Gå til innhold

HTC Touch ble lansert i dag.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har nettopp flashet Touch-en min (ELFin) med WM6.1 Blue Elves-rom fra xda.

 

Nå savner jeg fælt det tastaturet jeg hadde originalt, det sorte fra HTC med to bokstaver og XT9-ordbok. Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i dette, med ÆØÅ, eller om det eventuelt er mulig å hente det "ut" fra den originale ROMen (som jeg har backup av)?

 

Mener du denne? http://forum.smartmobil.no/viewtopic.php?p=59686 (Litt ned på siden. Heter HTC Keyboard + Keypad Nordic.CAB).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mener du denne? http://forum.smartmobil.no/viewtopic.php?p=59686 (Litt ned på siden. Heter HTC Keyboard + Keypad Nordic.CAB).

 

Jeg trodde denne var "hjemmelaget", men nå har jeg testet den, og foreløpig klarer jeg ikke å se noe forskjell fra HTC' "originale" som fulgte med min norske elfin.

 

Takk!!! :)

 

EDIT:

Ser at denne er bygd over samme "lest" som HTCs originale. Men jeg savner at jeg får foreslått kontakter (og ikke ord fra xt9-ordboka) når jeg skriver i "Til"-feltet i tekstmeldingsfunksjonen.

 

Noen som har HTCs orignale? Jeg tror den lå på xda tidligere, i pakken med alle "orignale" htc-programmer, men nå finner jeg det ikke lengre.

Endret av dv2005
Lenke til kommentar
Men jeg savner at jeg får foreslått kontakter (og ikke ord fra xt9-ordboka) når jeg skriver i "Til"-feltet i tekstmeldingsfunksjonen.

Det er da ikke noe stort problem vel? Hvis du f.eks skal skrive en melding til Petter (bare eksempel) og du trykker "Pe" fulgt av et mellomrom etterfulgt av backspace så er forslagene der ;) Jeg gjør det sånn og er helt vandt til det og gjør det som vane :)

Lenke til kommentar
Det er da ikke noe stort problem vel? Hvis du f.eks skal skrive en melding til Petter (bare eksempel) og du trykker "Pe" fulgt av et mellomrom etterfulgt av backspace så er forslagene der ;) Jeg gjør det sånn og er helt vandt til det og gjør det som vane :)

Neida noe stort problem er det ikke, man kan jo alternativt også skrive "Pe" og la Windows foreslå mottaker. Men det fungerte bedre med den gamle ordboken hvor forslagene kommer løpende. Den gamle ordboken hadde også ABC-funksjon når markøren står i tilfeltet, noe som er naturlig (siden "Pe" osv. ikke ligger i ordboken).

 

Oppsummert er selve tastaturet bra, men den medfølgende ordboka er mye dårligere enn den som fulgte med det originale HTC-tastaturet.

Lenke til kommentar

Ok, folkens!

Da var det på tide å legge inn en ny ROM. Jeg har kjørt Blue Elves i "evigheter". Jeg har tom. testet ut en annen ROM for deretter å gå tilbake til Blue Elves. Den blå er kjepebra, men det var på tide å gjøre noe nytt. Jeg har nå lagt inn Onyx 2.0. Den kjører prioritert TF2D, og jeg har lært meg å digge dette grensesnittet. Alt fungerer nå bortsett fra Opera (derfor er den byttet ut med IE i ROM'en). Etter å ha kjørt et par dager må jeg si meg meget fornøyd. Jeg kan tom. kjøre YouTube!

 

BTW:

Jeg gleder meg til neste grensesnitt fra HTC. Jeg håper at de gjør seg mer bruk av "bevegelser" over skjermen. Jeg synes fremdeles at CUBEN var en kul grei ... :love:

 

Tobias

Lenke til kommentar

Hmm, tror jeg trenger å oppdatere ROM-delen av listen min. Tok en kjapp tur innom XDA og så mange nye ROMs som jeg ikke hadde sett før. Har lenge planlagt å legge inn ny ROM (eller samme som før), men det blir liksom aldri tid til det.

 

Er jo en stund siden jeg oppdaterte listen min med programmer og slikt. Nå har ikke jeg fulgt så veldig mye med de siste månedene, men tenker dere andre har mange nye programmer og tweaks som burde deles med andre Touch-elskerne :)

 

Fyr på med forslag så skal jeg oppdatere listen!

Lenke til kommentar

Jeg bruker for tiden Touch Essentials rom (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=415880) som jeg synes var veldig kjapp, inneholdt lite tullball og var god på minnebruk. Verdt å merke seg at denne har fjernet HTC Cube. Cube var kul til å begynne med, men ble bare irriterende etterhvert når den poppet opp i tide og utide.

 

Jeg vurderer å bytte til Onyx rom (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=426540) som er basert på den nye Onyx (d'uh) telefonen. Den fokuserer også på Manila 2D som er et fortreffelig program. Verdt å merke seg at at man fortsatt ser på M2D som beta.

 

Ellers kan jeg anbefale programmet G-Alarm (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=422362) som er en alarmklokke som tvinger deg til å styre en ball gjennom en labyrint før den lar seg skru av. Genialt for oss som er litt seige om morran.

 

Manila 2D (som nevnt over) kan lastes ned alene og legges på nesten enhver HTC telefon (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=398173), men er fortsatt i Beta stadiet og de sier at man må være forberedt på en hard reset hvis man vil legge inn en nyere versjon senere.

 

Minimal DIALER er genialt for de som vil ha en raskere og penere UI på telefonbiten (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=395086). Ser ut til at han nå har fått fikset redial og smartdial med et par plugins.

 

Ellers er .Net CF 3.5 lansert, men det er ganske smertefult å installere på en telefon som har en eldre versjon fra før av. Mange rapporterer økt hastighet på programmer som benytter seg av .Net og noen rapporterer bedre minnebruk. Lite håndfast data på akkurat dette. Anbefales vel å installere en custom rom som har siste versjon ferdiginstallert. De fleste nye har vel dette nå.

 

Vibration Feedback (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=425063) for de som liker "tilbakemelding" når man trykker på skjermen. Jeg fant akkurat denne selv så har ikke prøvd ut. Jeg bruker selv en liten lyd ("tap") når jeg trykker på skjermen, men det kan bli litt irriterende for andre i rommet når man skriver melding.

 

Det er vel det jeg har akkurat nå. Kommer med mer senere, superman, om jeg finner noe spennende.

Endret av AndyG
Lenke til kommentar

Ahh, takker Andy! Skal legge det til så snart jeg får tid.

 

.NETCF 3.5 har jeg faktisk en link til i listen fra før av, det virker rimelig enkelt der i alle fall.

 

Jeg er ute etter en rask ROM uten mye dilldall. Ting og tang kan jeg legge inn etter hvert, selv om det er greit å ha det ferdig installert. Men hastighet kommer først, har irritert meg nok over treig telefon.

 

Tobias (eller andre): vet du om det er mulighet for å skru av en alarm i Fizz Alarms etter man har snoozet? Altså før den ringer igjen. Kjipt å stå opp rett etter man har snoozet og så gå i dusjen... piiip, piiip, piiip!

Lenke til kommentar

Jeg prøvde ut den Vibration Feedback tingen jeg linket til over. Den fungerte ikke veldig godt. Når den vibrerer stopper nemlig telefonen opp i den stunden den vibrerer. Det er selvfølgelig veldig kort, men det gjør f.eks. M2D ubrukelig, fordi telefonen slutter å registrere at du trykker på skjermen idet den vibrerer. Dermed kan du ikke "slide". Avvinstallerte ganske fort. Samtidig syns jeg vibreringen varte for lenge istedet for bare en "brt" så var det "brrrt". Vet ikke om jeg forklarer meg forståelig her, men anbefaler ikke det programmet tross nyttigheten av vibrering.

Lenke til kommentar
Tobias (eller andre): vet du om det er mulighet for å skru av en alarm i Fizz Alarms etter man har snoozet? Altså før den ringer igjen. Kjipt å stå opp rett etter man har snoozet og så gå i dusjen... piiip, piiip, piiip!

 

Selv bruker jeg SPB Time, som har et interface som fungerer ypperlig med kun tommel og trykkskjerm. Her er det enkelt å slette en alarm, uavhengig om du nettopp har snoozet eller ikke.

 

Programmet har forøvrig flere varianter av stoppeklokker og nedtellingsur, samt verdensklokke for globetrotterne :p Finnes her, men koster nok rundt hundrelappen om du vil kjøpe det...

Lenke til kommentar
Tobias (eller andre): vet du om det er mulighet for å skru av en alarm i Fizz Alarms etter man har snoozet? Altså før den ringer igjen. Kjipt å stå opp rett etter man har snoozet og så gå i dusjen... piiip, piiip, piiip!

Næmen, Super da!

Det er jo helt feil å stå opp etter å ha brukt slumre-knappen! Hele vitsen med den er å lukke øynene å slumre i den varme senga, litt til ...

Jeg har aldri hatt problemet ditt fordi jeg slumrer, når jeg slumrer og slår av når jeg står opp. Desuten har jeg med meg mobilen på badet så det hadde ikke vært noen katastrofe om det hadde begynt å synge "Halleluja, halleluja, halleluja, ha-halle-luja!" Man må ha en vekkelyd som passer til anledningen. Pip-Pip, passer ikke! Det er Halleluja, for det er morgen og en ny dag!

 

BTW: Hadde lastet ned G-alarm 5 minutter før jeg leste om den her. Har ikke testet den ut ennå, men er egentlig kjempefornøyd med Fizz fordi den har tre funksjoner som jeg bruker meget ofte (alarm, timer og stoppeklokke).

Tobias

Lenke til kommentar
Tobias (eller andre): vet du om det er mulighet for å skru av en alarm i Fizz Alarms etter man har snoozet? Altså før den ringer igjen. Kjipt å stå opp rett etter man har snoozet og så gå i dusjen... piiip, piiip, piiip!

Næmen, Super da!

Det er jo helt feil å stå opp etter å ha brukt slumre-knappen! Hele vitsen med den er å lukke øynene å slumre i den varme senga, litt til ...

 

Vet godt hva slumrefunksjonen egentlig er ment til, men tingen er at jeg flere ganger har slått av alarmen og sovnet fordi jeg ikke stod opp meg en gang. Må bare ligge litt til i den varme sengen :) Det egentlige problemet er vel at jeg legger meg for sent...

 

Er forøvrig godt fornøyd med Fizz Alarms, da jeg bruker alle funksjonene mye. Irriterer meg litt over at man må trykke to ganger for å foreta et valg, men blir vant til det.

Lenke til kommentar
Jo jeg forstår at det er to valg på lydmenyen, men knappen på venstre side av telefonen som tidligere justerte lyden (lydnivå i samtale og både systemlydnivå og ringenivå utenfor samtale). Nå fungerer knappen som opp og ned på navpaden. :S Det finnes altså ingen måte å justere lydnivå på utenom å skru av og på eller vibrering.

 

Jeg har nå funnet ut av dette problemet. Velger å sitere meg selv her for i tilfelle andre har samme problem. Når jeg installerte M2D var det en stor .cab som også inkluderte HTC Opal Volumemanager, eller hva det heter. Jeg installerte det så i tillegg ved siden av, for så å avinstallere det. Nå er høyttalerikonet frigitt og jeg kan klikke på det og får de gode gamle sliderne. Skyvebryteren på siden av telefonen fungerer nå også som før.

 

--

 

En annen sak. Jeg syns skjermen har blitt mindre følsom en av de siste dagene. Er det noen enkel måte å endre følsomheten på, uten å gå gjennom "align" funksjonen?

Lenke til kommentar

Nå trenger jeg virkelig HJELP!! Tror min Touch er ødelagt! Jeg prøvde å flashe til Onyx 2.1.2, men forsøkte først på egen data og fikk det ikke til, men restartet mobilen da det var sånn grønn/rød og sort strek eller hva det nå er.. Så var jeg tilbake til Blue, men nå prøvde jeg på pappa sin data og nå fikk jeg vel fjernet Blue, men fikk ikke lagt inn den nye! Så nå skrur jeg på telefonen og den kommer med rask melding om: Searching for SD card eller noe sånn, så kommer den skjermen med de fargene på opp, og får jo ikke gjort noe vel? Kan en hardresett hjelpe? Hvordan gjorde man det igjen? Rød knapp + den under i 5 sekunder? Vær så snill, hjelp meg!

Lenke til kommentar

For å hard resette hold inne grønn og rød knapp mens man trykker inn resetknappen ved siden av usbporten. Fortsett å holde inne de røde og grønne knappene. Du vil etterhvert få opp en melding på skjermen med instruksjoner.

 

Husket du å flashe IPL og USPL (http://forum.xda-developers.com/showpost.p...amp;postcount=4)? Dette er vel nødvendig eller så vil installasjonen feile underveis.

 

Mulig jeg tar feil nå, men jeg tror at det at du får opp de tre fargene indikerer at telefonen er i en modus hvor den kan ta imot en rom. Skulle da tro at det burde gå fint å flashe den på nytt.

 

Edit: Etter litt lesing har jeg funnet ut at skjermbildet med de tre fargene blir kalt RUU Trikolor Bootloader og at det burde la seg gjøre å fikse telefonen derfra.

 

- Q: My device was cid unlocked successfully, but when i tried to flash a new rom (NON SHIPPED ROM), my device has stucked at:

[1] Bootloader screen with a RUU sign at the right top of the srcreen

[2] Smart Mobility or Operator logo screen.

- A: [1] Most of these cases the device shows the RUU text at the right top corner of the screen and you have a chance. Press Reset Button+Camera Button realise Reset button but keep holding camera button, once u get the bootloader window without the RUU text press Reset button again, voilá.

[2] First AVOID to flash any kind of shipped rom, at least you have your original rom (CHECK HERE), put your device in bootloader mode then try to reflash with any DUMPED or COOKED ROM, if does not work may be you device was not unlocked, did you know DEVICE ID and CID ID from your device?, THE ONLY WAY IS FIND YOUR ORIGINAL ROM. So read the guide.

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=379318 -> [REF]Recover / Revive your dead / bricked HTC ELF or ELFIN

http://wiki.xda-developers.com/index.php?p...RUU_Error_Codes -> List of Common RUU Error Codes for Elf and Elfin

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=406721 -> Her finner du vel all info du trenger om telefonen.

 

MERK! Jeg tar inget ansvar for ting som måtte skje som følge av disse guidene. Jeg trengte sikkert ikke si det, men da er det gjort.

Endret av AndyG
Lenke til kommentar

Forsøker å fikse mobilen nå. Har prøvd litt forskjellig, men lite skjer. Får ikke koblet til på ActiveSync så må finne all info manuelt.

 

Er på denne siden her: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=379318

 

Har kommet vellykket til punkt 7 der.

a) After you do a success connection to your device run in to your MTTY window the following commands:

 

NOTE: Don't be lazy, Type the commands if not it will not work.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

password BsaD5SeoA

 

ruurun 0

 

getdevinfo

 

ResetDevice

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

NOTE: At this point you can check if your device its a CID UNLOCKED Device:

 

This is the MTTY window:

........

 

Problemet er at jeg tror ikke jeg får en vellykket synkronisering.? Er ikke helt sikker på hvordan jeg skal få det, men skjønner ikke helt hvordan det MTTY. Jeg prøver å skrive inn de kommandoene, men skal jeg ikke lagre de et spesielt sted, eller overføre til et sted eller noe? Skjønner ikke hva jeg gjør her.. Vær så snill, noen må forstå? :D

Lenke til kommentar

Idéen med å kjøre MTTY er så langt jeg forstår å finne ut om telefonen din er CID unlocked. Hvis den er det kan du installere en hvilken som helst rom, f.eks. Onyx, Shadow, Blue e.l.. Dersom den ikke er det er du nødt til å finne en såkalt shipped rom, dvs en original rom som du kan flashe telefonen med. Det ligger noen på xda forumet du kan prøve, men du er antakelig avhengig av å finne en norsk rom.

 

Jeg har aldri brukt MTTY før så er usikker på hvordan du søker, men du skal altså søke etter nøkkelen g_cKeyCardSecurityLevel som forteller deg om telefonen er CID unlocked eller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...