Gå til innhold

PS3 media streaming spørsmål, hjelp osv.


Nimrad

Anbefalte innlegg

Mulig jeg er treg og dette allerede står i en eller annen tråd med et språk jeg ikke forstår, men det skal la seg gjøre å styre min ps3 fra min psp, via et trådløst nett, fra hvor som helst i verden.

Stemmer dette?

 

I går fikk jeg satt opp, slik at min ps3, kunne streame fra min pc.

Jeg klarte etterpå å bruke min psp til å styre min ps3 som igjen klarte å streame fra pc'en.

 

Er dette mulig hvis jeg kobler med på med psp for eks på et hotell i afrika?

8697441[/snapback]

Ja, alt dette kan du, men PSP-en trenger en update først.

 

Jeg går ut i fra at divx ikke støttes, enkelt og greit. I utgangspunktet vil dere nok måtte kode om til h264. Men det er noe jeg gidder å gjøre hvis ps3-en kan streame det :)

8697549[/snapback]

Den støtter fortsatt ikke flere filtyper. Så for at den skal kunne vise DivX eller Xvid så må PC-en transkode og sende som MPEG-2 til PS3-en. For å gjøre dette kan du bl.a. bruke Nero MediaHome.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

men hvordan få f.eks. nero MediaHome til å snurre mer film enn den faktisk gjør? Selv om man har noen valgmuligheter (Feks pal kontra ntsc), så fikser ikke det biffen for meg i hvert fall... noen tips?

 

 

Mulig jeg er treg og dette allerede står i en eller annen tråd med et språk jeg ikke forstår, men det skal la seg gjøre å styre min ps3 fra min psp, via et trådløst nett, fra hvor som helst i verden.

Stemmer dette?

 

I går fikk jeg satt opp, slik at min ps3, kunne streame fra min pc.

Jeg klarte etterpå å bruke min psp til å styre min ps3 som igjen klarte å streame fra pc'en.

 

Er dette mulig hvis jeg kobler med på med psp for eks på et hotell i afrika?

8697441[/snapback]

Ja, alt dette kan du, men PSP-en trenger en update først.

 

Jeg går ut i fra at divx ikke støttes, enkelt og greit. I utgangspunktet vil dere nok måtte kode om til h264. Men det er noe jeg gidder å gjøre hvis ps3-en kan streame det :)

8697549[/snapback]

Den støtter fortsatt ikke flere filtyper. Så for at den skal kunne vise DivX eller Xvid så må PC-en transkode og sende som MPEG-2 til PS3-en. For å gjøre dette kan du bl.a. bruke Nero MediaHome.

8699534[/snapback]

Lenke til kommentar
men hvordan få f.eks. nero MediaHome til å snurre mer film enn den faktisk gjør? Selv om man har noen valgmuligheter (Feks pal kontra ntsc), så fikser ikke det biffen for meg i hvert fall... noen tips?

 

 

Mulig jeg er treg og dette allerede står i en eller annen tråd med et språk jeg ikke forstår, men det skal la seg gjøre å styre min ps3 fra min psp, via et trådløst nett, fra hvor som helst i verden.

Stemmer dette?

 

I går fikk jeg satt opp, slik at min ps3, kunne streame fra min pc.

Jeg klarte etterpå å bruke min psp til å styre min ps3 som igjen klarte å streame fra pc'en.

 

Er dette mulig hvis jeg kobler med på med psp for eks på et hotell i afrika?

8697441[/snapback]

Ja, alt dette kan du, men PSP-en trenger en update først.

 

Jeg går ut i fra at divx ikke støttes, enkelt og greit. I utgangspunktet vil dere nok måtte kode om til h264. Men det er noe jeg gidder å gjøre hvis ps3-en kan streame det :)

8697549[/snapback]

Den støtter fortsatt ikke flere filtyper. Så for at den skal kunne vise DivX eller Xvid så må PC-en transkode og sende som MPEG-2 til PS3-en. For å gjøre dette kan du bl.a. bruke Nero MediaHome.

8699534[/snapback]

8699706[/snapback]

 

 

Her funker det meste, og jeg klarer fint å se xvid/divx ved å streame fra pc`n. Jeg lasta ned en haug med codecer (og sikkert massa annet rart) herfra:

 

http://www.softpedia.com/progDownload/ACE-...nload-6778.html

 

Jeg innstallerte dette (valgte "proffesional tror jeg...tok ihvertfall ca 135 mb).

 

Lagde meg deretter ett par mapper: Mine filmer, mine bilder og min musikk. La inn endel filer der, og fyrte opp Nero Media Home. Der valgte jeg

"Share Individual folder only" og la da inn snarveien til disse.

Valgte "Auto Detect" under Video File Transcoding og valgte også PAL.

 

Slo så av brannmuren for å se om det funket, og det gjorde det.....Så starta jeg nerom mediahome serveren. Starta PS3...logga meg på internett med den (tror ikke det var nødvendig, men.....) Så søkte jeg etter media servers i ps3 menyen....og VOILA dukka alle filene opp! Fik av og til feilmeldinger når jeg startet en xvid fil, men da gikk jeg bare videre til neste, så "løste det seg opp"....

 

Håper dette kan hjelpe deg litt på vei.... :)

Lenke til kommentar
Takk for tilbakemelding.

 

Joda drevet er mappet (Z:), fungerer likevel ikke via WMP.

 

Det virker som Nero er det som fungerer best og jeg kjøper meg nok en lisens (demoversjonen er gått ut på dato) så snart noen har bekreftet at man kan dele filer fra nettverksdrev....

8698603[/snapback]

 

Nå har jeg fått testet dette, og det fungerer flott.. Bare å kjøre på.

 

Forresten, noen som vet om muligheter til å forbedre billedkvaliteten ved streaming?? Virker som denne blir litt dårligere ved transcodingen.

Lenke til kommentar

takk for tipset! laster ned codec-pakken nå og sjekker om jeg får større treffprosent på videofilene jeg har testa på ps3 uten hell.

 

 

 

men hvordan få f.eks. nero MediaHome til å snurre mer film enn den faktisk gjør? Selv om man har noen valgmuligheter (Feks pal kontra ntsc), så fikser ikke det biffen for meg i hvert fall... noen tips?

 

 

Mulig jeg er treg og dette allerede står i en eller annen tråd med et språk jeg ikke forstår, men det skal la seg gjøre å styre min ps3 fra min psp, via et trådløst nett, fra hvor som helst i verden.

Stemmer dette?

 

I går fikk jeg satt opp, slik at min ps3, kunne streame fra min pc.

Jeg klarte etterpå å bruke min psp til å styre min ps3 som igjen klarte å streame fra pc'en.

 

Er dette mulig hvis jeg kobler med på med psp for eks på et hotell i afrika?

8697441[/snapback]

Ja, alt dette kan du, men PSP-en trenger en update først.

 

Jeg går ut i fra at divx ikke støttes, enkelt og greit. I utgangspunktet vil dere nok måtte kode om til h264. Men det er noe jeg gidder å gjøre hvis ps3-en kan streame det :)

8697549[/snapback]

Den støtter fortsatt ikke flere filtyper. Så for at den skal kunne vise DivX eller Xvid så må PC-en transkode og sende som MPEG-2 til PS3-en. For å gjøre dette kan du bl.a. bruke Nero MediaHome.

8699534[/snapback]

8699706[/snapback]

 

 

Her funker det meste, og jeg klarer fint å se xvid/divx ved å streame fra pc`n. Jeg lasta ned en haug med codecer (og sikkert massa annet rart) herfra:

 

http://www.softpedia.com/progDownload/ACE-...nload-6778.html

 

Jeg innstallerte dette (valgte "proffesional tror jeg...tok ihvertfall ca 135 mb).

 

Lagde meg deretter ett par mapper: Mine filmer, mine bilder og min musikk. La inn endel filer der, og fyrte opp Nero Media Home. Der valgte jeg

"Share Individual folder only" og la da inn snarveien til disse.

Valgte "Auto Detect" under Video File Transcoding og valgte også PAL.

 

Slo så av brannmuren for å se om det funket, og det gjorde det.....Så starta jeg nerom mediahome serveren. Starta PS3...logga meg på internett med den (tror ikke det var nødvendig, men.....) Så søkte jeg etter media servers i ps3 menyen....og VOILA dukka alle filene opp! Fik av og til feilmeldinger når jeg startet en xvid fil, men da gikk jeg bare videre til neste, så "løste det seg opp"....

 

Håper dette kan hjelpe deg litt på vei.... :)

8699898[/snapback]

Lenke til kommentar

Eg har store problem med å få Nero Home til å finne filene mine. Har funnet dei, men dei ligger som Windows media video og musikk. Kan bruke dei på Nero Home, men finner dei ikkje med ps3en. Noken tips? Korleis kan eg få Nero Home til å legge til dei filene eg vil?

Finnst ingen enklere program å bruke? Noke som ligner WMP. Har hatt Nero Home i ett døgn no, og hater det intenst!! Henger seg opp og er drittregt

Lenke til kommentar

sleit litt med det samme i dag, etter å ha innstallert nero home, men ting løste seg da jeg jukka litt på nero scout (et program du skal ha liggende sammen med nero home).

der kan du velge mappene du skal dele fra, og du må oppdatere slik at den leser de og legger alt klart.

det løste i hvert fall mine problemer.

 

 

Eg har store problem med å få Nero Home til å finne filene mine. Har funnet dei, men dei ligger som Windows media video og musikk. Kan bruke dei på Nero Home, men finner dei ikkje med ps3en. Noken tips? Korleis kan eg få Nero Home til å legge til dei filene eg vil?

Finnst ingen enklere program å bruke? Noke som ligner WMP. Har hatt Nero Home i ett døgn no, og hater det intenst!! Henger seg opp og er drittregt

8700103[/snapback]

Lenke til kommentar
Sittet å sletet med Nero MediaHome lenge nå finner filene og alt. Men får bare spilt av et  par filer imens resten får jeg bare Acess denied meldingen på :dontgetit:  Begynner å bli lei av å slite med dette nå :nei:

8700272[/snapback]

sett transcoding til MPEG2 så skal du se at det blir bedre. ;)

Lenke til kommentar
Wohooo! Endelig fikk jeg det til!  :w00t:

Men har jeg forstått det rett, at alle filer blir til én størrelse gjennom ps3'n?

Ingen 720p eller noe slikt?

Edit: Med Nero Home altså?

8700793[/snapback]

 

Nei, det stemmer ikke.. Avhengig av hvilke instillinger du gjør under "Transcoding" menyen, kan du enten:

1. Beholde opprinnelig oppløsning

2. Redusere til PAL oppløsning

3. Redusere til NTSC oppløsning

Lenke til kommentar

orker du å forklare; fikk du til å spille de fleste videofiler fra Nero Home, eller fikk du "bare" til å spille musikk, se bilder og noen veldig få typer video - slik som de fleste her vel sliter med?

 

 

Wohooo! Endelig fikk jeg det til!  :w00t:

Men har jeg forstått det rett, at alle filer blir til én størrelse gjennom ps3'n?

Ingen 720p eller noe slikt?

Edit: Med Nero Home altså?

8700793[/snapback]

Lenke til kommentar
orker du å forklare; fikk du til å spille de fleste videofiler fra Nero Home, eller fikk du "bare" til å spille musikk, se bilder og noen veldig få typer video - slik som de fleste her vel sliter med?

 

 

Wohooo! Endelig fikk jeg det til!  :w00t:

Men har jeg forstått det rett, at alle filer blir til én størrelse gjennom ps3'n?

Ingen 720p eller noe slikt?

Edit: Med Nero Home altså?

8700793[/snapback]

8701026[/snapback]

Jeg kan forklare, men jeg har gjort en del ting, så jeg må nesten fortelle alt.

 

Først fikk jeg kun til å se bilder, musikk og noen mpeg-filmer gjennom Media Player. Prøvde så Nero Home. La kun til film-mappa, og men fikk ikke til å se en eneste film. Husker ikke feilmeldingen, men tror det var noe med nettverk, eller tilgang.

Lasta ned ned codecs-pakken som du finner her.

La inn Nero 7.0. (Jeg hadde bare Nero Express).

La til bildemappe, og musikkmappe i Nero Home.

Så prøvde jeg igjen, og denne gang kom ikke Nero Home opp i hele tatt på Ps3'n.

Fikla leeenge, Nero poppa IKKE opp på ps3 og jeg begynte å tenke på slegga jeg har i naborommet.

SÅ, det som ble gjennombruddet for meg: Fjerna bildemappa og musikkmappa fra Neroservern: Ping! Alles in das ordnung! Nero kommer opp, men fremdeles får jeg ikke spillt av avi-filmer. Forandrer videofilomkoding til mpeg 2 (høy bitrate), og alle filmer jeg hittil har prøvd fungerer fint.

 

Virka som Nero brukte myyye lengre tid på å komme igang, når jeg hadde bilde/musikkmappa med. Så hos meg blir det film igjennom Nero, og bilde/lyd gjennom Media Player.

 

MEN! En 720p-film jeg har blir fremdeles ikke 720p på tv-en min. Hvilket videoformat har dere valgt, dere som har fått det til å fungere med 720/1080p?

 

Håper du skjønner, jeg skriver kronglete som fy. :)

Lenke til kommentar

Siden det er opprettet en ny topic etter firmware-topic'en så limer jeg inn mitt innlegg derfra.

Konklusjonen er at dette er uhyre PC avhengig. Nyeste versjon Nero formidler AVI fint, men PCn stuper om filene er for store og prosessoren for svak. Min teori (om mitt oppsett) er i alle fall denne:

 

 

Om PCn har få oppgaver ellers, så kjører den "lette" AVI filer glatt. De tyngste kjører den ikke i det hele. Jeg tror nå jeg vet hvorfor.

 

Min PC er for svak for live overføring av de tyngste AVI filene, i gigabyte format. Om man kjører windows oppgavebehandling (ctrl/alt/delete) samtidig ser man lett hvorfor. Prosessoren bunner ut i 100 % load og må bare gi opp (XP 2800, 2 gig ram).

 

Dobbelkjernegutta, for ikke si quatromenigheten, bør klare dette bra.

 

PS3 leveres nærmest uten Ram, noe som er litt synd i denne sammenheng, den er ikke i stand til buffering med de ynkelige 254 (eller hva det er) dermed er det ingen hjelp å hente der, ikke så lenge denne type teknologi benyttes.

 

Enig med en tidliger skribent som ønsket at PS3n selv skulle ta seg av prosesseringa, det er den virkelig i stand til, men da må de gjøre en jobb med codex`s o.s.v.

 

Er redd for at det ligger litt vel mye politikk i SONYs manglende filaksept. De har tidligere investert mye i "unike" format og ser ikke ut til å ville slippe denne kjepphesten.

 

Men det kommer nok, markedet bestemmer og proteksjonisme lønner seg lite i en virituellt kommuniserende verden.

 

God start var dette, men det er enda mye å gå på her. Og bra blir det til slutt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...