Gå til innhold

Nightwish: Ny vokalist, nytt album


Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Anbefalte innlegg

Og nå er tour-datoer annonsert, nightwish kommer til Oslo (Sentrum Scene!) 01. og 02. desember i år! :D

 

Så da er det bare å begynne å glede seg - nytt album og nye konserter!

 

"As he died, he will return to die in me again

Weaving the cloth, giving birth to the Century Child

Who gave his life not for the world but for me

Innocence reborn once more" :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og nå er tour-datoer annonsert, nightwish kommer til Oslo (Sentrum Scene!) 01. og 02. desember i år! :D

 

Så da er det bare å begynne å glede seg - nytt album og nye konserter!

 

"As he died, he will return to die in me again

Weaving the cloth, giving birth to the Century Child

Who gave his life not for the world but for me

Innocence reborn once more" :)

8753127[/snapback]

 

Vet du hva billett prisen er for den konserten??

Lenke til kommentar

Som en eller annen sa på første side, stemmen hennes på eva er veldig ordinær, lite særpreg, kunne vært 1 av 100 andre vokalister som sang.

 

Ser frem til flere sanger, som kan skille henne ut fra "alle" andre, ellers er jeg redd NW mister noe av særpreget de har hatt.

Lenke til kommentar

Ja, Tarja sin operavokal gjorde at de skilte seg veldig ut. Mens Anette har en mere standard damevokal som ikke stikker seg ut i mengden av alle andre slike band som After Forever, Epica, Within Temptation osv. Vi får se. Gammelfansen flokker seg nok rundt bandet uansett når de drar på turne. Marko synger jo mye mere nå enn før også.

 

Den første NW-låten jeg hørte var Angels Fall First, og det var det vakreste jeg hadde hørt noensinne (var nok litt påvirket av venninna mi som spilte den for meg og, da).

Anette kan ikke synge sånn.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Ja, Tarja sin operavokal gjorde at de skilte seg veldig ut. Mens Anette har en mere standard damevokal som ikke stikker seg ut i mengden av alle andre slike band som After Forever, Epica, Within Temptation osv. Vi får se. Gammelfansen flokker seg nok rundt bandet uansett når de drar på turne. Marko synger jo mye mere nå enn før også.

 

Den første NW-låten jeg hørte var Angels Fall First, og det var det vakreste jeg hadde hørt noensinne (var nok litt påvirket av venninna mi som spilte den for meg og, da).

Anette kan ikke synge sånn.

8791111[/snapback]

For meg, så er det MUSIKKEN nightwish spiller som gjør at de skiller seg ut fra mer kjedelige band nevnt ovenfor :).

Lenke til kommentar
Ja, Tarja sin operavokal gjorde at de skilte seg veldig ut. Mens Anette har en mere standard damevokal som ikke stikker seg ut i mengden av alle andre slike band som After Forever, Epica, Within Temptation osv. Vi får se. Gammelfansen flokker seg nok rundt bandet uansett når de drar på turne. Marko synger jo mye mere nå enn før også.

 

Den første NW-låten jeg hørte var Angels Fall First, og det var det vakreste jeg hadde hørt noensinne (var nok litt påvirket av venninna mi som spilte den for meg og, da).

Anette kan ikke synge sånn.

8791111[/snapback]

For meg, så er det MUSIKKEN nightwish spiller som gjør at de skiller seg ut fra mer kjedelige band nevnt ovenfor :).

8792312[/snapback]

 

Enig, Nightwish ligger på en måte noen hakk over, musikalsk sett (imo).

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Skjønner ikke hvorfor dere sammenligner NW med nederlandsk goh metal(foruten sangen Nemo da), Nightwish har jo vært et erketypisk power metal band. Som med mange power metal band så hadde de opera-vokalist.

 

Jeg vil si at både musikken og vokalen skiller seg klart fra nederlanske gothmetallen da den har mye mer med power metall å gjøre. (Og de skiller de seg ikke fult så mye ut, bare hør på Edenbridge fks.)

 

For min del så er det kun Century Child som var et skikkelig bra album fra NW, og etter deg jeg har hørt av klippene av den nye vokalisten så er hun tammere, og kjedeligere enn en kongen sine taler. :shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...