Gå til innhold

Beste live-album du har hørt?


Juden

Anbefalte innlegg

Poor Leno: Det er Radio Radio TV Sleep. Den har for øvrig to plater, en akustisk og en elektrisk, og den åpningen du snakker om er på den elektriske. Herlig plate, bør kjøpes!

 

For min del er det ingen tvil om hva som er det beste livealbumet:

Led Zeppelin - How The West Was Won

 

Rett og slett fantastisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nirvana - MTV Unplugged in New York

Nirvana i utgangspunktet er sjef. Dette er egentlig ganske ulikt Nirvana. Men den nerven som ligger i den plata er helt utrolig! Den såre stemmen, til tider spinkle gitaren, de obskure låtene.. Nydelig!

 

Metallica - S&M

Trenger man si særlig? Hver av discene kan snurre og snurre, og i tillegg er det to av dem! Holder hele veien Oslo- Kr.sand eller tilsvarende.

Lenke til kommentar
Liker Metallica - S&M ganske godt, men synes ikke symfoniorkesteret blir utnyttet godt nok.

8904968[/snapback]

 

hey, det mener jeg også om albumet.. Føler at et par sanger (Call of Ktulu mfl) har en god blanding, men stort sett er det bare konsert med Metallica mens noen strykere spiller litt med og rundt musikken uten å egentlig tilføre noe interessant til musikken

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg synes mange band blir hørenes ut bedre live. Spesielt når man forbinder noe til det man hører mere en det er mange sanger man ikke gjør det så mye på. Iron Maiden er godt eksempel på det.

 

Mitt favoritt live-album er Rush- Different Stages

Lenke til kommentar

Personlig syns jeg Rush er et ganske anonymt band live. De legger opp låtene ganske nærme til studioplatene, noe jeg ikke syns er veldig bra på plate.

 

Uansett, The Who - Live at Leeds er en legendarisk herlig liveplate.

 

Ellers:

Grateful Dead - Live/Dead

Lou Reed - Rock n' Roll Animal

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...