Gå til innhold

Beste live-album du har hørt?


Juden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Metallica - Seattle 89

 

Med låter fra de fire beste skivene noensinne, så kan det ikke gå så altfor gærnt.

8764180[/snapback]

 

100% enig med deg på den!

 

Et annet livealbum jeg digger er Kaizers Orchestra - Live at Vega. Tatt opp på Vega i køben. Fantastisk stemning. Dvd-utgaven er herlig.

Endret av JA1NQ
Lenke til kommentar

Foo Fighters - Mine is Yours and Yours is Mine. Det er vell egentlig en bootleg cd men den er sinnsykt bra. Minner meg om da jeg var og så Foo Fighters på Quarten :love:

 

Rage Against The Machine - Live at the Grand Olympic Auditorium. Har både cden og dvden. En utrolig god avslutning på et kjempe band.

Endret av Exclusive
Lenke til kommentar

Beste må helt klart være Rammstein med Völkerball

Hvorfor?:

 

DVDen inneholder en hel konsert fra Les Arenes de Nimes, i Nimes i Frankrike, og deler av konserter i Brixton Academy i London i England, Clup Citta i Tokyo i Japan og Olymski i Russland.

 

Fokuset på DVDen er i Nimes hvor de har tatt med hele konserten fra introen hvor de brenner ned sceneteppet og bandet kommer frem, til slutter hvor bassisten Ollie seiler over et kokende publikum i en gummibåt.

 

Selve scenen er ekstremt kul. Ser ut som en slags fabrikk / bunker hvor trommene står oppå et slags podium, eller hva det skal kalles, hvor det dessuten går to heiser opp til. I midten er det en dør (som faktisk ser ut som en kjempevagina).

 

Lys og pyroshowet er dessuten også helt villt. Blinkende lys i forskjellige farger som passer til sangenes tema som blinker i takt med musikken som gir det hele et kraftig løft. Men det aller råeste er alt er pyroen ! :D Flammer som spruter 10 meter opp i været i takt med musikken, masker som spruter ill, Till Lindermann (vokalisten) som griller keyboardisten i en stor heksegryte med en flammekaster, flammekastere montert til Tills armer og masse,masse mer.

 

Stemningen er også til å føle av. Alle 16.000 (eller var det fler?) hopper i takt med muskken. Ånklig stemning.

 

Bra kameravinkler som gjør at man får med seg konserten, fra forran, midten siden og bak, dessuten publikum.

Lyden er også kjempebra, man får emd seg mye bass (masse bass på Rammstein-konserter) og man får følelsen av å være midt i publikum.

 

Vil også si meg enig at Rock in Rio også er en bombe av en liveplate !

Lenke til kommentar
Beste må helt klart være Rammstein med Völkerball

Hvorfor?:

 

DVDen inneholder en hel konsert fra Les Arenes de Nimes, i Nimes i Frankrike, og deler av konserter i Brixton Academy i London i England, Clup Citta i Tokyo i Japan og Olymski i Russland.

 

Fokuset på DVDen er i Nimes hvor de har tatt med hele konserten fra introen hvor de brenner ned sceneteppet og bandet kommer frem, til slutter hvor bassisten Ollie seiler over et kokende publikum i en gummibåt.

 

Selve scenen er ekstremt kul. Ser ut som en slags fabrikk / bunker hvor trommene står oppå et slags podium, eller hva det skal kalles, hvor det dessuten går to heiser opp til. I midten er det en dør (som faktisk ser ut som en kjempevagina).

 

Lys og pyroshowet er dessuten også helt villt. Blinkende lys i forskjellige farger som passer til sangenes tema som blinker i takt med musikken som gir det hele et kraftig løft. Men det aller råeste er alt er pyroen ! :D Flammer som spruter 10 meter opp i været i takt med musikken, masker som spruter ill, Till Lindermann (vokalisten) som griller keyboardisten i en stor heksegryte med en flammekaster, flammekastere montert til Tills armer og masse,masse mer.

 

Stemningen er også til å føle av. Alle 16.000 (eller var det fler?) hopper i takt med muskken. Ånklig stemning.

 

Bra kameravinkler som gjør at man får med seg konserten, fra forran, midten siden og bak, dessuten publikum.

Lyden er også kjempebra, man får emd seg mye bass (masse bass på Rammstein-konserter) og man får følelsen av å være midt i publikum.

 

Vil også si meg enig at Rock in Rio også er en bombe av en liveplate !

8776286[/snapback]

 

Men musikken da? :ermm:

 

Dette er en tråd om live-album, ikke live-dvd..

Lenke til kommentar

Iron Maiden - Rock In Rio: Ein monsterkonsert med kjempestemning og eit knippe godlåter frå Maiden.

Alice In Chains - Unplugged: Intimt og vakkert.

 

Fellesnevnaren med desse albuma er at eg synest liveversjonen av låtene er betre enn studioversjonen.

Lenke til kommentar

Star One/Ayreon - Live on Earth.

 

Fantastisk live CD og DVD. Var jo egentlig ikke meningen at det skulle bli noe live-CD da Arjen mente de ikke var tight nok til å spille så bra live, men allerede første konserten måtte han spise i seg de ordene.

Russel Allen (fra Symphony X) + Ayreon-veteran Edward Reekers = :dribble:

 

Andre konserter syns jeg ikke har blitt like bra, for eksempel Stream of Passion/Ayreon - Live in the real world. Her var Arjen svært uheldig med valg av vokalister (imo) da flere sanger blir slaktet av overivrige "pop"-vokalister som skal på død og liv synge 20 toner i stede for bare 2.

Endret av Speik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...