Gå til innhold

Fortell om da du var liten foran skjermen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer aldri til å glemme når jeg hadde 386!

 

Den hadde faen ikke mus heller vetu...

ikke i starten hvertfall.. vi innstallerte mus etterhvert

 

da tegna jeg i paint uten mus

for noe greier

 

også hadde jeg testdrive som jeg spilte.

jeg måtte starte spillet i DOS da, og det var litt vanskelig, men men, jeg klarte det med litt trening, og karrieren som datanerd var i gang

 

jubalong

Lenke til kommentar

Husker hvertfall jeg gikk inn å lasta ned deler til Sims. Når jeg gikk i 3 og 4 klasse spillte jeg og noen venner inn lyd, altså via mic, og vi lagde radio. Husker det var morsomt :) Og fy faen nå ble det mye nostalgisk her. Husker nå at jeg satt å spilte Shockwave spill hele tida, Factory Boy, Donut Boy 1 & 2, et sånt ridder logikk spill, et spill som gikk ut på å droppe tomater på folk og masse andre morsomme spill.

Jeg runna også Pol til Pol i en alder av 7 år eller noe sånt, hehe ...

 

Mujaffa spillet er en klassiker ja ;)

Endret av BadBeer
Lenke til kommentar

Da jeg var liten spilte jeg stort sett Duck Tales, Home Alone, OL-spill av noe slag(skiskyting var umulig) og et Formel-1 spill som jeg hadde liggende på disketter.

A:/[FOLDER]/?.exe , eller noe sånt måtte man skrive for å starte spillet :wee:

 

Jeg hadde Commander Keen 4 på diskett, men jeg klarte aldri å kjøre det spillet på vår maskin. En eneste gang startet det spillet opp på maskinen vår og fuglene skal vite at jeg prøvde sikkert et tresifret antall ganger for å få det spillet til å starte i løpet av tiden vi hadde den maskinen.

 

Da vi fikk ISDN hadde vi en søt liten sparebøsse som vi måtte legge penger på hvis vi skulle være på internett, det var tider det.

Lenke til kommentar

Husker for 10 år siden da vi nettopp hadde fått oss en ny pc fra Cinet, jeg visste jo ikke noe om data da. Var livredd for de derre "Virusene" jeg hadde hørt om. Var livredd da det kom filmer på Red Alert demoen jeg hadde.

 

så noen år senere 2002 kanskje vi hadde i hvertfall fått en IBM P3 maskin (raskeste i gata de dager ;) ) og jeg fikk etter en stund lite plass. Hadde jo aldri hørt om harddisk så jeg tentke jeg skulle ordne litt mer plass. så jeg lagde en mappe jeg kalte (C:) (2) og det oppfattet maskinen av en eller annen rar grunn som OS-disk.

 

Det var tider det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...