Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Utdrag fra navnesøk på ssb.no:

Du søkte på mannsnavnet: Harald Haraldsen

 

Det er 16824 menn som har Harald som første fornavn.

Det er 10966 menn som har Harald som eneste fornavn.

 

 

Det er 1448 som har Haraldsen som etternavn.

 

Det er 17 menn som har Harald som første fornavn, og Haraldsen som etternavn.

Det er 8 menn som har Harald som eneste fornavn, og Haraldsen som etternavn

Med bare 8 å velge i er det ikke så rart at ingen av dem er født i 1937 og bor i oslo. Kongen er uansett ikke blant dem da han ikke heter haraldsen til etternavn(selv om enkelte republikanere gjør et poeng av å omtale ham som nettopp "Harald Haraldsen").

 

Lurer på om han ikke pleier å underskrive offentlige dokumenter og denslags med Harald R men om han i det hele tatt har et etternavn i tradisjonell forstand aner jeg ikke.

 

Betaler han skatt forresten? Er ikke han en av ytterst få i dette landet som ikke har skatteplikt? I såfall er det ikke rart om det er vanskelig å finne ham i skattelistene. "Vanlige" nullskatteytere havner der men det blir kanskje noe annet...

Lenke til kommentar
Noen som vet hvor man kan lese mer om hvorfor noen mener at global oppvarming ikke er vår feil osv? Hørte et intervjue på nrk med en som mener noe slik (klima bølle) men husker ikke argumentene.
Du finner mange kilder i denne tråden. Alt fra Youtube-videoer til lange avhandlinger.
Finnes det en kalkulator som gjør det mulig å finne ut hva felles nevneren til to tall er? Hadde vært fryktelig hjelpsomt og tidbesparende.
HP 32sII gjør det med fellesnevnere på under 1000. Man finner det ved å bruke brøkvisning. Mange andre kalkulatorer har lignende egenskaper.
Lenke til kommentar

Jeg orker ikke gå gjennom tråden for å lete opp alle linkene for deg. Du kan gå gjennom tråden selv og bare klikke deg kjapt inn på alt som er linket. Du trenger ikke lese alle innleggene for å finne linkene. Bare se etter blåfargen på skriften. Beklager min noe sure tone men det du ber meg om klarer du fint selv.

Lenke til kommentar
Jeg orker ikke gå gjennom tråden for å lete opp alle linkene for deg. Du kan gå gjennom tråden selv og bare klikke deg kjapt inn på alt som er linket. Du trenger ikke lese alle innleggene for å finne linkene. Bare se etter blåfargen på skriften. Beklager min noe sure tone men det du ber meg om klarer du fint selv.

Sorry, bladde fort igjennom men la ikke merke til noe blå farge.

Skal nok finne dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...