Gå til innhold

Beste live-album du har hørt?


Juden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er generelt lite glad i liveskiver. Men nå sitter jeg og hører på Slim Cessna's Auto Club - Jesus Let Me Down og gliser fra øre til øre.

 

10971217_155_155.jpeg

 

Jeg blir så ektefølt glad av dette. Hakket før jeg hopper opp av stolen og synger dansende med her. "...beatin' on his bible just to stay in time." Hører glatt at dette er tidenes liveband.

 

Litt m4a (sukk):

 

This Is How We Do Things In The Country

Jesus Is In My Body - My Body Has Let Me Down

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm

Metallica - Symphony and Metallica.

Det er kongekonsert! Måten det er arangert på, og stemmen til James er så konge! Elsker nesten alt ved den konserten!

Lenke til kommentar
Metallica - Symphony and Metallica.

Det er kongekonsert! Måten det er arangert på, og stemmen til James er så konge! Elsker nesten alt ved den konserten!

8787608[/snapback]

 

Er ikke så begeistret for denne konserten selv om jeg er glad i både klassisk musikk og Metallica. Synes ikke stemmen til James er så fin på konserten, og bandet og orkesteret drukner litt ihverandre. Men vokalen på No Leaf Clover er sinnsyk

Lenke til kommentar
Nå blir jeg slaktet av Metallica-fans, men S&M er rett og slett konge. Et  orkester + Metallica er jo helrått, for min del. Jeg elsker Master of Puppets i S&M-versjonen...

8825527[/snapback]

Kvifor det? Eg, og dei Metallica-fans eg kjenner, har lagt sin elsk på dette albumet. Eg må slenge meg på å hylle denne plata, Metallica - Live Shit, The Who si Live at Leeds, Pink Floyd med P.U.L.S.E. og Iron Maiden - Rock in Rio.

 

Best likar eg Live Shit: Binge and Purge. Ei liveplate der Metallica byr på meir enn det studioplatene gjer. Det er nettopp det som gjer ei liveplate god, dersom dei speler songane slik dei vert spelt på studioplatene utan sprell og soloar, kanskje kan dei også snike inn ei cover-låt for å krydre litt. Den 20 minuttar lange jam-sessionen med Jason og Kirk og den 20 minuttar lange versjonen av Seek & Destroy er ting som gjer Live Shit spesiell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...