Gå til innhold

G9x info tråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er vel neppe noen som vet noe om prisen enda, men jeg gjetter på at vi får se et prisnivå som vil ligge rundt prisen på 8800Ultra da det ble lansert hvis ikke Ati har noe å konkurere med på lanseringen.

9255262[/snapback]

6000,- var forrige lanseringspris og blir vel det denne gangen også.

Lenke til kommentar
Neon spm:

-Please si at disse kortene også vil fungere på et vanlig PCI-E hovedkort.

9256055[/snapback]

Ja, det vil de...

9256117[/snapback]

 

Hmm?

Blir det to versjoner av kortet, en med PCIe 1.1 og en annen versjon med PCIe 2.0?

 

Mener å ha lest at PCIe 2.0 ikke skulle være bakoverkompatibelt. Hovedkort med PCIe 2.0 kan kjøre i 1.1 modus, men et kort (grafikk f.eks.) kan ikke gå ned i 1.1 modus. Stemmer dette eller er jeg helt på jordet nå?

Lenke til kommentar
Mener å ha lest at PCIe 2.0 ikke skulle være bakoverkompatibelt. Hovedkort med PCIe 2.0 kan kjøre i 1.1 modus, men et kort (grafikk f.eks.) kan ikke gå ned i 1.1 modus. Stemmer dette eller er jeg helt på jordet nå?

9256680[/snapback]

 

Q5: Then PCIe 2.0 must be backward compatible with PCIe 1.1 and 1.0?

A5: Yes. The PCIe Base 2.0 specification supports both the 2.5GT/s and 5GT/s signaling technologies. A device designed to the PCIe Base 2.0 specification may support 2.5GT/s, 5GT/s or both. However, a device designed to operate specifically at 5GT/s must also support 2.5GT/s signaling. The PCIe Base specification covers chip-to-chip topologies on the system board. For I/O extensibility across PCIe connectors, the Card Electromechanical (CEM) and ExpressModule™ specifications will also need to be updated, but this work will not impact mechanical compatibility of the slots, cards or modules.

http://www.pcisig.com/news_room/faqs/pcie2.0_faq/

 

Blir litt som S-ATA. En S-ATA II (300) disk kan også fungere i en S-ATA I (150)kontorller.

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar
Q5: Then PCIe 2.0 must be backward compatible with PCIe 1.1 and 1.0?

A5: Yes. The PCIe Base 2.0 specification supports both the 2.5GT/s and 5GT/s signaling technologies. A device designed to the PCIe Base 2.0 specification may support 2.5GT/s, 5GT/s or both. However, a device designed to operate specifically at 5GT/s must also support 2.5GT/s signaling. The PCIe Base specification covers chip-to-chip topologies on the system board. For I/O extensibility across PCIe connectors, the Card Electromechanical (CEM) and ExpressModule™ specifications will also need to be updated, but this work will not impact mechanical compatibility of the slots, cards or modules.

http://www.pcisig.com/news_room/faqs/pcie2.0_faq/

 

Blir litt som S-ATA. En S-ATA II (300) disk kan også fungere i en S-ATA I (150)kontorller.

9257290[/snapback]

 

Høres jo ypperlig ut det da. :D

 

Er det mulig å si noe om ytelseforskjellen mellom et kort som kjører ved 2,5GT/s og et som kjører ved 5GT/s?

Lenke til kommentar
Raptor,11/08-2007 : 17:07]
Q5: Then PCIe 2.0 must be backward compatible with PCIe 1.1 and 1.0?

A5: Yes. The PCIe Base 2.0 specification supports both the 2.5GT/s and 5GT/s signaling technologies. A device designed to the PCIe Base 2.0 specification may support 2.5GT/s, 5GT/s or both. However, a device designed to operate specifically at 5GT/s must also support 2.5GT/s signaling. The PCIe Base specification covers chip-to-chip topologies on the system board. For I/O extensibility across PCIe connectors, the Card Electromechanical (CEM) and ExpressModule™ specifications will also need to be updated, but this work will not impact mechanical compatibility of the slots, cards or modules.

http://www.pcisig.com/news_room/faqs/pcie2.0_faq/

 

Blir litt som S-ATA. En S-ATA II (300) disk kan også fungere i en S-ATA I (150)kontorller.

9257290[/snapback]

 

Høres jo ypperlig ut det da. :D

 

Er det mulig å si noe om ytelseforskjellen mellom et kort som kjører ved 2,5GT/s og et som kjører ved 5GT/s?

9257583[/snapback]

 

Jeg vil tro lite med dagens skjermkort, ettersom dagens skjermkort ikke klarer å bruke opp alle Gb/s som en PCI-E x16 port kan levere.

Lenke til kommentar
Jeg vil tro lite med dagens skjermkort, ettersom dagens skjermkort ikke klarer å bruke opp alle Gb/s som en PCI-E x16 port kan levere.

9257622[/snapback]

Det kommer ann på hvor mye av grafikk data'ene du har plass til i video minne og hvor intensivt spillet benytter seg av dette. Ellers er det mye opp til spill utviklerene å ta nytte av den ekstra båndbredden.

Lenke til kommentar
Neon spm:

 

-Vil det nye kortene være mindre fyskisk enn 8800GTS/GTX?

Tviler vil tro de har samme størrelse fysisk.

-Vil det nye GTS-kortet være bedre i ytelse enn 8800GTX?

Du ser nu slik som 8800GTS er i forhold til 7800GTX :)

-Please si at disse kortene også vil fungere på et vanlig PCI-E hovedkort.

Blir vell noe ala det samme som AGP4x og AGP8x :)

9256055[/snapback]

Lenke til kommentar
Jeg aner ikke hva som yter best av 8800GTS og 7800GTX.

Har ingen erfaring  med noe som har med agp å gjøre.

9260068[/snapback]

 

7800 vs. 8800 kan jeg ikke svare på, men rykter skal ha det til at kortet er bortimot dobbelt så kraftig som tilsvarende 8800 kort (f.eks. at 9800GTX kommer til å være dobbelt så raskt som 8800GTX, og 9800GTS vil være dobbelt så raskt som 8800GTS).

 

Var vel noe slikt vi så mellom 6800 og 7800, om jeg husker rett.

 

Angående AGP så var 8x en oppgradering som kom som noen mente var litt unødvendig. Ble så lagd remakes av kort med 8x AGP og solgt litt dyrere (hadde selv et GF4800S, en 4400 med AGP 8x, knallkort var det :love: )

Lenke til kommentar
Mini update :)

9261340[/snapback]

 

oje

9262803[/snapback]

 

edit: men siden det skulle ha en 3dmark06 score på rundt 14000 - 16000 med en AMD X2 4800+, vil det nesten si at det ikke vil bli flaskehals med Q6600 HVIS man har SLI med 9800?

9262824[/snapback]

Var noe jeg fant på en amerikansk forum side, tenkte også det ville bli en alt for stor flaskehals, men jeg gadd aldri å fjerne det :innocent:

Lenke til kommentar
Mini update :)

9261340[/snapback]

 

oje

9262803[/snapback]

 

edit: men siden det skulle ha en 3dmark06 score på rundt 14000 - 16000 med en AMD X2 4800+, vil det nesten si at det ikke vil bli flaskehals med Q6600 HVIS man har SLI med 9800?

9262824[/snapback]

Var noe jeg fant på en amerikansk forum side, tenkte også det ville bli en alt for stor flaskehals, men jeg gadd aldri å fjerne det :innocent:

9262851[/snapback]

 

kan jo hende det ikke blir en flaskehals da, siden den "skal" ha dual core (9800 altså). Og hva er onboard PPU?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...