Gå til innhold

Nightwish: Ny vokalist, nytt album


Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Instrumental-skiva er utrolig deilig. Tuomas er utrolig god. (Regner med at det er han som har komponert?)

Er dessverre ikke så glad in the nye vokalisten=( Tarja var gudinnen innen sang.

 

Og det er hun fortsatt. Hun lanserer et album "My Winter Storm" nå i november og det høres godt ut. Har hatt singelen "I Walk Alone" nå i noen uker og den klinger godt. Høres faktisk veldig nightwish ut også.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå er det to uker til Nightwish live @ sentrum scene.

 

Lurer litt på hva de kommer til å spille, om det bare blir fra DPP-albumet eller om de tar litt av hvert?

Hvis det bare blir DPP-låter så er jeg virkelig spent på om "The Poet and the Pendulum" blir fremført i hele sin 14-minutters helhet.

 

Får håpe det blir bra... drar ned til oslo bare for å se denne konserten.

Lenke til kommentar

Sitter og hører på "The Poet and the Pendulum" for første gang nå. De to første minuttene er noe av det råeste..fy søren! De skulle droppa vokalisten helt, og ikke tona ned musikken der det liksom skulle vært vokal. Partiene som er instrumentale og fullt kjør mellom band og orkester funker jo som bare det.

 

Blir nesten irritert på hu pusejenta som absolutt må få være med. For ikke å snakke om skrikhals Marco.

 

Men alt i alt, positiv overraskelse.

Lenke til kommentar

Hun har kanskje ikke metallvokalen heeelt på plass enda, men det kommer nok. Anette har jo aldri hatt særlig erfaring med det her fra tidligere, så hun må jo ta og føle seg frem hun også, sant?

 

Selv elsker jeg The Poet and the Pendulum, og meninga bak hele sangen. Den representerer en ny start for bandet, og sangen i seg selv er en av de beste Nightwish har produsert. Jeg liker også vokalen til Anette i denne sangen, synes den kler musikken godt, og jeg kan ikke forestille meg Tarja Turunen gjøre samme figur i den som det Anette gjør. Hun maler på en måte et helt bilde av lyd, ikke ulyd, med vokalen sin, og det er noe av det Nightwish er ute etter, for Tuomas vil vel at bandets musikk skal virke flertydig, selv om den har bare én grunnleggende mening. Eller noe sånt. :)

Lenke til kommentar

Jævla bra konsert i går på Sentrum Scene. De dro en del gamle sanger og de fleste fra det nye albumet.

Nemo og Wish I had an Angel funker jo like bra i grunn med Anette sin vokal. Merket derimot hun hadde en egen take der Tarja brukte opera-vokalen.

Skulle nesten ønske jeg kunne sett konserten som går i dag også :grin:

Lenke til kommentar

Oppvarmingsbandet var shite, men Nightwish var rimelig bra. Gitarene og keyboardene var til tider litt for mye tont ned i forhold til bassen og særlig trommene, men det var for det meste på de første par-tre låtene. Jeg likte godt åpningen av konserten, men i midten av konserten kunne de godt ha byttet ut i hvert fall en av de nyeste låtene med en eldre en. Slutten, derimot, var enorm. Jeg hadde håpet på å høre "Wishmaster" og "Wish I Had An Angel", men så tenkte jeg at jeg ikke kom til å få høre dem da det nærmet seg slutten. Så jeg ble ganske positivt overrasket da de spilte begge to etter hverandre og avsluttet med det. :D Det var de to låtene jeg hadde høyest ønske om å høre. Jeg likte dessuten veldig godt at Marco fikk delta i vokalene på "Wishmaster" også. Han har enormt gode vokaler, og det gjorde bare låta enda bedre. Jeg liker utviklingen med at han i større og større grad tar over konsertene og vokalene. Det er litt mer liv i ham enn det er i Anette. Hun ser, for øvrig, helt dust ut på scenen, men sånn ser hun jo ut i alle videoene.

 

Jeg synes dessuten at Anette generelt gjorde vokalene bedre på 'Tarja-låtene' enn de låtene hun selv synger på. Noen som er enige?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...