Gå til innhold

Beste live-album du har hørt?


Juden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Thin Lizzy - Live & Dangerous. Knallplate fra et band som desidert ligger blant toppen når det gjelder live-opptredener.

 

Støtter denne! Dette albumet fikk øynene mine opp for Thin Lizzy, noe jeg er sinnsykt glad for den dag i dag. Don't Believe a Word har et av rockens feteste gitarriff. (Min mening Ofc.)

 

Anbefales på det sterkeste!

 

 

Lett et av tidenes live-album, selv om jeg ikke er mega fan av bandet.

Endret av NiXx
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 2 uker senere...
Gjest member-101642

I det siste har jeg fått øynene opp for Bruce Springsteen & The E Street Band - Hammersmith Odeon London '75. Det er rett og slett et glimrende album. Springsteen viser en litt annen side enn folk flest forbinder med han. Da tenker jeg på Born in The USA og lignende.

Lenke til kommentar
Må nok si at 12:5 plata til pain of Salvation er den beste jeg har hørt...

Fine og gode akustiske sanger på den...

12:5 er flott, helt enig!

 

Dream Theater - Score: 20th Anniversary World Tour

 

RAWR

 

Greit, men den hadde vært mye bedre om de hadde brukt et ordentlig orkester og ikke noe som høres ut som et middels skolekorps. Hør "Vacant", fy *sensurert*! Det er ikke lov!

 

Ellers enig i Metallicas S&M, men jeg gir likevel førstepremien min til Symphony X - Live on the Edge of Forever. Bra låtvalg, bra fremført (vokalisten er utrolig!) og stemningen er det heller ikke noe å utsette på.

 

Hadde jeg vært litt større fan av Rush ville jeg nok gjort i buksa av Rush in Rio. Koser meg med skiva, men tre cd'er blir overkill for min del. Bra skive uansett.

Lenke til kommentar

Dere som nevner Pulse som en av favorittene bør sjekke ut Live at Pompeii. Blandt mine favoritter av live-opptredner, med Waters, Gilmour, Mason og Wright i kjent Pink Floyd-stil.

 

Min desiderte favoritt er nok Led Zeppelin - How The West Was Won. Hele bandet er på sitt absolutt beste. Alt høres helt fantastisk ut, etter min mening bedre enn på albumene. Liker spesielt de lange versjonene, spesielt den nesten 20 minutter lange Moby Dick, og den 10 min lange Bring It On Home

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 4 uker senere...

For meg er det How The West Was Won av Led Zeppelin, men andre sterke kandidater er Live At Leeds av The Who og Weld av Neil Young & Crazy Horse.

 

Ser ut som jeg må skaffe meg PULSE og høre gjennom Live Dead ...

 

EDIT: PULSE hadde ikke akkurat fått verdens beste anmeldelser av kritikere?

Endret av TanTheMan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...