Gå til innhold

PS3 media streaming spørsmål, hjelp osv.


Nimrad

Anbefalte innlegg

skal kjøpe meg ps3 i morgen og tenkte og kjøre klar datan så jeg kan streame filmene mine ned til ps3 fra laptopen... Filmene er i .avi format. Så etter det jeg har skjønt går det greit med tversity eller hva det nå heter... I hvertfall er det noen som vet om en guide som forteller hvordan man gjør dette?helst norsk...

 

PS: har en ekstern harddisk hvor jeg har alle filmene...Den hardisken er alltid bokstaven F i min data maskin Kan jeg ta på at den skal dele f.eks mappen "filmer" inn på F driven som er koblet til eller MÅ de være på hardisken på dataen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Jeg har nå installert Nero Mediahome CE. PS3'en finner servern, og jeg har delt D:/MUSIC og D:/VIDEO. Men PS3 sier "There are no tracks". Noen som vet hva som kan være galt?

 

Mulig det står tidligere i tråden, men er fyllesjuk så jeg orker ikke leite :p

Endret av plaank
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Trenger litt hjelp :

 

Har brukt TVersity en stund nå, men vil begynne å få litt mer system i sakene... HVORDAN i svingende kan jeg fjerne menyvalg på TVersity på ps3en... Jeg har ingen interesse av at jeg skal kunne velge musikk etter komponist, dato, genres osv er haugevis med mapper! dette gjelder film og bilde og, hvordan blir jeg kvitt alle valgene ?

 

Vil jo skreddersy mitt eget oppsett.. er det noe som er bedre enn TVersity der ute ?

Lenke til kommentar

Hmm, etter mye styr er jeg også kommet til problemet ang. avspilling av filer med høy kvalitet (720\1080). Tversity (eller hva det heter) er programmet i bruk,og resultatet både med tanke på lyd og bilde er drepen. Noen tips til relevante codecs e.l. som kan rette på dette?

 

PS3, fortsatt ikke et fullverdig media senter? Ikke vet jeg,men mye greier var det i alle fall,hehe.

 

takker for svar:-)V

Lenke til kommentar

Oas3k: Mulig det er ledig kapasitet på harddisken som det skorter på slik at det stopper når den er full? Kanskje det hjelper å øke ledig plass og/eller tillatt brukt kapasitet i settings på Tversity. Prøv også å bruke knappen slett lagret innhold (el.) lignende i Tversity (er knapp rett ved sidenav diskplass i programmet).

Lenke til kommentar

Trådløs er ikke problmet hos meg,da jeg fortsatt ikke klarer å stole på at dette er like bra. bruker derfor kabler hele veien..

 

Tror muligens jeg har klart å tulle det til da jeg la in k-lite og ffdshow litt om hverandre. filen (1080p-ac3) starter jo,men med veldig dårlig bilde og hakking. Går jo helt smertefritt i f.eks. VLC.

 

Oppløsning er forøvrig satt til 1360x768 i transcoding.

 

Hmm,noen som har kommet lenger og\eller har funnet alternativt program? Nerohome, 720-1080 ok?

Lenke til kommentar

Jeg får ikke til å kjøre å kjøre noe utenom noen småsnutter jeg har...

hd får jeg ikke til, og mpg*2 får jeg ikke til. (Husker ikke hva det heter så * er erstatte en eller annen bokstav.

Hvordan i svarte granskauen er det mulig å spille fila på mediaplayer eller lignende for å streame det over, eller hvordan det funker?

 

Har testet med nero home.

 

Hørt rykter om at man kan installere linux, kan man på en eller annen måte installere det eller må vi vente på en update fra sony som gjør at maskinen støtter det?...

 

Noob spørsmål, men forventer gode svar. :tease:

 

EDIT: Får heller ikke Tversity til å fungere.

Endret av The_Free_Man
Lenke til kommentar

Jeg prøver å få til media streaming fra macbooken min. Har lett meg frem til Fink-sidene, men det er jo ikke lett å få lastet ned noe derfra. Har kommet meg så langt: http://pdb.finkproject.org/pdb/package.php...urrent-unstable

 

Der er ingen nedlastingslink som jeg ser. Har noen en direktelink muligens? Eller noen alternativer til dette virrvarret? Trenger ikke være gratis. Bare enkelt og fungerende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...