Gå til innhold

HTC Touch ble lansert i dag.


Anbefalte innlegg

Har noen fått til MoDaCo NoData til å virke med ONYX 2.2? Finner ingen GPRS-innstillinger på Settings->Connections som før heller, så er dette en funksjon som er deaktivert i registeret fra før?

 

Forsøkte med HS (ikke BatteryStatus da jeg ikke fant dette :() med ONYX og det gikk ikke så bra.. Er det meningen at den lille rød/gul/grønne streken som man skal trykke på skal være der hele tiden? For den forsvant da jeg startet TouchFlo.. Forklare hvordan du gjorde det Tobias? :)

Endret av spruddel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg er litt rådløs nå, og tenkte kanskje noen av dere kloke hoder her har noen idéer. Jeg flashet nylig til siste versjon av Onyx Rom (3.0 + patch 1). Kjører siste IPL/USPL og Radio. Men jeg klarer ikke synkronisere mobilen med pc'en. Kjører Vista Business 64bit (engelsk) og har installert siste Windows Mobile Device Center (faktisk ørten ganger). Har hatt litt problemer med å synkronisere tidliere også, men nå er det faktisk helt umulig. Første gang jeg koblet til telefonen etter flash fikk jeg opprettet partnerskap, og synkronisert alle kontakter og kalenderoppføringer. Etter dette får jeg rett og slett ikke koblet til. Noen ganger kommer den "connecting to host" melding opp på mobilen; etterhvert blir den borte (som forventet), men ingenting mer skjer. Telefonen står som ikke tilkoblet i WMDC og i ActiveSync på mobilen.

 

Jeg bruker et program MyMobiler som automatisk starter når telefonen er tilkoblet. Dette programmet starter av og til når jeg kobler til telefonen, men det får ikke kontakt med telefonen.

 

Jeg føler jeg har forsøkt alt, men ingenting fungerer. Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Jeg føler jeg har forsøkt alt, men ingenting fungerer. Noen som har noen tips?

Jeg har aldri hatt dette problemet, men jeg har registrert at det er ganske hyppig diskutert rundt omkring. Det at du kjører 64 bit tror jeg ikke gjør saken lettere. Jeg mener du skal sjekke ut SmartMobil.no og XDA, men et "kjerringråd" er selfølgelig å forsøke å flytte USB-kabelen til forskjellige porter på PCn din, det hender at det kan løse opp i krøll ...

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Programmer og tweaks til HTC Touch:

Skal prøve og oppdatere denne listen, men da trenger jeg hjelp fra dere!

Si ifra hvis det er noe som bør legges til, fjernes eller oppdateres.

 

Anbefales å følge med på xda-developers-forumet, spesielt i "Elf" og "Development and Hacking" kategoriene.

 

Se også Steffen_moss sin store liste med linker til alt som har med PDA, PocketPC og Windows Mobile å gjøre.

 

Merk: har ikke prøvd alle disse programmene selv, brukes på egen risiko!

 

 

SIP:

Backup:

  • -PIM Backup (meldinger, kontakter, avtaler m.m)
  • -Sprite Backup (følger med telefonen, tar også backup av installerte programmer)

Kontakter:

Media:

Skins og ny funsjonalitet:

Nytt/ferdiglagde GUI:

Register:

GPRS:

  • -Spb GPRS Monitor (måler GPRS-trafikk og kostnader, følger med telefon)
  • -MoDaco NoData (Kontroll over GPRS-trafikk, og mulighet til å slå denne av)

Spill:

Div programmer:

Samlesider for gratisprogrammer:

ROM:

Tweaks:

--------------------------------------------

--------------------------------------------

 

Hadde egentlig ikke tenkt å lage denne listen i dag, da jeg er ganske opptatt med eksamener. Menmen...

Har dere forslag til endringer er det bare å fyre løs. Kan være greit å få med flere guider hvis noen har. Har bare gått raskt igjennom innleggene fra denne siden og ned til ca side 50 samt førsteposten.

 

Håper listen faller i smak.

 

 

Må jeg flashe mobilen eller noe før jeg kan legge inn på slike program???

Lenke til kommentar

I de fleste tilfeller, nei. De aller fleste programmer fungerer på telefonen med standard installasjon. Det er kun enkelte programmer som endrer systemfiler som ikke kan installeres sånn helt uten videre. Det er fordi systemfiler på standardinstallasjoner er "låst", dvs at telefonen ikke vil tillate endringer av disse. Da må du såkalt CID unlocke telefonen først, men som sagt, dette trenger sjeldent å gjøres.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hehe.. jeg hadde det samme problemet den gangen jeg faktisk hadde en fungerede Touch. Men etter at jeg byttet ROM'en på den, så fungerte det helt fint.

 

Skal nevnes at det ligger en MSN patch på HTC's hjemmeside, som skal fikse det meste som er feil.

 

"?" tegnet finner du ved å bytte til "symboler". Dette må være det mest idiotiske stedet å ha spørsmålstegnet. Men det du kan gjøre for å slippe dette,er å laste ned ett nytt tastatur.

 

 

Hei jeg har også kommet over en ny Touch til 'nå' bra pris, og lurer på fix på HTC europa home siden, den har jo ikke norsk support. Alle fiksene referer til eng/se/italiensk/sov hva skal jeg bruke når jeg har msn norsk språk ?

 

Og kanskje noen kan anbefale hvilken key pad som er den beste nå i dag ?

 

 

 

 

griffin95

Lenke til kommentar
Vurderer å selge denne telefonen til en kompis ettersom den ligger og støver ned.

Hvor mye ville dere tatt for en slik?. Pent brukt med alt tilbehør og original embalasje.

Ser den ligger ute på finn til omtrent 1000-1500,-

Jeg kjøpte en ekstra som jeg skal gi bort til min bror. Den kostet 999 på FINN. Han som hadde den hadde ikke brukt skjermbeskytter slik at den var litt skrapa. Jeg har bestilt ny digitaliseringsbrett (det som ligger over LCD-skjermen, og som blit skrapet opp) fra Kina for en slik og ingenting.

 

Tobias

Lenke til kommentar
Vurderer å selge denne telefonen til en kompis ettersom den ligger og støver ned.

Hvor mye ville dere tatt for en slik?. Pent brukt med alt tilbehør og original embalasje.

Ser den ligger ute på finn til omtrent 1000-1500,-

Jeg kjøpte en ekstra som jeg skal gi bort til min bror. Den kostet 999 på FINN. Han som hadde den hadde ikke brukt skjermbeskytter slik at den var litt skrapa. Jeg har bestilt ny digitaliseringsbrett (det som ligger over LCD-skjermen, og som blit skrapet opp) fra Kina for en slik og ingenting.

 

Tobias

Ok. Da tror jeg 1000,- er en grei pris når jeg skal selge den til en kompis. Bedre og selge den enn og la den støve vekk ettersom jeg bruker Diamond.

Lenke til kommentar

Ja, da startet jeg med å legge inn nyeste ONYX idag på bursdagen min, men det ble ikke slik jeg håpet, jeg ble ferdig med CID-unlockingen, men jeg hadde tydeligvis glemt et eller annet i Microsoft ActiveSync (tror det er noe sånn, "enable advance connection" eller noe der omkring, som må deaktiveres? Hvordan gjøres dette igjen? Håper på raske svar :)

Lenke til kommentar
Ja, da startet jeg med å legge inn nyeste ONYX idag på bursdagen min, men det ble ikke slik jeg håpet, jeg ble ferdig med CID-unlockingen, men jeg hadde tydeligvis glemt et eller annet i Microsoft ActiveSync (tror det er noe sånn, "enable advance connection" eller noe der omkring, som må deaktiveres? Hvordan gjøres dette igjen? Håper på raske svar :)

HUM!

Det der med ActiveSynk er jeg ukjent med, men det kan godt hende at du har rett. Jeg tror du eventuelt finner ut av det selv.

 

Hvordan er mobilen din har du trefarget skjerm med USB tekst i, kommer du tiulbake til vanlig skjerm, eller?

 

Jeg har hatt problemer når jeg har glemt å ta ut minnekortet, og en gang fikset alt seg når jeg byttet PC.

 

Tobias

Lenke til kommentar

Den å fjerne merkingen for "Enable advanced connection" eller hva det står har ofte hjulpet personer som har hatt problemer med å koble til ActiveSync, og da spesielt Windows Mobile Device Center i Vista. Dette er ikke noe du skal trenge å gjøre før en flashing, så lenge du får koblet telefonen til ActiveSync/WMDC.

 

For å flashe til Onyx (anbefaler Onyx Jr. på det sterkeste for Elf-brukere) må du flashe IPL/USPL, dette CID-unlocker også telefonen. Når dette er gjort skal det være nokså rett fram. Start flashingen, såfremt du er tilkoblet ActiveSync/WMDC, vent til den er ferdig, og opprett partnerskap mellom telefon og PC igjen.

 

spruddel: Hvor i prosessen er du nå? Hva er status på telefonen?

 

Jeg har forøvrig aldri tatt ut minnekortet når jeg har flashet. Aldri møtt på noen problemer pga det ... yet.

 

Kom forøvrig over et najst lite program: VistaHide Battery Gauge. Legger til en bitteliten horisontal linje over "taskbaren" som viser hvor mye batteri som er igjen. Er i form av en .exe fil som legges i \Windows\Startup og som så kjøres derfra via filutforskeren. Hvis den ikke legges der vil ikke programmet starte om man restarter telefonen. Kjør .exe filen igjen for å avslutte programmet, og evt. fjern fra startup-mappen om du ikke vil programmet skal starte automatisk.

Endret av AndyG
Lenke til kommentar

Hei, planlegger å flashe ROM-en nå snart.. Men er det nok å bruke denne http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=320155 eller må jeg bruke den nyeste USPL 2.28.0000. (tror jeg?), jeg skjønner ikke en dritt av hva USPL, SPL, IPL og alt det der er, og er veldig fint med denne http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=320155 , hvor man bare kjører den fra pc-en også ordner ting seg, istedenfor å legge inn ting på mobilen og holde på sånn.. Noen som kan forklare? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...