Gå til innhold

Bruk av avatar-funksjonen


Anbefalte innlegg

Sytekopper, hengerumper er dere alle, jeg sitter på mitt gamle 56k modem og det går slettes ikke tregt og laste ned forumsidene selv om avatarer er aktivert. Kanskje dere burde skifte browser? huff  :cry:

Blir avatarane også mindre stygge og distraherande om eg skiftar nettlesar?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ISDN og er også enig i at sidene ikke er spesielt tunge å laste, med avatars. (Og jeg tør vedde på at en god del av dere har mellombånd/bredbånd.) Og personlig syns jeg 80x80 er fin øvre grense. Om man skal ha avatar, eller ikke, er vel noe man selv avgjør... En funksjon som gjør at en bruker kan slå av visning av avatars hadde vært koselig. (Men bannere og sånt i profil er stort sett bare stygt.)

Lenke til kommentar

Så lenge folk holder seg til den rette fil-størrelsen har det neppe mye og si på hastigheten tror jeg. Som sagt, sitter på et 56k modem og det går ikke tregere/fortere enn det gjorde før... modem går tregt uansett om man bruker avatarer eller ei. På skolelinjen (2Mbit) går det som olja lyn... Avatarer er bare genialt enkelt genialt... 8)

Lenke til kommentar
hmm, er jeg den eneste med StarTrek avatar her?? Det er for slapt  :wink:  

 

disse nye smiley`ene er også litt slappe, synes nå jeg, da...

 

Nei - du har en stor stygg tripod-logo fordi Tripod ikke tillater linking til bilder utenifra deres egne sider. Skrur jeg av "enable referrer logging", så får jeg derimot et blankt bilde.

 

Legg avartaren din på en annen server du - home.no og start.no er gratis.

Lenke til kommentar

Altså ... 50x50 er litt smått slik at den del bilder blir "crappy". Større avatarer vil jo ikke ødelgge layouten på forumet siden det feltet på siden er i fast størrelse. 80x80 hadde passet bra... mener jeg.

 

Og siden avatarene ligger på andre servere, så vil jo ikke forum.hardware.no bli brydd med trafikken for å laste ned disse, men klart : størrelsen bør holdes under 10kB for å ikke kverke de stakkars modem/ISDN-brukerene her.

 

Jeg syns også det ville være kjedelig om avatarene skulle forsvinne. De gir et artig og unikt preg av oss som brukere. Det liver opp forumet, men jeg er også delvis enig i den juletre-analogien. Grensa får gå ved rene bilder, animasjoner osv kan brenne ;) ...

Lenke til kommentar

For min del kan gjerne avataren være 1024x768, så lenge den ikke overskrider 6kb. Nå putter jeg ting litt på spissen, øk gjerne antall pixels men behold 6kb file size.

 

Selv så syns jeg har en av de lekrere avatarene her på forumet. :p

 

Photoshop er jo genialt å resize bilder med. Mm.. Bra kvalitet. Har noen reserve avatars liggende. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...