Gå til innhold

PS3 media streaming spørsmål, hjelp osv.


Nimrad

Anbefalte innlegg

Complexion og Bastian90:

 

Er Tele2 deres ISP? I så fall prøv å koble PS3'en direkte i dataen, istedenfor i switchen. Har seg nemlig slik at Tele2 kun gir ut internett IP, ikke lokal IP. så, når man søker på nettverket etter mediaservers, finner man naturlig nok ingen ting, siden de er delt på 'internett.

 

Noen som får til 5.1 lyd fra mkv filer via TVersity? Jeg får kun stereo.

Andre som sliter med å spole i mere enn 1.5x hastighet?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Bruker nå Nero MediaHome og synes alt kjører smooth. Men det er ganske ustabilt.

Plutselig mister PS3en kontakt med serveren og siden det ikke er mulig å spole i den streamede videoen på PS3en, må jeg se resten på PC-en, eller starte på nytt :thumbdown:

 

noen som har et program som funker like flott som Mediahome, som er stabilt og som en kan spole (eller i hvertfall pause!) videostreamen? :w00t:

Lenke til kommentar
TVersity funker til nettopp det =]

 

Her man man spole både frem og tibake og pause, uten at det gjør noe.

NB! Man kan ikke spole mere enn 1.5x (som jeg ser jeg har skrevet i 2 poster lenger oppe)

9578602[/snapback]

 

oki, da har jeg installert:

 

 

TVersity

K-Lite Codec Pack

Haali Media Splitter

 

Men når jeg starter TVersity, så kommer det opp en error :

 

Unable to connect to the server, make sure it is running.

 

Har prøvd å starte den via .bat filene og alt, men den viser bare et rødt ikon på systray :hmm:

har åpnet portene i windows firewall. ps3en finner den heller ikke:/

Lenke til kommentar
Når ikonet er nede på toolbaren (hvis det er den baren nede ved klokka), så må du høyreklikka og trykke 'Starh Sharing'

 

Virker som om det er det som er problemet ;\

9580292[/snapback]

 

det står bare the server is now starting

 

så er det fortsatt rødt ikonet:/

kanskje jeg må reinstallere tversity?

Lenke til kommentar

det står bare the server is now starting

 

så er det fortsatt rødt ikonet:/

kanskje jeg må reinstallere tversity?

9580991[/snapback]

 

Et eller annet sted (sikkert readme-fila) står det hvordan man starter serveren i debug-mode, da får man mer informasjon om hva som går galt.

9581158[/snapback]

 

 

høh? startet opp :

 

ocate the TVersity menu in the Windows start menu and select “TVersity Tools -> Share Media Command Prompt”. A black command line window will open. In this window please type the command mediaserver -debug and then hit ENTER.

 

* If no errors are displayed and you do not get back to the command prompt it means that you successfully started the media server as an application. This means that there are some problems with the way the Windows service that corresponds to the TVersity Media Server is configured on your computer. Please try again to uninstall all previous version and re-install the latest, this should fix the problem.

 

da får jeg bare prøve en reinstall :w00t:

 

 

Edit:

 

da fungerte det fint! :D reinstall som skulle til.

 

men bor nå i en studentblokk, hvordan kan jeg sikre at filene kun kan gå til PS3en min? taste inn ipen i det feltet ved siden av port? det var litt enklere å finne den på Nero MediaHome, siden jeg ikke vet om den har en statisk adresse :p

 

:thumbup:

Endret av CoaX-
Lenke til kommentar
Har fått alt til å funke med tversity, men når jeg skal spille av serier i 720p så blir lyden helt feil.. Noen som har noen forslag til hva som er galt?

9599462[/snapback]

 

Du får ikke 5.1, thats for sure. Du kan prøve å monge litt rundt i ffdshowAudio, f.eks sette til stereo. Og så er det essensielt at codecs er på plass :)

Lenke til kommentar
Tror jeg har alle codecs bruker ac3 filter til lyd og media splitter. får lyd men det er bare grøt.. Noen som for eksempel vet hvem kodek jeg mangler

9604852[/snapback]

Har det samme på en episode av the simpsons, men alt annet funker greit.

9605342[/snapback]

 

prøv å installere:

 

K-Lite Codec Pack

Haali Media Splitter

Lenke til kommentar
har dem innstalert, er bare på høyoppløste serier ellers så går alt greit....

9606597[/snapback]

 

 

hm! nå har jeg samme problemet med tversity igjen! ikonet er bare rødt hele tiden. trykker på restart sharing, så kommer meldingen:

 

the server is already stopped or cannot be stopped.

 

:w00t:

 

men det funker igjen etter en reinstall. må jeg reinstallere hver gang jeg skal bruke det eller? virker sånn :thumbdown:

Endret av CoaX-
Lenke til kommentar
samme problemet dukket opp her alt er fint så blir det rødt og må logges av. Har fungert perfekt ett døgn før dette problemet dukket opp

9609162[/snapback]

 

typisk. samme driten:/ da var nero mediahome bedre! men der kunne en ikke spole :w00t:

9609224[/snapback]

 

har du prøft å skrive inn ip adressen din i eksplorer pluss porten du bruker

slik 123.123.1.1:1234 for å så trykke på restart? eller start? husker ikke helv va komandoen var. var slik du styrte den på gammle versonen men aner ikkje hvordan det er nå på nye

Lenke til kommentar

Av ren slapphet orket jeg ikke pløye gjennom hele tråden her så skyt meg hvis dette er spurt flere ganger før..

 

Hvilket progg funker best til streaming fra Linux(spesifikt Ubuntu) og til PS3?

 

Min trofaste gamle filserver vandret til de evige servermarker i helgen så nå har jeg bestilt en ny boks som jeg for morro har lyst til å teste mot PS3.

 

Streaming av video er høyest prioritet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...