Gå til innhold

PS3 media streaming spørsmål, hjelp osv.


Nimrad

Anbefalte innlegg

Fikk forøvrig svar fra Nero Support på akkurat dette (se nedenfor).

 

Det er jo bare bull, noe jeg har påpekt for de siden spoling osv. funker helt fint med MPEG2 valgt som transcoder på PS3 hos meg. Problemet med MPEG2 transcoding i MH hos meg (Nero8) er at aspect ratioen ikke holder seg... Det gjør den med high bitrate mpeg1. Men der funker ikke spolingen osv. igjen.

 

:hrm:

 

---

 

thank you for your e-mail.

 

Unfortunately this is no problem, this is just not possible with Nero Media Home. Nero Media Home is a on the fly streaming programm, that means you can not fast forward or rewind when you stream a file on the fly. The file will not be cached on your PC, that is why you do not have any controlling during the stream.

 

Should you have any further queries, please do not hesitate to contact us again.

 

Best Regards,

 

Dirk Tillinger

Nero Support

 

Nero AG

Im Stoeckmaedle 13-15

76307 Karlsbad

Germany

Fax : ++49 (0)7248 928 499

http://www.nero.com

 

Vorstand: Richard Lesser (CEO),

Aufsichtsratvorsitzender/ chairman of the supervisory board: Jim Corbett

Amtsgericht Mannheim HRB 362519

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
JEg brukte tversity først og var kjempe fornøyd med denne, plutselig så vil den ikke virke lengre sier den ikke kan logge på

og blir svart rett etter start. Er det noen som har ett forslag til hva jeg kan gjøre

 

avinstaller hele programmet og installer det på nytt et par ganger. det funket hvertfall for meg da jeg hadde det problemet:)

 

Jeg har nå gått over til Tversity siden man ikke kan pause med nero.

Men jeg får ikke ps3 til å oppdage Tversity, noen som kan hjelpe?

 

har du åpnet porten for tversity i xp firewall?

Lenke til kommentar
JEg brukte tversity først og var kjempe fornøyd med denne, plutselig så vil den ikke virke lengre sier den ikke kan logge på

og blir svart rett etter start. Er det noen som har ett forslag til hva jeg kan gjøre

 

avinstaller hele programmet og installer det på nytt et par ganger. det funket hvertfall for meg da jeg hadde det problemet:)

 

Jeg har nå gått over til Tversity siden man ikke kan pause med nero.

Men jeg får ikke ps3 til å oppdage Tversity, noen som kan hjelpe?

 

har du åpnet porten for tversity i xp firewall?

 

Ja har gjort det, men det virker enda ikke.

Lenke til kommentar
Får det til å funke nå men det er med brannmuren slått av, og da kan jeg jo få virus.

Så finnes det en måte å få dette til å fungere med brannmuren på?

Jeg bruker windows brannmur.

Edit: fikk det til nå.

 

Når jeg skrur av brannmuren fungerer det, men med brannmuren på finner ikke PS3 den. Hvordan løste du det å ha på brannmur samtidig som PS3 får tilgang?

Lenke til kommentar
Har nettopp testa winamp remote(i den nyeste versjonen) og jeg synes det funker mye bedre enn nero til streaming av musikk.

 

 

Gjorde det samme, og alt ser ut til å funke fint til mye av det viktigste (avi, mp3 etc).

mkv og m4a er det verre med...

 

>>> lurer på en ting til de som evt. streamer innhold til ps3 med winamp remote: hvilken codecs velger dere i menyen?

 

hva gir best kvalitet? (høyreklikk på wimamp remote, configuration, more info, codecs).

 

det er fem valg listet opp der, den første av de fem ser ut til å være default.

Lenke til kommentar

Skal forsøke litt med nero i kveld. Får se hvordan det går og om jeg har hellet med meg.

 

Klarer ennå ikke å finne ut hvilke videofiler med tilhørende codecer ps3 kan spille av UTEN å transcode men via nettverk. Noen som vet hvilke?

 

Har man valg mellom flere versjoner ved nedlasting kan det jo være greit å velge den som er mest ps3 vennlig.

Lenke til kommentar
Får det til å funke nå men det er med brannmuren slått av, og da kan jeg jo få virus.

Så finnes det en måte å få dette til å fungere med brannmuren på?

Jeg bruker windows brannmur.

Edit: fikk det til nå.

 

Når jeg skrur av brannmuren fungerer det, men med brannmuren på finner ikke PS3 den. Hvordan løste du det å ha på brannmur samtidig som PS3 får tilgang?

 

La til porten som Tversity bruker som unntak i brannmuren.

Lenke til kommentar

kan jeg spille av h264 eller x264 klipp via Nero Home til ps3 uten behov for transcoding?

 

I så fall burde jeg vel også kunne legge filer av denne typen rett på DVD eller minnekort og spille det av derfra?

 

Fant denne etter litt googling.

http://manuals.playstation.net/document/en.../filetypes.html

 

Types of files that can be played

 

The following types of files can be played under (Video).

Memory Stick Video Format

- MPEG-4 SP (AAC LC)

- H.264/MPEG-4 AVC Main Profile (AAC LC)

MP4 file format

- H.264/MPEG-4 AVC High Profile (AAC LC)

MPEG-1 (MPEG Audio Layer 2)

MPEG-2 PS (MPEG2 Audio Layer 2, AAC LC, AC3(Dolby Digital), LPCM)

MPEG-2 TS (MPEG2 Audio Layer 2)

AVI

- Motion JPEG (Linear PCM)

- Motion JPEG (μ-Law)

AVCHD (.m2ts / .mts)

Endret av Mazeking
Lenke til kommentar
hvis noen får til og spille h264 så vil jeg gjerne vite hvordan. Jeg får det ikke til

 

Jeg antar at både video og lydcodec må være supportert. Driver nå og laster ned for harde livet her forskjellige filformater for å teste. Antar at lyden skal være "acc lc" som det står i faq'en fra playstation.com over, hva nå det er for et format må forskes videre på. Fyr i vei på wikipedia og google du også og ss hva du finner ut av.

 

Det eneste jeg har klart å spille av så langt er mp4 filer som var brent på DVD. *.mkv filer funker ikke.

 

OPPDATERING...

 

Har nå lasta ned x264 og h264 filer i fleng. De eneste filene jeg får opp når jeg browser videokatalogen min er en del wmv filer som rapporteres med MPEG2 codec på PS3'en og en mp4 film som rapporteres som MPEG¤ codec. Har kun 15 filer i katalogen.

 

Har også vært lit kreativ og renamet en del filer for å se hvordan ps3'n taklet det. Både wmv og mkv filer er renamet til mp4. Ingen av disse kommer opp i videovinduet. Skikkelig skuffende greier dette.

Endret av Mazeking
Lenke til kommentar

Vet ikke om dette har blitt besvart, men jeg har da kokt ned problemet i TVersity til at det er AC3 som gir ubrukelig resultat. Utifra den listen Mazeking posten burde det være mulig å få til ålreit lyd uten å transcode lyden, om TVersity transcoder video til Mpeg-2 (siden ac3 skal funke der). Noen som vet om dette går ann i TVersity?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...