Gå til innhold

G9x info tråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
BUMP, synes det var lite til at dere postet det dere har hørt eventuellt vet

8886049[/snapback]

Jeg gjentar...

Dette stemmer ikke:

- 64 Unified Shader Units

 

 

PS! G80 har 128 enheter...

8893374[/snapback]

Rettet opp på det nå:) skal "google" litt nå på g90 specs kom med rykter, fakta og spørsmål eventuelt linker som jeg kan legge inn hvis det er noe jeg går glipp av

Lenke til kommentar
*vil følge med* 

 

gleder meg til å se hva som kommer !        prisene på de andre korta går ned, og et til GTX kan bli å komme her i hus og kjøre Crysis med SLI ja <3

8929468[/snapback]

 

Hehe pent med 2* 8800 GTX ja..trur du skal kunne klare og kjøre Crysis rimelig fint med alt på fult..Men G90 har jo ingen sikker fakta ennå da. Nvidia kommer med no tricks og snacks vel. Lurer på hva spennende Ati kommer med jeg :hmm:

Lenke til kommentar
det er ufattelig stille på skjermkort fronten, når ikke en gang theinquirer klarer og skrape sammen noe sladder da skjer det ikke mye nei :)

8971827[/snapback]

Det er lite som skjer nå...

 

Det er en stud frem til både AMD og nVidia lanserer noe...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Nesten en måned uten aktivitet i denne tråden, så tenkte jeg skulle sparke litt liv her igjen med denne linken.

Forfatteren mener å ha infoen fra en "NVIDIA insider", men kun tid vil vise om det er noe hold i denne informasjonen i det hele tatt.

9147253[/snapback]

Oppdatert :)

 

Si ifra hvis du/dere finner flere linker en meg! :)

Endret av SirSalemonsen
Lenke til kommentar

Men altså, dobbel ytelse av 8800 ultra? Betyr ikke dette at skjermkortet ofte vil bli veldig CPU begrenset og ikke vise potensialet sitt?

 

Slik jeg har forstått det så må det til en bra klokket C2D for å finne en rimelig balanse mellom cpuen og en GTX.

 

Bare en tanke...

Lenke til kommentar
*glede meg*

 

lurer bare på hva jeg skal ha av 8900 eller 9x00  :hmm:  :hmm:  :hmm:

9148307[/snapback]

 

 

blir det noe 8900 gtx :hmm: likner?

 

Men altså, dobbel ytelse av 8800 ultra? Betyr ikke dette at skjermkortet ofte vil bli veldig CPU begrenset og ikke vise potensialet sitt?

 

Slik jeg har forstått det så må det til en bra klokket C2D for å finne en rimelig balanse mellom cpuen og en GTX.

 

Bare en tanke...

9149835[/snapback]

 

 

mange måter og se den der "problematikken" på, det hele handler vel om og belaster skjermkortet nok, kjør max oppløsning og max detaljer aa, af osv så får kortet svettet. og er det ingen spill som utfordrer kortet ditt den dagen du får det så kommer det nok spill som gjør det senere. som et lite exempel. da ATI X1900 serien kom sa mange som gjorde reviews av koret at det var for kraftig, og kjørte man ikke extreme oppløsninger var det bortkasta penger, 2-3 måneder etter kom OBLIVION som tvang kortet i kne.....men klart det er viktig med en cpu som er med litt i svingene :)

Lenke til kommentar
Ok, vet vi om de skal gå ned til 65nm produksjonsprosess eller noe i det området og om de vil få ned stømforbruket? eller ikke vet?

 

Fint tråd det her

9150750[/snapback]

65nm prosess har jeg stor tro for! Alle sidene jeg har sjekket vell å merke det var kun rykter, så har det stått at det skulle bli 65Nm prosess.

Lenke til kommentar
da ATI X1900 serien kom sa mange som gjorde reviews av koret at det var for kraftig, og kjørte man ikke extreme oppløsninger var det bortkasta penger, 2-3 måneder etter kom OBLIVION som tvang kortet i kne.....men klart det er viktig med en cpu som er med litt i svingene :)

9150007[/snapback]

 

Skal bli knall å se grafikk som krever 2 sånne i SLI. :yes:

 

Jeg er imidlertid mest spent på ytelsen til et eventuelt 9600 GT kort, og hvordan det vil yte i forhold til de nåværende topp kortene.

 

Ville vært villt om ytelsen hadde blitt noenlunde like hissig som et 8800GTS640 tatt i betrakting den forventede ytelsen av et 9800GTX kort.

Lenke til kommentar

Det skal visstnok komme et nytt mid-range kort samtidig som de nye high-end kortene i november som er bedre enn 8600gts, men litt dårligere enn 8800gts.

I hvertfall om vi skal tro wikipedia..

 

http://en.wikipedia.org/wiki/GeForce_9_Series

http://www.tcmagazine.info/comments.php?sh...s=15261&catid=2

 

 

Ellers har jeg lest et par steder at generasjonen etter G90, altså G100 vil bli lansert i slutten av 2008 med 45nm arkitektur. Dette kortet skal visst yte det dobbelte av G90 igjen. Men det tror jeg ikke jeg gidder å vente på. Ikke tror jeg at den ytelsen er nødvendig heller. Så når 9800gtx kommer så skal jeg kjøpe et slikt kort sammen med 4gb ram og en av de da nye 45nm wolfdale-cpuene (visst de da kommer før årsskiftet) som jeg skal klokke til 4ghz og få en konge pc som jeg kan spille de nyeste spillene i 1920x1200 med maks AA og AF i mange år fremover. :tease:

 

 

Ang. cpu begrensing så er det vel riktig som det blir nevnt at 8800gtx krever E6600 for å gi en rettferdig ytelse. Så hvis 9800gtx er over dobbelt så rask så blir det vel ikke helt feil å si at man må opp til 4ghz+ for at kortet skal få vist sitt potensiale. Eller er det jeg som tenker feil? :hmm:

Endret av T-2000
Lenke til kommentar
[1-20 | 21-34]

1. By Q4 2007 (Xmas) NVIDIA will be releasing their GeForce 9800 series GPUs.

Unlike previously expected the codename for nVidia's next generation GPU will NOT be "G90" but instead be "G92".

 

I have some info form NVIDIA insider about the upcoming G92 graphics processors.

 

G92 will be released in November 2007 timeframe in the form of "GeForce 9800" series.

 

"G92" GeForce 9800 GTX specs.

 

- 65nm process technology at TSMC.

- Over one billion transistors.

- Second Generation Unified Shader Architecture.

- Double precsion support (FP64).

- GPGPU native.

- Over one TeraFLOPS of shader processing power.

- MADD+ADD configuration for the shader untis (2+1 FLOPS=3 FLOPS per ALU)

- Fully Scalar design.

- 512-bit memory interface.

- 1024MB GDDR4 graphics memory.

- DirectX 10.1 support.

- OpenGL 3.0 Support.

- eDRAM die for "FREE 4xAA".

- built in Audio Chip.

- built in tesselation unit (in the graphics core"

- Improved AA and AF quality levels

 

Pros.

 

65nm process will allow for better yields and better power consumption. power consumption will be lower than that of a GeForce 8800 GTX.

 

GeForce 9800 GTX will be over two times faster than a GeForce 8800 Ultra in real world games and applcations.

 

Release date : November 2007. There will be TWO products at launch: The flagship GeForce 9800 GTX and the second fastest GeForce 9800 GTS.

 

price for the GeForce 9800 GTX will be 549-649 USD.

 

price for the GeForce 9800 GTS will be 399-449 USD.

 

Kom over dette, hvorvidt noe av dette stemmer vet ikke jeg.

 

:cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...