Gå til innhold

Nightwish: Ny vokalist, nytt album


Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Anbefalte innlegg

Er faktisk veldig nysgjerrig på konserten.. de kan jo ikke la vær å spille de gamle sangene(??), så slikt sett må jo Anette synge det Tarja sang..

 

Ser ikke helt hvordan det skal gå bra..

 

Enten så blir de ikke sunget, og det er jo ikke bra! Eller så synger Anette, men da vil de bli veldig forskjellig i fremførelsen, og det vil også "ødelegge" sangene, er jeg redd..

 

 

Jeg har alltid vært, og er definitivt nå, positiv til Anette.. men, er skeptisk til en eventuell fremførelse av de gamle sangene.. :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt albumet et par dager nå, og synes dette er ganske så bra. Har ingenting å utsett på vokalen til Anette. Synes også at Marco synger bra, og låten Master passion greed er en av de bedre fra dette albumet. Tror absolutt gutta hadde klart seg bra hvis de hadde fortsatt med Marco som vokalist og med et nytt bandnavn. Hadde nok ikke passet med Nightwish uten en kvinnelig vokalist.

Lenke til kommentar

Dark Passion Play er jo et mesterverk uten sidestykke, en av de beste platene til Nightwish så langt. Jeg synes Anette står frem som en dyktig vokalist, og at hun kan sine saker godt. Greit, hun er ikke lik Tarja, men det er det heller ingen som er, så det blir nok aldri "det gamle" Nightwish. Jeg stiller meg veldig positiv til bandets utvikling, og jeg tror de gjør det bedre nå enn før. Bandet høres jo fortsatt likt ut, og, om man går på det tekstmessige, er det den samme kvaliteten i de som de alltid har vært. Tuomas blir bare flinkere og flinkere til å skrive tekster.

 

Har sett noen foruminnlegg på Metalstorm.ee hvor de har skrevet ned setlisten til de nyere konsertene. Mange gamle sanger, noen som er så gamle og "glemte" at det sjokkerer meg at de har det med (Come Cover Me, Sacrament of Wilderness etc). Nå har ikke jeg sett klippet med Sacrament of Wilderness som er nevnt tidligere her, men jeg skal sjekke den ut snart. Nightwish er langt i fra døde. ^^

Lenke til kommentar

Det forstår jeg veldig godt, siden Tarja gjorde den kvinnelige vokalen perfekt, og Anette er jo ikke akkurat operavokalist. Bare se på versjonen de gjorde på End of an Era-konserten. Den er jo helt nydelig. Fikk nesten tårer i øynene av den, og jeg tviler på at Anette kunne gjort den like bra, med like mye innlevelse. :)

Lenke til kommentar

Hva synes dere om at Tarja får passet sitt påskrevet ganske kraftig i DPP?

 

Did you ever hear what I told you?

Did you ever read what I wrote you?

Did you ever listen to what we played?

Did you ever let in what the world said?

Did we get this far just to feel your hate?

Did we play to become only pawns in the game?

How blind can you be, don’t you see?

You chose the long road, but we’ll be waiting

 

Bye bye, beautiful

 

Pluss hele Master Passion Greed...

Lenke til kommentar

Ikke slemt ment mot en så dyktig vokalist, men hun ble skikkelig bitchy etter at hun giftet seg med Marcelo Cabuli. Han ville jo at hun skulle tjene mest penger, bruke mest på han osv. Følgene av det var jo at hun hørte på hva han sa, og oppførte seg sånn som hun gjorde mot resten av bandet. (Hvem drar på kino i stedet for å holde en konsert?)

 

Jeg synes det er bra at hun fikk passet sitt påskrevet på den måten. Kanskje hun innser i ettertid hvordan hun var, og hvor stort Nightwish og deres fremtid er. Hun var ei bitch, hun får igjen. Hun ødela tross alt Tuomas sin visjon for bandet.

 

Btw, Master Passion Greed er vel rettet mot Marcelo hovedsaklig, er den ikke? ^^

Lenke til kommentar

Etter å ha hørt en del på det nye albumet, må jeg si at jeg ble positivt overrasket. Jeg hadde nesten ikke forventninger til det i det hele tatt, da jeg hører på mye annet for tiden, og da ble gleden enda større da jeg skjønte at en gammel favoritt fortsatt holder det gående :D

 

Sangene er jevnt over gode, og Anette fungerer bedre enn fryktet, men det er et eller annet i stemmen hennes jeg fortsatt ikke helt klarer å like (ikke spør, jeg vet ikke akkurat hva det er selv engang :p ). Likevel er det uten tvil godkjent.

Lenke til kommentar
For meg, så er det MUSIKKEN nightwish spiller som gjør at de skiller seg ut fra mer kjedelige band nevnt ovenfor :).

Ja, den majestetiske atmosfæren/stemningen i musikken deres er fantastisk.

 

Hva synes dere om at Tarja får passet sitt påskrevet ganske kraftig i DPP?

Haha, det var det jeg og trodde da jeg lyttet til Bye Bye Beautiful og Master Passion Greed, at de handlet om henne!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...