Gå til innhold

Bør vi legalisere cannabis?


Bør Canabis legaliseres?  

2 882 stemmer

  1. 1. Bør Canabis legaliseres?

    • Ja, total legalisering
      1657
    • Ja, til bruk som medisin
      483
    • Nei
      658
    • vet ikke
      143


Anbefalte innlegg

Hasj koster sikkert et par kroner ekstra å produsere. Ser ikke helt vitsen med det. Er marihuana som gjelder.

Enig her. I smak, virkning og "brukervennlighet" vinner marihuana på alle punkter. Såvidt meg bekjent er eneste grunnen til at hasj er det man får tak i her i Norge er pga. det er lettere å transportere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vanlig å si man blir stein av hasj, selv om det er gradsforskjeller alt ettersom hvilke type man har...Skjev eller skakk er også utrykk som går igjen.

Men marihuana kan man si gir en "high" rus, man blr lett i kropp og sinn....

Vanskelig å sette ord på, egentlig. Man må nesten prøve det for å forstå:)

 

Edit:Korrektur

Endret av Vale
Lenke til kommentar

Hvorvidt cannabis gjør deg "høy" eller "stein" avhenger av genetikk, ikke format. Indica gjør stein, mens sativa gjør høy. Når plantene høstes spiller også en rolle. Av økonomiske grunner produseres hasj stort sett av indica-dominerte planter (høyere yield og kortere blomstringstid), men det er ingen automatikk i at man blir "stein" av hasj.

Lenke til kommentar
hasj er konsentrert cannabis, som gir sterkere virkninger, og de vanligvis i brune klumper.

 

marijuana er de tørkede bladene fra cannabis planten, og er ikke like sterkt som hasj.

 

EDIT: så vidt jeg vet, der hvor man får medisinsk cannabis, så er det alltid marijuana det er snakk om.

 

Det er ingen automatikk i et hasj er sterkere enn marihuana. Det avhenger veldig fra gang til gang. Min erfaring er motsatt, men det har nok sammenheng med at jeg har røyket endel skunk. Vizla, konsentrert olje er noe jeg kunne tenkt å prøve. Høres sykt chill ut. Hvordan inntar man det?

Lenke til kommentar

Alternative løsninger til forbudsstrategien er blitt debattert i Morgenbladet i det siste, Willy Pedersen, professor ved sosiologisk institutt, Universitetet i Oslo, er aktiv debattdeltaker, og argumenterer for legalisering. 11. desember skrev også en professor ved Politihøgskolen at forbudet ikke fungerte, og at alternative løsninger burde vurderes. http://www.morgenbladet.no/apps/pbcs.dll/a...119957/0/DEBATT

Samfunnsdebatt er det viktigste virkemiddelet vi har, så hold debatten levende! Det er viktig at også personer som ikke personlig bruker stoffet argumenterer for legalisering, de har av åpenbare grunner større troverdighet blant resten av befolkningen.

Endret av Lopen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...