Gå til innhold

PS3 media streaming spørsmål, hjelp osv.


Nimrad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har selv hatt veldig grei lykke med MPEG2 (high bitrate). Da den nesten ikke hakket. (de andre hakket litt mer) og kvaliteten var god.

8702558[/snapback]

 

Min bruker flere sekunder på å overføre 1MB! Kan ikke skjønne hvorfor det tar så utrolig lang tid. Dette gjelder også for MP3.

 

Har prøvd både med og uten torrents på, same shit.

Kan prøve å kjøre direkte kabel mellom PC og PS3 (gigaethernet), får se om det hjelper. Men syns det er rart non the less :S

Lenke til kommentar
Det var litt rart. Jeg får ikke noe særlig loading på MP3er. Da ting går ganske smooth der. Eneste er film som står noen sekunder før den starter.

8702623[/snapback]

 

 

spørs om man må investere i ny pc.... :hmm:

virker som et tidligere innlegg her setter fingeren på noe vesentlig; nemlig at litt eldre pc`er sliter ræva av seg for å streame video, og at det på ingen som helst måte blir optimalt med hd-filmsnutter på denne måten med en pc som er over et par år (avhengig av specs, seffa).

Lenke til kommentar
Wohooo! Endelig fikk jeg det til!  :w00t:

Men har jeg forstått det rett, at alle filer blir til én størrelse gjennom ps3'n?

Ingen 720p eller noe slikt?

Edit: Med Nero Home altså?

8700793[/snapback]

 

Nei, det stemmer ikke.. Avhengig av hvilke instillinger du gjør under "Transcoding" menyen, kan du enten:

1. Beholde opprinnelig oppløsning

2. Redusere til PAL oppløsning

3. Redusere til NTSC oppløsning

8701011[/snapback]

Merkelig. Jeg får et småstygt lavoppløst bilde uansett hva jeg stiller på i den innstillingen der...

Lenke til kommentar
Det var litt rart. Jeg får ikke noe særlig loading på MP3er. Da ting går ganske smooth der. Eneste er film som står noen sekunder før den starter.

8702623[/snapback]

 

 

spørs om man må investere i ny pc.... :hmm:

virker som et tidligere innlegg her setter fingeren på noe vesentlig; nemlig at litt eldre pc`er sliter ræva av seg for å streame video, og at det på ingen som helst måte blir optimalt med hd-filmsnutter på denne måten med en pc som er over et par år (avhengig av specs, seffa).

8704340[/snapback]

 

Hvis den er myntet på meg så syns jeg det er litt rart. Sitter med relativt god data, så skjønner ikke helt hvorfor det tar så tid.

64 X2 4600+, 2GB RAM, 7600GT

 

Men idag er det helg, så skal ubergeeke, dette må jeg finne ut av!

Lenke til kommentar

Det med nero homemedia og ps3 virker genialt, men sliter med å få det til å fungere. Fikk til slutt tilgang til nero homemedia fra ps3'en, og fikk til å spille av et par mp3-låter (tok iallfall 20sek før jeg valgte play til de spilte av, ikke særlig imponerende).

Skal det ta så lang tid å starte en sang? Noe jeg kan gjøre for at det skal gå raskere?

 

Noen forslag til hva som kan gjøres for å løse problemet?

Lenke til kommentar
Det med nero homemedia og ps3 virker genialt, men sliter med å få det til å fungere. Fikk til slutt tilgang til nero homemedia fra ps3'en, og fikk til å spille av et par mp3-låter (tok iallfall 20sek før jeg valgte play til de spilte av, ikke særlig imponerende).

Skal det ta så lang tid å starte en sang? Noe jeg kan gjøre for at det skal gå raskere?

 

Noen forslag til hva som kan gjøres for å løse problemet?

8706596[/snapback]

 

 

Tok meg tar det ca 3 sekunder, bruker det gjennom trådløst

Lenke til kommentar

Håhåhåhå! Har nå sittet en stund med PS3 + Nero MH og det er RÅTT! Bilder og mp3'er kommer opp med en eneste gang, det er snakk om å bare trykke play/enter, så går det et millisekund før bildet vises/låta spilles. Har også testet både lores og HR divx/xvid og det går ultrasmooth.. Ca. 2 sekunder etter jeg velger hva jeg vil se, begynner det å spille. Eneste jeg syntes er rart her er at jeg ikke får spolt frem eller tilbake .. ? Uansett, har tenkt til å teste h264 nå og se hvordan det fungerer. Så lenge codecen for å spille av h264 er installert på pc'en bør jo dette fungere.

 

Uten å virke for fanboy må jeg legge til at xbox360 har godt gjøre å henge med i svingene nå, for PS3 er i slaget!

Lenke til kommentar

OT...men 360 min brukes fortsatt til filmer og serier

 

PS3 har ikke native støtte for WMV engang(et format som for tiden er skikkelig populært,takket BD og HD-DVD) , og med NERO må alle filer indexes. som tar 100 år og det ser ikke såå bra ut heller når ting vises på skjermen

 

Er vel ikke mulig med undertekser på xvid på PS3 heller(Vist vi ikke har med LINUX)

Lenke til kommentar

på ingen måte mynta på deg. det var bare et hjertesukk fra min side...

ny pc blir uansett neste på meg, uavhengig av dette opplegget.

 

håper og tror at en update til fra sony sin side, med noen flere codec-fikser og saker og ting, gjør susen.

 

 

 

Det var litt rart. Jeg får ikke noe særlig loading på MP3er. Da ting går ganske smooth der. Eneste er film som står noen sekunder før den starter.

8702623[/snapback]

 

 

spørs om man må investere i ny pc.... :hmm:

virker som et tidligere innlegg her setter fingeren på noe vesentlig; nemlig at litt eldre pc`er sliter ræva av seg for å streame video, og at det på ingen som helst måte blir optimalt med hd-filmsnutter på denne måten med en pc som er over et par år (avhengig av specs, seffa).

8704340[/snapback]

 

Hvis den er myntet på meg så syns jeg det er litt rart. Sitter med relativt god data, så skjønner ikke helt hvorfor det tar så tid.

64 X2 4600+, 2GB RAM, 7600GT

 

Men idag er det helg, så skal ubergeeke, dette må jeg finne ut av!

8706178[/snapback]

Lenke til kommentar
Uten å virke for fanboy må jeg legge til at xbox360 har godt gjøre å henge med i svingene nå, for PS3 er i slaget!

8707820[/snapback]

 

X360 har da hatt streaming fra dag 1.

 

Håper det kommer native støtte for Xvid/Dvix slik at man ikke behøver noen ekstra programvare. Sliter litt med ventetid når jeg skal spille av musikk og video. Klarer ikke helt å se hva som er problemet. Tror ikke det har noe med nettverket å gjøre ettersom det går greit på X360. Er det noen innstillinger man kan justere?

Lenke til kommentar

Heisann!

 

Jeg har fått til å streame video via Nero, men får det bare til å fungere med mpeg1, og da er bildekvaliteten håpløs, prøver jeg å velge mpeg2 får jeg beskjed om at data er korrupt. Tar jeg autosøk så blir mpeg 1 valgt. Noen som har vært borti noe lignende?

 

Har US Playstation3, fw1.8, tilkoblet via hdmi, kjører siste nero versjon. både PS3 og PC er kablet på nettverket.

 

Har K-Lite 2.82 codec pack. Skal prøve å oppgradere den, om det funker skal jeg poste så andre med lignende problem kan få tips, forslag til andre løsninger mottaes med takk.

 

Edit: Hjalp ikke å oppgradere codec pack til 3.10

Endret av Giffy
Lenke til kommentar

Hei!

 

Klart å sette opp Nero 7 med nettverket og alt ser ut til å fungere fint. Videoer og musikk kommer opp på ps3, men mediaserveren er veldig ustabil! Har vel ikke hatt en konstant opplink i mer enn 20 min av gangen, enten er det ps3'n som mister kontakten eller så er det programmet som klikker. Noen ideer?

Takker på forhånd. :hmm:

Lenke til kommentar

Testet å streame en 600kbps video med transcoding, men cpu spretter i 100% og PS3 disconnecter og reconnecter kontinuerlig helt til alt stopper opp i NeroHome. Min maskinspek er Athlon 3000 og 2Gb minne.

 

Hvilke maskinspek har dere som klarer å få spillt av avi filer (gjerne video-bitrate også)?

Endret av hishadow
Lenke til kommentar

Kjørte dette opp på min PS3 nå via Nero MediaHome og Nero Scout. Funka nydelig. Og jeg kjører også dette via WLAN (802.11g), og opplever ikke hakking i filmen, men at det bare tar litt tid å lade opp filmene (ca. 10 sekunder. som forøvrig er i divx formatet).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...