviklet lenger) som løser det på en mye bedre måte. Standardinnstillingene gjør slik at attributtene går dynamisk opp slik som skills - hver gang du øker to skills på samme attributt, øker attributten med ett poeng. Dette gjør at du slipper å fokusere på leveling i det hele tatt, og kan vie ett hundre prosent av din fokus til selve spillingen. Dette kan også betegnes som juks, men i mye mindre grad enn løsningen du bruker nå. Personlig ser jeg ikke på den som juks, og kommer aldri mer til å spille uten. Jeg anbefaler nevnte modifikasjon på det aller varmeste. Endret 9. juni 2007 av MiSP
Kahuna Skrevet 9. juni 2007 Skrevet 9. juni 2007 Jeg spiller oblivion uten level-mods og da kjøper jeg *ofte* trening. Stort sett så setter jeg meg ned og planlegger litt når jeg nærmer meg level-up, bestemmer meg for hvilke attributter jeg skal øke og leter etter en trener(eller en alternativ treningsform). Personelig satser jeg på 5+5+1 når jeg levler opp. 1 på luck og 5 på to andre. 5 kan være vanskelig å få til så jeg er vanligvis fornøyd hvis jeg klarer +9 til sammen (som helt tilfeldigvis også er det alle NPCer får hvert level). Forøvrig høres den level-moden du beskriver der veeldig fristende ut, kanskje den gir deg *litt* for mye? Uansett noe å tenke hvis jeg noensinne starter en ny karakter, etter at jeg begynte å rollespille mer har spillet tatt seg opp litt.
Digidice Skrevet 9. juni 2007 Forfatter Skrevet 9. juni 2007 Personlig har jeg nesten aldri benyttet meg av treningstilbudet. Det er dyrt, og man kommer raskt nok opp i level uansett. Jeg ser at du er veldig opptatt av å ikke ende opp med en "gimped character", som man sier. For meg ødelegger dette fokuset spillopplevelsen, ettersom selve levelingen og fokuset på +5 * 3 attributter opp hver level overskygger det som skal være fokus i spillet - å ha det gøy. Du løser dette ved å bruke en modifikasjon som gir deg +5 hver eneste level, noe som i høyeste grad kan betegnes som juks, og gjør spillet mye lettere og ubalansert enn det var i utgangspunktet. Jeg vil si at du taper på det, men det er min subjektive mening. Jeg har en bedre løsning: Bruk Kobu's Character Advancement System. Det er en videreføring av AF (AF blir såvidt jeg vet ikke utviklet lenger) som løser det på en mye bedre måte. Standardinnstillingene gjør slik at attributtene går dynamisk opp slik som skills - hver gang du øker to skills på samme attributt, øker attributten med ett poeng. Dette gjør at du slipper å fokusere på leveling i det hele tatt, og kan vie ett hundre prosent av din fokus til selve spillingen. Dette kan også betegnes som juks, men i mye mindre grad enn løsningen du bruker nå. Personlig ser jeg ikke på den som juks, og kommer aldri mer til å spille uten. Jeg anbefaler nevnte modifikasjon på det aller varmeste. 8817863[/snapback] Viste ikke om den du viste der eller noen andre så tok den bare da det var det eneste jeg fant. Ja er nettop det jeg mener man må spille og ha det gøy, det klare jeg ikke med og spille vanilla utgave av det spillet for da har jeg lest det blir veldig vanskeligt utover i spillet. Så egentlig vil jeg ha en mod som styre hele levlesystemet der det er bare for meg og spille og bruke di hovedskillene som jeg har valgt. Ellers blir spillet for avansert for meg for jeg forstår meg ikke på systemet jeg har lest side etter side om. Leste også at man skal velge talentene motsatt en det man skal spille da man ikke må gå så fort opp i di talenetene man bruker mest. Uff nei blir mye dette hehe, hjelp jeg vil spille normalt og ikke for avansert!
Skyax Skrevet 9. juni 2007 Skrevet 9. juni 2007 Og kom i level 20 når jeg hadde spilt litt over 100 timer. Jeg har aldrig brydd meg om skils, eller trenere. Liten vits og
Hockax Skrevet 11. juni 2007 Skrevet 11. juni 2007 Jeg for min delkan trolig bli anklagd for juks (på en måte). Jeg har sittet og spilt i time etter time og selvsagt kommet opp i leveler, spiller mest "ulovlig" ifølge guardsene Jeg liker å skyte dritten ut av en by med piler, sånn som Skingrad eller Bruma. Ihvertfall mår jeg da har drept alle merker jeg at de ikke kommer igjen så da loader jeg tilbake og finner konsoll koder så jeg fortsatt har de skyteskillsene som jeg hadde før jeg reloadet Dette vil sikkert bli antatt som juks, men siden dette er et RPG-spill og ikke et MMORPG gidder jeg ikke å bry meg Anbefales derfor på det varmeste for dere som skulle ha nødvendighet for litt skillz til et quest eller noko slikt P.S Dere må finne consollkoder selv så jeg forhåpentligvis ikke blir banna fra Gamer
Aekao Skrevet 11. juni 2007 Skrevet 11. juni 2007 Nå er det jo ike ulovlig på noen som helst måte å bruke consoll-koder siden oblivion er et single player RPG, og ikke online. Derfor ødelegger du ikke noe for noen andre ved å bruke koder.
Digidice Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Skrevet 11. juni 2007 Og kom i level 20 når jeg hadde spilt litt over 100 timer. Jeg har aldrig brydd meg om skils, eller trenere. Liten vits og 8820684[/snapback] Så du kjøre leveling skillsa og systemet orginalt og bare tar det som det kommer ? tror ikke det er så gale som noen sier, bare passe på tror jeg og ikke altid legge seg og sove når meldingen kommer.
MiSP Skrevet 11. juni 2007 Skrevet 11. juni 2007 Leste også at man skal velge talentene motsatt en det man skal spille da man ikke må gå så fort opp i di talenetene man bruker mest. 8818535[/snapback] Dette gjelder vanilla Oblivion. Å velge Major Skills som du ikke bruker vil føre til at du blir ganske god i dem du bruker uten å gå opp i level (du går kun opp i level ved bruk av Major Skills), og spillet blir alt for lett etter en stund. Men det er jo dem som er ute etter å eie alle. Jeg liker å skyte dritten ut av en by med piler, sånn som Skingrad eller Bruma. Ihvertfall mår jeg da har drept alle merker jeg at de ikke kommer igjen så da loader jeg tilbake og finner konsoll koder så jeg fortsatt har de skyteskillsene som jeg hadde før jeg reloadet Dette vil sikkert bli antatt som juks, men siden dette er et RPG-spill og ikke et MMORPG gidder jeg ikke å bry meg 8837581[/snapback] For all del; hver mann sin spillestil.
Digidice Skrevet 12. juni 2007 Forfatter Skrevet 12. juni 2007 (endret) Leste også at man skal velge talentene motsatt en det man skal spille da man ikke må gå så fort opp i di talenetene man bruker mest. 8818535[/snapback] Dette gjelder vanilla Oblivion. Å velge Major Skills som du ikke bruker vil føre til at du blir ganske god i dem du bruker uten å gå opp i level (du går kun opp i level ved bruk av Major Skills), og spillet blir alt for lett etter en stund. Men det er jo dem som er ute etter å eie alle. Jeg liker å skyte dritten ut av en by med piler, sånn som Skingrad eller Bruma. Ihvertfall mår jeg da har drept alle merker jeg at de ikke kommer igjen så da loader jeg tilbake og finner konsoll koder så jeg fortsatt har de skyteskillsene som jeg hadde før jeg reloadet Dette vil sikkert bli antatt som juks, men siden dette er et RPG-spill og ikke et MMORPG gidder jeg ikke å bry meg 8837581[/snapback] For all del; hver mann sin spillestil. 8837718[/snapback] Når jeg drev og levlet alle major skillsa mine til 10 på hver ca så går jeg langt over etter den spør om jeg vil sove, og tenkte da går det jo egentligt ut mot max levelen min også som vil ende opp lavere. Så det jeg lurte på da er levelet viktigt i OOO, at jeg ender opp lavere level når jeg har maxa ut skillsa at spillet ender opp for hard iom jeg er lavere level ? Håper det ikke er så level basert men heller skillsa mine hvor høyt di er for og klare og overleve senere. EDIT: Bør jeg fjerne denen fila : OOO-Level_Normal, vist jeg skal bruke den leveling modden du postet lengre oppe (Kobu's Character Advancement System.) Endret 12. juni 2007 av Digidice
asad Skrevet 16. juni 2007 Skrevet 16. juni 2007 Leste også at man skal velge talentene motsatt en det man skal spille da man ikke må gå så fort opp i di talenetene man bruker mest. 8818535[/snapback] Dette gjelder vanilla Oblivion. Å velge Major Skills som du ikke bruker vil føre til at du blir ganske god i dem du bruker uten å gå opp i level (du går kun opp i level ved bruk av Major Skills), og spillet blir alt for lett etter en stund. Men det er jo dem som er ute etter å eie alle. Jeg liker å skyte dritten ut av en by med piler, sånn som Skingrad eller Bruma. Ihvertfall mår jeg da har drept alle merker jeg at de ikke kommer igjen så da loader jeg tilbake og finner konsoll koder så jeg fortsatt har de skyteskillsene som jeg hadde før jeg reloadet Dette vil sikkert bli antatt som juks, men siden dette er et RPG-spill og ikke et MMORPG gidder jeg ikke å bry meg 8837581[/snapback] For all del; hver mann sin spillestil. 8837718[/snapback] Når jeg drev og levlet alle major skillsa mine til 10 på hver ca så går jeg langt over etter den spør om jeg vil sove, og tenkte da går det jo egentligt ut mot max levelen min også som vil ende opp lavere. Så det jeg lurte på da er levelet viktigt i OOO, at jeg ender opp lavere level når jeg har maxa ut skillsa at spillet ender opp for hard iom jeg er lavere level ? Håper det ikke er så level basert men heller skillsa mine hvor høyt di er for og klare og overleve senere. EDIT: Bør jeg fjerne denen fila : OOO-Level_Normal, vist jeg skal bruke den leveling modden du postet lengre oppe (Kobu's Character Advancement System.) 8839469[/snapback] Brutke litt tid på å sette meg inn i levlesystemet i oblivion, og det er noe av det rareste jeg har sett innen spill. Trodde jeg fulgte "fasiten" men fikk bare 2x og 3x multis. Virker som etter at meldinga om at du må hvile, går det ikke an å justere multipileren. Er det slik det er? Isåfall må det sjukt mye mikromanagement til for å unngå å ikke få nok mulits på egenskaper? OOO har ikke noe med selve levlesystemet å gjøre, bare med monsters. Jeg bruker 2x leveling, altså 2 ganger tregere. Utifra hva jeg har forstått
MiSP Skrevet 16. juni 2007 Skrevet 16. juni 2007 (endret) Når jeg drev og levlet alle major skillsa mine til 10 på hver ca så går jeg langt over etter den spør om jeg vil sove, og tenkte da går det jo egentligt ut mot max levelen min også som vil ende opp lavere.[snip] 8839469[/snapback] Jeg er ikke helt sikker på hva du spør om, men hvis du lurer på om det gjør noe at du ikke sover med én gang, men trener videre før du går opp i level, så er jeg ganske sikker på at det du trener opp ekstra blir overført til neste level (altså taper du ikke på det). Bør jeg fjerne denen fila : OOO-Level_Normal, vist jeg skal bruke den leveling modden du postet lengre oppe (Kobu's Character Advancement System.) 8839469[/snapback] Overhodet ikke. Bare ikke bruk den sammen med noen av KCAS sine "slower leveling"-modifikasjoner. ---------- asad: Levelsystemet, spesielt grunnmuren for det (at man blir bedre i det man gjør, og ikke det man velger å bruke skill points på som i andre spill) er faktisk et av de mest intuitive levelsystemene jeg har vært borte i. Angående micromanagement - det er egentlig ikke meningen at du skal drive med slikt (ettersom det kan ødelegge noe av spillopplevelsen), men Bethesda har nå en gang laget systemet slik at det lønner seg å gjøre det, eller til og med gjøre det stikk motsatte av hva som var ment (velge Major Skills du ikke bruker for å holde levelen nede). KCAS fikser på førstnevnte (alle attributes går flytende oppover etter hvert som du bruker ferdighetene dine), og OOO fikser på sistnevnte (du trenger alle ferdigheter du kan få for å klare deg). Endret 16. juni 2007 av MiSP
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå