Gå til innhold

Hva sier man til telefonselgere?


Anbefalte innlegg

listene våre blir levert av ett annet firma, så jeg har ingen mulighet til og skjekke mine nr opp mot de som har reservert seg... Så da ligger faktisk feilen hos noen andre enn meg....

Og om vi har hatt en glipp, og ringer noen som er reservert seg, så beklager jeg, og heller ønsker de en god dag videre isteden :)

Skyld på andre :p Så lenge DU vet at du kaster bort tiden til andre ulovlig, er det du som er idioten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Telefonsalg er spam.

Telefonselgere er spammere.

Argumentet "de gjør bare jobben sin" holder ikke vann. De har selv valgt å bli spammere.

Det finnes mange som "bare gjør jobben sin" som er rasshøl. Al Qaeda-folk, f.eks.

 

At en telefonselger ringer deg er en bevisst handling. Det er ingen som hindrer ham i å hoppe over nettopp ditt nummer, eller å si opp jobben.

 

De får tåle litt pepper, synes jeg.

 

Jeg pleier ikke å svare frekt, og leg later heller ikke som om jeg er interessert.

Faktisk er det mange av dem som ikke vil presentere seg skikkelig, så jeg vet ikke om det er noen som prøver å selge meg noe, eller om det er noen som ringer ang. en annonse, jobbrelatert eller skole.

Sleipt.

 

Si først hvorfor du ringer, deretter hvem du vil ha tak i.

Så slipper den som svarer å rope:

-Mamma, det er noen som vil ha tak i deg!

-Hvem?

-Vet ikke.

 

Statistisk sentralbyrå ville vite hva slags alarm jeg har i huset. (riktig svar: ingen!)

Det ville jeg selvsagt ikke si, i tilfelle infoen kom i gale hender. Jeg har jo ikke LCD-display i hustelefonen, så intervjueren kunne like godt ha ringt fra en telefonkiosk i nabolaget.

Jeg lot ham få vite at jeg har to alarmer fra Hafslund og Falck, gitter for vinduene og 24/7 politivakt.

 

Ikke plag meg igjen.

 

Det skulle ikke være nødvendig å reservere seg.

La heller spesiellt interesserte melde seg på!

Lenke til kommentar

Jobbet med telefonundersøkelser for (takk og pris) mange år siden. Var en jævel eg ringte til som var særdeles frekk i kjeften. Noterte meg ned nummeret, sluttet på jobb og ringte til han fra en tilfeldig tlf kiosk og skjelte han ut og hvem vet? kanskje han sov med et øye åpent den kvelden? Gav ham nok et godt støkk i sjelen :)

 

Ett godt kjerringråd til fjortiser som har våte drømmer om å kødde med folk som lever av å ringe til folk: Ikke fokk med folk du ikke vet hvem er.

Lenke til kommentar

"Det passer dårlig" *klikk*

 

Jobbet med telefonundersøkelser for (takk og pris) mange år siden. Var en jævel eg ringte til som var særdeles frekk i kjeften. Noterte meg ned nummeret, sluttet på jobb og ringte til han fra en tilfeldig tlf kiosk og skjelte han ut og hvem vet? kanskje han sov med et øye åpent den kvelden? Gav ham nok et godt støkk i sjelen :)

 

Ett godt kjerringråd til fjortiser som har våte drømmer om å kødde med folk som lever av å ringe til folk: Ikke fokk med folk du ikke vet hvem er.

Hadde det skjedd meg hadde jeg levert en formell anmeldelse av selskapet du jobbet hos.

Lenke til kommentar

Lat som du sitter på do og trykker.

Si bare at de ringer litt ubeleilig siden du sitter og driter, men at det går helt fint, for du er jo snart ferdig, hvorpå du drar noen skikkelige trykkelyder, og forteller om både konsistens og odør til avkommet ditt, hvorpå du går tom for papir, men pytt san, det gjør ikke noe, for du kan bare bruke hånda til å tørke med, og æsj, der fikk du dritt på telefonen, jaja det går bra, hva var det du skulle selge igjen sa du, ok, akkurat ja..

 

Men holder selger ut en hel driteøkt på 5 minutter med deg, da synes jeg du bør kjøpe noe!

Lenke til kommentar
Lat som du sitter på do og trykker.

Si bare at de ringer litt ubeleilig siden du sitter og driter, men at det går helt fint, for du er jo snart ferdig, hvorpå du drar noen skikkelige trykkelyder, og forteller om både konsistens og odør til avkommet ditt, hvorpå du går tom for papir, men pytt san, det gjør ikke noe, for du kan bare bruke hånda til å tørke med, og æsj, der fikk du dritt på telefonen, jaja det går bra, hva var det du skulle selge igjen sa du, ok, akkurat ja..

 

Men holder selger ut en hel driteøkt på 5 minutter med deg, da synes jeg du bør kjøpe noe!

call me

 

fasit på tråden btw:

SI

Nei, takk er ikke interessert

Slett meg fra deres lister

Ha en fin dag hadet

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Telefonselgere pleier jeg alltid å svare med at jeg ikke er interessert og som oftest så er de med på den. Men dersom de prøver å skal overbevise meg om å høre mer på hva saken egentlig gjelder, så er jeg uansett ikke interessert og ønsker selgeren en fin dag videre og legger på...

 

Er kanskje litt for høffelig, men som oftest så er det folk som har litt vanskeligheter med å skaffe seg en skikkelig jobb eller skoleungdommer som ikke har fått noe annet, så da liker jeg ikke å kjefte de huden full, med tanke på at det kunne like så gjerne ha vært meg som ringer rundt.

Lenke til kommentar

legger oftest på, av to grunner.

1.jeg er uansett ikke interessert, samme hva det gjelder, og synes det er dumt å sløse bort tiden til selgeren, som uansett ikke får noe salg på meg-

2.jeg har ingen grunn til å sløse bort tiden min på en telefonselger, da jeg uansett ikke skal ha noe.

hender jeg faktisk snakker med dem også da.

 

vil jeg ha abbonoment på Allers eller Vi Menn, eller gå på en av de vidunderkurene, så kan jeg kontakte dem, de trenger ikke ringe meg for å "skryte" av produktene sine.

spesiellt ille er det når de nevner "gratis", da vet jeg at det er ett helvete å komme ut av og blir, om mulig, enda mindre interessert

 

edit: telefon-undersøkelser pleier jeg å være med på, har ingenting i mot dem :)

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Jeg pleier å bytte på hvordan jeg svarer. Noen ganger skjeller jeg de ut, men kun hvis det er damer fordi de bryr seg oftes om det og tar seg nær av det. Er det en mann, er det bedre å trekke ut tiden og minne han på, etter 30-40 minutter at du håper at han ikke jobber på provisjon, da du ikke var interessert i produktet han solgte i utgangspungtet.

Endret av Evil Eye
Lenke til kommentar

Innlede en telesexsamtale er sikkert effektivt. Trusler om drap, voldtekt og tortur av nærmeste familiemedlemmer likeså.

 

Personlig har jeg reservert meg i brreg, og de få som ringer likevel får saklig beskjed om at jeg ikke er interessert uansett hva de ønsker å selge meg før jeg legger på.

 

Seriøst; er ikke dette temaet litt gårsdagens nyheter?

Lenke til kommentar

Jeg svarer bestandig at jeg ikke er interessert, men det er ikke alltid det hjelper. Ringte en eller annen fyr fra VIP-kort.no eller hva han nå sa her i sommer.

 

Samtalen gikk omtrent slik:

 

Selger: Hei! Jeg ringer fra VIP-kort, er det Quayle jeg snakker med?

Jeg: Det stemmer.

Selger: Legger ut om hvor mye jeg kan spare på å betale for dette kortet. Billigere CC på utesteder og billigere drikke enkelte steder.

Jeg: Jeg drar veldig sjelden på byen fordi jeg sitter heller hjemme i sofaen å koser meg sammen med venner og en deilig Whisky. De serverer nemlig ikke min gift på utestedene her i byen, dessuten så måtte jeg ha dratt på byen nesten hver helg for å spare inn det kortet, så det er uansett ikke interessant for meg.

Selger: Men, Quayle! Du kan spare mange penger på det her.

Jeg: Det er mulig det, men det er ikke interessant for meg.

Selger: Jammen Quayle, liker du å betale for mye du da?

Jeg: Neida, men slik jeg ser det så går vinninga opp i spinninga i dette tilfellet.

Selger: Om jeg forteller deg at det er enda flere fordeler med dette kortet, hva sier du da?! Du tror kanskje ikke at det er sant?

Jeg: Jo, det er det sikkert.

Selger: Blablabla om at jeg kan få rabatter hos mange forhandlere av klær osv.

Jeg: Det høres fint ut det, har du noen eksempler på hvilke butikker dette gjelder?

Selger: Nei, altså ... Ehm ...

Jeg: Jeg tror egentlig at vi bare kan avslutte her jeg, vi kunne egentlig gjort det for lenge siden - siden jeg ikke er interessert.

Selger: Neida, hør her. Du liker vel å spare penger, ikke sant? Det er jo ingen som liker å betale mer enn de må. Ved å kjøpe dette kortet så kan du spare mange tusen på ett år, det er jo penger du kan bruke på andre ting.

Jeg: Det forutsetter jo at jeg faktisk bruker mer penger enn det jeg gjør i dag da.

Selger: Neida, du kjøper jo sikker klær uansett?

Jeg: Det gjør jeg kanskje, kjøper ei t-skjorte i året kanskje, men det meste bestiller jeg fra nettbutikker o.l. Kortet ditt gjelder vel ikke for butikker i utlandet også?

Selger: Blablabla, masse svada.

Jeg: Beklager, men nå har jeg rett og slett ikke tid til mer, det kan da ikke være så vanskelig å forstå at jeg faktisk ikke er interessert? Forresten så har jeg reservert mitt telefonnummer mot slike telefoner, så jeg anbefaler deg å fjerne meg fra listene deres. Du får ha en fortsatt fin ettermiddag.

Selger: Javel, Quayle. Du får tenke over de pengene du akkurat har tapt neste gang du skal kjøpe noe dyrt.

 

For ddet første så følte jeg meg rett og slett overkjørt. Selgeren brukte navnet mitt i hver eneste setning noe som virket helt unaturlig. Personen snakket meget dårlig norsk, slik at jeg måtte gjenta meg selv hele tiden og jeg forsto knapt nok hva personen prøvde å få frem. Tok så absolutt ikke hintet om at jeg faktisk ikke var interessert, enda jeg presiserte dette mange ganger. Jeg har selv drevet med direktesalg så jeg vet en god del om salgsteknikker, denne karen her hadde helt klart pugget hva han skulle si og hvordan han skulle si det, da alt han sa bar preg av manus. Det var som å prate med en robot.

 

Det bør være unødvendig å si det, men jeg kommer aldri til å handle noe som helst fra VIP-kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...