Gå til innhold

Fortell om da du var liten foran skjermen!


Anbefalte innlegg

Vi kjøpte vår første pc når jeg var omtrent 5-6 år, og sammtidig kjøpte jeg og pappa et jævlig rått og avansert helikopter spill.. Kommer ikke på navnet i farta.. men manualboka var på flere hundre sider. Gromme greier.

 

Pc-en var en Nixdorf/siemens MMX 166mhz greier med 2GB harddisk. Tror den kosta tjue tusen, eller noe. var råe greier back then.

 

Men før det igjen satt jeg på pappa sin arbeidsbærbare og spilte noen diskettspill jeg virkelig ikke aner hva het, desverre. Var et formula 1 spill og et annet 2D helikopter greier, som med en spesiell tastekombinasjon fikk man en bilmodell istedet, men man fløy som vanlig med helikopterkontrollene.. ^^

 

Har mye historier på lager fra senere tid, får ta det senere :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe mange artige historier her. Jeg husker da jeg var 11-12 år, broren min hadde tatt med seg pcen sin hjem, en ganske bra en på den tida. Jeg ville sette meg foran den ganske raskt, siden jeg var datainteressert allerede da. Han forklarte litt og nevnte ting jeg ikke skulle gjøre, og en av dem var en sang jeg ikke fikk lov å høre på. Men fristelsen ble for stor, og det som skjedde etterpå var da at jeg bare satt der og lurte på åssen jeg skulle lukke Winamp! Fikk panikk og løp ut bare. Fikk litt peptalk etter han oppdaget det gitt.

Lenke til kommentar

Takket være teknologien og forespørselen på ekstreme spill det. Nå er det mest grafikk og systemkrav som gjelder, enn selve handlingen.

 

for å gå tilbake ontopic: det var på pcen til søstera mi, en 93- modell DELL, jeg lærte mine første kunnskaper om data, selveste Windows 3.1! Det var tider det! :p "Ski or Die" anyone?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...