Gå til innhold

10 Gode råd når du ringer supporten


r0lfi

Anbefalte innlegg

1. Ikke tro du og ditt problem er viktigere enn noen andre. Da blir du minst viktig av alle.

 

2. Ikke tro du kan mer enn oss, det kan du ikke, tro meg.

 

3. Om du reiser på ferie i morgen, er det ditt problem.

 

4. Hvis du tror jeg bryr meg, så tar du feil.

 

5. Hva du anbefaler dine venner å kjøpe eller ikke kjøpe er mindre viktig for meg enn valget

 

mellom venstre eller høyre fot først i gulvet

 

6. Om supporteren høres ut som han er gretten, sur, lei og lite samarbeidsvillig, så ikke

 

tro at han blir noe bedre av at du er det samme.

 

7. Gir du oss litt mer enn vi kan kreve, så kan det hende at du får det samme.

 

8. Ikke forvent at vi hjelper deg med alt du måtte ha kjøpt på den lokale sjappa.

 

9. Husk, jeg kan ikke stavemåten på alle verdens for- og etternavn. Og, ikke alle staver

 

Johnsen, med to o'er og en stum Q

 

10. Det er ikke min feil at selgeren løy.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det der er veldig variabelt. ;)

 

Når man ringer support, ligger feilen ofte hos en idiot av en kunde som ikke skjønner at han/hun eksempelvis må koble i strømmen for at produktet skal fungere. Man må allikevel legge merke til at det godt kan være omvedt, ergo at idioten bak supportlinja har like mye kunnskap som en nyfødt sau.

Endret av Stian89
Lenke til kommentar

Jeg tar også en del telefoner. Og kjenner meg igjen på veldig mange av dem.

 

Spesielt nr 1, 2, 3 og 9.

 

Det er faktisk folk som ringer og tror de er verdensmestre på alt. Så selv om du sier de tar feil, så er det du som har feil. Det er faktisk utrolig irriterende når du prøver å forklare noe til en person.

 

Jeg må i 99% av tilfellene spørre om navn, så jeg kan sjekke opp folkene i systemet vårt. Men i 50% av tilfellene snakker vedkommende så fort, og utydelig at jeg må istedet spørre om personnr.

 

Jeg jobber ikke med support, men har mange telefoner fra brukere som trenger hjelp osv. Jobber for tiden i offentlig sektor.

 

Hadde en artig en for noen uker tilbake. En som ringte å spurte om skoleretten hans osv, så jeg svarte ut ifra det som står i loven. Så nekter han på det, og han mener at det er hans versjon som er rett. Så spør jeg han "Om du er så sikker, hvorfor ringer du da?". Så ble det stille gitt.

Lenke til kommentar

Det meste stemmer der ja, alle stemmer for meg utenom 1, 3 og 5

 

du får ikke god service av å kjefte på support-typen.

om brukeren sier det haster, så er det ikke sikkert det faktisk gjør det for oss.

Support har alltid rett.

Det er lurt å faktisk gjøre det han i support sier, selv om det er noe så "dumt" som å sjekke strømmen

 

og, ja supporten kan faktisk alt, og vet hva du tenker når du sier nettverket ikke funker når egentlig maskinen ikke starter, "ikke hør på hva jeg sier, men hva jeg tenker" er en fin liten ting.

 

og en ting til, supporten har ALLTID rett(her ihvertfall) uansett om andre sier det ikke er slik, så ER det slik, hvis vi sier det.

 

edit: jeg tar 99% av tilfellene navnet på første forsøk, men så er det noe spesiellt her da...

Endret av aklla
Lenke til kommentar
4. Hvis du tror jeg bryr meg, så tar du feil.

 

5. Hva du anbefaler dine venner å kjøpe eller ikke kjøpe er mindre viktig for meg enn valget mellom venstre eller høyre fot først i gulvet

 

8783587[/snapback]

 

Disse to punktene viser utrolig lite serviceinnstilling. Du burde faktisk bry deg om at kunden har problemer og forsøke å fikse disse. Du burde også bry deg om at han vil anbefale sine bekjente å kjøpe andre produkter hos andre bedrifter om du gjør en dårlig jobb.

 

En god jobb med disse vil sikre arbeidsplassen din gjenkjøp og dermed sikre deg jobben din. I økonomien sier man at det koster 5 ganger så mye å få en ny kunde fremfor å beholde en du allerede har. Undersøkelser viser også at kunder som har hatt problemer med sitt kjøp, men har fått løst problemet greit med support er mer fornøyd enn kunder som ikke har hatt noen problemer i hele tatt. Jobben dere supportgutter (og sikker jenter) gjør er utrolig viktig for bedriften i form av å sikre gjenkjøp til bedriften.

Endret av valentino
Lenke til kommentar
Det der er veldig variabelt. ;)

 

Når man ringer support, ligger feilen ofte hos en idiot av en kunde som ikke skjønner at han/hun eksempelvis må koble i strømmen for at produktet skal fungere. Man må allikevel legge merke til at det godt kan være omvedt, ergo at idioten bak supportlinja har like mye kunnskap som en nyfødt sau.

8783619[/snapback]

Idiot og idiot. En kunde betaler like mye som andre uansett om han vet hvor ledningene skal gå.

Lenke til kommentar

Denne tråden var ment som ”ironi” jeg tror neppe noen som jobber i service yrke har den holdingen som jeg skreiv over.

Vist man hadde fulgt den så hadde man nok ikke overlevd lenge.. :p

 

Det var bare ment som spøk.. hehe 

Lenke til kommentar
Husk at det er jobben til support å hjelpe kunden, ikke omvendt. Du får tross alt betalt for det.

 

2. Ikke tro du kan mer enn oss, det kan du ikke, tro meg.
Jeg vet minst én ting jeg kan langt mer om en deg: når man bør dempe sin arroganse.

8789968[/snapback]

Og IRONI lærer dere ikke i 5.klasse ??!!

Endret av OlaOlablakken
Lenke til kommentar
Husk at det er jobben til support å hjelpe kunden, ikke omvendt. Du får tross alt betalt for det.

 

2. Ikke tro du kan mer enn oss, det kan du ikke, tro meg.
Jeg vet minst én ting jeg kan langt mer om en deg: når man bør dempe sin arroganse.

8789968[/snapback]

Man må jo huske på de som mener at det er min skyld at e-posten plutselig slutter å fungere, fordi jeg byttet strømforsyning 6 måneder før :p

Er mange slike tilfeller som er helt søkt...

Men mange kan ha en anelse om hva problemet virkelig er, men ikke hvordan det løses. hjelper å høre på det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...