Gå til innhold

Bør vi legalisere cannabis?


Bør Canabis legaliseres?  

2 882 stemmer

  1. 1. Bør Canabis legaliseres?

    • Ja, total legalisering
      1657
    • Ja, til bruk som medisin
      483
    • Nei
      658
    • vet ikke
      143


Anbefalte innlegg

I samme åndedrag så kan jeg jo si at jeg føler at denne tråden og "Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?"-tråden går litt over i hverandre... Trenger vi begge?

 

Fornuftige Eiiid sier noe veldig viktig! Viktig at tråden blir tatt alvorlig.

 

Jeg hører forresten nyss i at hele Diskusjon.no skal oppgraderes til ny versjon. Stemmer det, og når blir dette gjennomført. Kunne dette vært et naturlig tidspunkt til å begynne på nytt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det stemmer. De holder på med en testoppgradering med en kopi av databasen. Faktisk så ligger testoppgraderingen tilgjengelig for allmennheten. Klarte tilogmed å poste der.

Den ligger på upgrade.diskusjon.no

Siden det bare er en kopi av databasen fra et tidligere tidspunkt så er det ikke noen vits i å skrive på den da. Alt kommer antagelig til å bli borte uansett.

Ang. når den er klar så vet vi ikke noe om det enda. "Når den er klar til å rulles ut" tenker jeg er svaret du kan forvente deg.

Lenke til kommentar

Jeg kan nok desverre fortsatt ikke gå i videre detaljer, men for øyeblikket går det meget lovende med positive resultater kontra hva konvensjonell medisin kan tilby. Prosjektet har holdt på i litt over et halvt år fra Staten sin side, og virker som "de" viser stor interresse for hva resultatene tilsier så langt. Personen jeg direkte kjenner selv har fått tilbake mye av livskvaliteten konvensjonell medisin hadde tatt fra ham.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar
Jeg kan nok desverre fortsatt ikke gå i videre detaljer, men for øyeblikket går det meget lovende med positive resultater kontra hva konvensjonell medisin kan tilby. Prosjektet har holdt på i litt over et halvt år fra Staten sin side, og virker som "de" viser stor interresse for hva resultatene tilsier så langt. Personen jeg direkte kjenner selv har fått tilbake mye av livskvaliteten konvensjonell medisin hadde tatt fra ham.

Interessant! :) Da har jeg noen spørsmål du kanskje kan svare på, selvsagt uten å kompromittere vedkommende eller det aktuelle prosjektet:

 

Vet du hva slags sykdom dette gjelder

Vet du i hvilken form cannabisen blir konsumert (som hasj i pipe, vannpipe, marijuana i joint, piller, olje i bakst etc.)

Vet du hvordan den er balansert, THC vs. CBD etc.

 

Det er forskjellige holdninger også blant leger mht. alternativ behandling. Har du inntrykk av at det finnes lignende paralelle forsøk rundt om i landet som vet /ikke vet om hverandre?

 

edit: typo

Endret av Zink
Lenke til kommentar
Interessant! :) Da har jeg noen spørsmål du kanskje kan svare på, selvsagt uten å kompromittere vedkommende eller det aktuelle prosjektet:

 

Vet du hva slags sykdom dette gjelder

Vet du i hvilken form cannabisen blir konsumert (som hasj i pipe, vannpipe, marijuana i joint, piller, olje i bakst etc.)

Vet du hvordan den er balansert, THC vs. CBD etc.

 

Det er forskjellige holdninger også blant leger mht. alternativ behandling. Har du inntrykk av at det finnes lignende paralelle forsøk rundt om i landet som vet /ikke vet om hverandre?

 

edit: typo

 

1: Kan desverre ikke svare på det.

2: Det konsumeres med vapo.

3: Han har siden prosjektets start røyket forskjellige mørke Indica strains.

 

Ja det finnes fler prosjekter, men jeg kjenner ikke til detaljer rundt de. Derfor kan jeg ikke gå ut med ting som i værste fall kan peke ut personen jeg kjenner til :)

Endret av Vizla
Lenke til kommentar
Ja det finnes argumenter for, men det finnes også gode argumenter mot.

Jeg for min del har kommet til den konklusjonen at vi ikke trenger en mer liberal ruspolitik da jeg ikke tror det kommer noe godt ut av det.

Hva tror du kommer til å skje hvis man legaliserer og regulerer lettere rusmidler?

 

Husk at et ulovlig stoff blir solgt på et ulovlig marked, med ingen restriksjoner. like lett for en på 13 og få tak i som en på 60.

Bla alkohol blir solgt lovlig, med restriksjoner, ikke etter klokka 6/8 og ikke på søndager. og aldersgrense.

Lenke til kommentar
Cannabis og ALLE andre ulovlige stoffer bør gjøres lovlige.

 

Ja det finnes argumenter for, men det finnes også gode argumenter mot.

Jeg for min del har kommet til den konklusjonen at vi ikke trenger en mer liberal ruspolitik da jeg ikke tror det kommer noe godt ut av det.

 

Jeg mener at det aldri kan stoppe disse stoffene. De har ikke klart det i noen land., noen gang og de prøver hardt.

En meget positiv ting er at hvis markedet for stoffene gjøres lovlig vil Mafia miste kontrollen og markedet blir regulert og skattelagt. Ellers tror jeg ikke det vil bli mye verre enn før.

Lenke til kommentar
Skjønner meg ikke på folk som på liv og død skal legalisere cannabis. Om du ikke klarer å røyke uten å bli tatt bør du sannsynligvis ikke holde på med det i utgangspunktet, for sååå fantastisk er det ikke.

 

Hvis du tror det er den største drivkraften vil jeg påstå at du er rimelig langt på viddene.

Lenke til kommentar
Cannabis og ALLE andre ulovlige stoffer bør gjøres lovlige.

 

Ja det finnes argumenter for, men det finnes også gode argumenter mot.

Jeg for min del har kommet til den konklusjonen at vi ikke trenger en mer liberal ruspolitik da jeg ikke tror det kommer noe godt ut av det.

Nei, det finnes ingen gode argumenter mot, kun noen få dårlige.

Lenke til kommentar
Nå er ikke illegalt alkoholsalg på nær like stort problem som narkotikasalget da.

At smuglersprit ikke er så stort lenger kan vi takke Fallo for :D

 

Nå mener jeg at illegalt alkoholsalg er minst like alvorlig som cannabis salg.

Om du ønsker å diskutere cannabis vs. alokohol så tar jeg imot den debatten :-)

 

Jeg går utifra at du mener at alkohol er bedre enn cannabis? Vil bare høre hvorfor det?

Endret av Olum
Lenke til kommentar
Nei, det finnes ingen gode argumenter mot, kun noen få dårlige.

 

Kan ikke du ramse opp de gode argumenter for og de få dårlige som går imot?

 

Nå er ikke illegalt alkoholsalg på nær like stort problem som narkotikasalget da.

At smuglersprit ikke er så stort lenger kan vi takke Fallo for :D

 

Nå mener jeg at illegalt alkoholsalg er minst like alvorlig som cannabis salg.

Om du ønsker å diskutere cannabis vs. alokohol så tar jeg imot den debatten :-)

 

Jeg går utifra at du mener at alkohol er bedre enn cannabis? Vil bare høre hvorfor det?

 

Mit budskap er ikke at cannabis er bedre en alkohol, da jeg ser på begge som like store kviser på samfundets rumpe.

Jeg kan skrive litt mer om mine synspunkter på cannabis, men jeg ber deg/dere bemerke at jeg snakker om "fornuftig mengde" og ikke "sitte i kjellern og røyke hele uka bruk"

Cannabis har mindre fysiske og psykiske skadevirkninger en alkohol, dette regner jeg med at de fleste oppegående mennesker har fått med seg og akseptert.

Endret av Tjorven #138
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...