Gå til innhold

PS3 media streaming spørsmål, hjelp osv.


Nimrad

Anbefalte innlegg

Det er noe dritt at Tversity ikke klarer å gi fra seg bedre bitrate enn 322kbps. Det er jo ikke akkurat så mye å stille på heller. Jeg regner med at dette problemet kommer litt av at jeg kjører det på et trådløst nett som ikke er av høyeste kvalitet.

 

Noen som vet om det går ann å koble en krysset nettverkskabel direkte fra PC til PS3?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Crossover-guide jeg fant

Here is a general guide I wrote. For Vista, however, I think you will have to go to the sharing tab instead of the advanced tab when you are browsing the properties of a connection...

 

1. Get a CAT5 or CAT6 crossover cable. The cable that came with the PS3 is a normal Ethernet cable, therefore it cannot be used for this operation.

 

2. Make sure you have two sources for network communication. For example, you can have 2 ethernet ports on your computer, or you can have a wireless card and a Ethernet port etc. It helps to draw out a connection blueprint such as this:

 

DSL Modem > CAT5 cable > Network Card 1 > Computer > Network Card 2 > CAT5 Crossover cable > PS3

 

3. Connect your computer to the modem and verify that you have an Internet connection. Then, click on Start, go to settings, control panel. Double click on Network Connections, and identify the connection to your modem (Network card 1).

 

4. Right click on the modem connection, and choose properties. Next, click on the advanced tab (Sharing tab for Vista users), and check the “allow other users to connect…” checkbox. After the checkbox is checked, click on the “Home networking connection” drop down box and select the name of the second network connection. Click OK and exit the properties window.

 

5. Finally, connect the CAT5 crossover cable from the second network adapter of the computer to the PS3, and voila, your Internet connection is now routed to your PS3. Please be aware that your computer must be on in order for your PS3 to stay online. In the long run, a router may be a much better device to use than your computer, since it consumes only a fraction of the electricity than your computer does.

 

 

Når det gjelder transcoding så testa jeg nettopp en haug med filmer, får 1200kbps og oppover, så kabling er tingen om du streamer..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Unnskyld, men det er da virkelig ikke nødvendig å kjøpe en krysset kabel lengre?

Auto-sense opplegge nettverkskort skjønner at det ikke er koblet opp mot en switch og krysser på egenhånd.

Jeg har koblet ps3 direkte i en nettverksport uten noe som helst kryssing i kabelen og det funker flott.

Behovet for krysset kabel i slik sammenheng forsvant vel for 7-8år siden snart.

 

Så folkens:

 

IKKE gidd å sløs penger på en krysset kabel.

 

1. Grav opp en nettverkskabel (og om du ikke har, kjøp en)

2. Plugg ps3 direkte til nettverkskortet (ja, windows kommer til å mase om begrenset tilgang)

3. Gå inn på egenskaper for internettilkoblingen din. Velg deling av internettforbindelse, og del denne med nettverkstilkoblingen ps3 er koblet til.

Endret av lockdog
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Spurte før jeg brukte Google, dumt av meg, om andre har samme problem kaster det jo et lite lys over saken, om ikke mindre.

 

Midlertidig løsning i alle fall. Pause video ("X" på kontroll) for så å gå tilbake til XMB ("O" på kontroll) deretter velge filen igjen ("X" på kontroll) når du skal se videre, avhenger av at både PS3 og PC er oppegående mens du "pauser" video.

 

Hentet fra forumet til TVersity.

I found a simple solution when I pause.

When the movie is paused I dont press X to resume playing I just press BACK (O) and then X and it continues playing normaly.

 

"Hei,

 

Har problemer med at TVersity får time out med feilmelding "The media could not be played." etter x (20-30 sekunder pleier å være nok, har bare testet med .avi format) antall minutter med pause i avspilling av video, dette er utrolig plagsomt ettersom jeg må være utrolig rask om jeg skal gå fra avspillingen for å gjøre småting.

 

Er det noen grunn til at dette skjer, er det en generell feil i TVersity eller noe med mitt oppsett? Under "Settings" har jeg satt "Maximum Timeshift" til 120 minutter, så dette skal da i teorien ikke skje før det har gått 120 minutter.

 

Kjører med Windows XP Professional 32bit SP3, seneste versjon av TVersity og CCCP codec-pakke om dette spiller noen rolle.

Jeg bruker også "Eset Smart Security" versjon 3.0 som både brannmur og antivirus, men det er åpnet for både "Mediaplayer.exe" og "TVersity.exe" i regelsettet til brannmuren, har overvåket trafikken mellom PC-en og enheter som streamer og pakker går både frem og tilbake.

 

På forhånd takk."

 

Edit I: Nettverk til både PC og PS3 er via kabel, kjører gjennom en D-Link DI-524 trådløs router, har også åpnet port for TVersity mot IP-en til PS3 selvom dette strengt tatt ikke bør være nødvendig.

 

Edit II: Spurte før jeg brukte Google, dumt av meg, om andre har samme problem kaster det jo et lite lys over saken, om ikke mindre.

Endret av Sheel
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Jeg får streama over og alt er forsåvidt greit....

 

Det eneste er at jeg synes "utforsker" funksjonen på PS3en er litt dårlig...

Kan man ikke bla igjennom filene som er indexert, etter mapper slik som de ligger på pceen???

 

ellers er PS3en helt genial, det må jo nesten nevnes :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
Er ingen problemer å spille av 1080P filmer. Eller hvertfall ikke vis du kobler direkte fra pc'en til PS3. Når jeg koblet den inni switchen min så klarte den det ikke, men det går nok fint med en litt raskere switch enn den jeg har :p Billigste jeg fant på clas ohlson :blush:

 

Vil bare si til alle dere som sliter med hakking ved trådløst nett, hvis du har mulighet gå over til kablet nett da slipper du all hakking. Jeg har pcen koblet til modemet md kabel og samme med ps3 funker utmerket.

Endret av Jo Are
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...