Gå til innhold

Fortell om da du var liten foran skjermen!


Anbefalte innlegg

Husker at jeg var livredd for at datamaskinen skulle "henge seg" før. :)

 

En hendelse fra da jeg var 9 år:

 

Jeg trakk ut kontakten en gang, fordi PC'en "hengte seg".

Men den ville ikke starte etter at jeg hadde satt i kontakten!

 

Jeg gikk nedi i stua og satt helt stille der en stund.

Heldigvis så startet den noen minutter senere! :D

 

Etter at PC'en klikka, så turte jeg ikke å spille i fullskjerm, for at dette var å gå "for langt inn i PC'ens system"

 

Jeg følte meg trygg når jeg så bakgrunnen mens jeg spilte! :)

 

 

 

Fortell om gode gamle dager da man kun hadde en "familie-PC" i hus! :)

Eller enda tidligere om du vil!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var vel rundt 11 år og så så jeg en liten rød bryter man kunne switche over bak pcen. Denne switchet jeg over (kabinettdøren var åpen) så skrudde jeg på pcen.

 

Jeg så en glødene flamme gå sakte men sikkert gjennom fra strømforsyningen og inn i harddisken. Poff sa det, og den pcen var sendt til himmelen. :)

 

 

Ah, det var tider det. :fun:

Lenke til kommentar
Jeg var vel rundt 11 år og så så jeg en liten rød bryter man kunne switche over bak pcen. Denne switchet jeg over (kabinettdøren var åpen) så skrudde jeg på pcen.

 

Jeg så en glødene flamme gå sakte men sikkert gjennom fra strømforsyningen og inn i harddisken. Poff sa det, og den pcen var sendt til himmelen. :)

 

 

Ah, det var tider det. :fun:

8728178[/snapback]

 

hehe hva sa mor og far din da da??

 

personlig kommer jeg ikke på noe i farta men har sikkert gjort noe, kanskje det var at jeg fikk kjeft forde dere husker vell på win 98 når du skrudde av pcen feil den som kom opp da det er det jeg vet om og kommer på vertfall, det er nå noen år siden :D

Lenke til kommentar

Var hos en kompis som hadde pc (windows 95), fordi jeg hadde fått sånn cd med i et fotball-magasin. Tror jeg var rundt 8-9 år. Så måtte han spise, så jeg fikk sitte alene å "spille" dette "spillet". Så kom jeg vel borti no og det dukket opp et nytt vindu hvor det sto "Internet Explorer". Husker jeg ble vettskremt, for jeg leste det jo som "Internet Exploderer". Så jeg prøvde å holde meg litt unna pcen, for jeg trodde virkelig at internett skulle Explodere :)

Lenke til kommentar

Jeg og broren gamet Liero 27/7, og når vi fikk oppgradert pcen våres så var Liero-botten FUCKED opp rask, fordi den var like rask som pcen. Vi ble eid av botten og orket ikke å spille mer...

 

Ellers så trykket jeg på en knapp man ikke skulle trykke på, pcen skrudde seg av og jeg fikk panikk, men heldigvis var broren "et geni" på pcen og klarte å skru på pcen igjen.

 

Spurte: Hvor går jeg på internett for å spille [gammelt spill] på internett? Brodern så dumt på meg :| Hadde aldri spilt spill online før, så visste ikke hvor jeg dro for å game online.

Lenke til kommentar

Jeg var vel ca. 10 år gammel, da jeg skulle skru på pc'en så kom det en error-melding. Det sto noe av denne sorten: Can not boot up with disk...

 

Det viste seg å være en diskett i diskettstasjonen og derfor kunne ikke pc'en starte opp. Jeg måtte jo ringe både mamma og stefaren min for å finne det ut :D

Lenke til kommentar

Haha, husker vel da jeg var 9-11 år, så brukte jeg alltid å løpe fra rommet mitt når jeg skrudde av maskinen, var så skummelt når den skulle slå seg av :b

 

Oh, gamle dager.

 

Jeg fikk gå på internett 1-2 ganger i uka, og da var jeg heldig. Så da fortet jeg meg inn på The Sims 1-sider, og lasta ned biler til de husene jeg hadde lagd.

8729080[/snapback]

 

Haha, husker jeg meldte meg på et simsforum og lagde historier elns :whistle:

Endret av WIP-Slettes-Gh79d3mO
Lenke til kommentar

Huff ja - Det første jeg husker, var bestefaren min(!) som viste min mor og far noe på sin ...win3.1 sikkert maskin, da jeg plukket opp musen og trykte på alle knappene elns. Var vel 3-4 år da. Ellers, husker jeg spilte Heroes of M&M2 på win 95, skjønte lite av hva som sto på skjermen, bare spurte foreldre om hva jeg skulle trykke på og etterhvert så hukset jeg hva jeg skulle trykke på så jeg slapp å spørre :D Husker og godt når vi fikk vårt første eksterne modem oO, win 98, det var stort. Husker og bestefar min hadde en bærbar med win 3.1/11 elelr noe. Litt morsomt, skjermen var liksom 4cm tykk :p

Lenke til kommentar

Når jeg var liten, hadde faren min en gammel laptop. med trekstbasert OS.

Den tålte faen meg mye :p Og det var et par spill på den å. et der du fløy rundt og skaut ned aliens(?)...

 

Ett annet ett, som en fikk mæti spørsmål som man måtte greie for å komme inn på. var 18 års grense på det, men far min svarte på spørsmålene, og jeg fikk spille. Men fikk aldri gjort noe. døde alltid når jeg skulle over veien...

Husker også at før det ene spillet startet, så kom det opp på skjermen: "KA FARSKEN, BRUKER DU SPRAGLESKJERM?" eller noe i nærheten der :p Men det var ikke farger på skjermen :wee:

Endret av V-by
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...