Gå til innhold

PS3 media streaming spørsmål, hjelp osv.


Nimrad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva trenger jeg for å streame? Har en pc kobla opp til trådløst nettverk, PS3'en er kobla opp til samme trådløse nettverk (som støtter Upnp eller hva det heter, dersom det har noe å si). Har lasta ned wisdxp, og delt en mappe med 2-3 mp3'er i. Når jeg søker etter media-servere på PS3'en finner den ingenting. Noe mer jeg må gjøre eller få tak i? Trenger jeg en dings? Er det mulig å gjøre dette kun med gratisprogram som wisdxp?

Lenke til kommentar

For meg fungerte det med følgende:

FFDShow 2007-05-29

AC3Filter 1.40b

Haali Media Splitter (Enable .AVI support under installasjon)

TVersity (ny versjon fra i går. trenger ikke patches for ps3.)

 

Eneste jeg sliter med nå er enkelte AC3 kilder. Streaming av vanlig xvid -> mpeg2 bruker mellom 0.8mbps - 25mbps.

 

Nettverk: lokalt 100mbit

Maskin: Athlon XP 3000

Endret av hishadow
Lenke til kommentar
For meg fungerte det med følgende:

FFDShow 2007-05-29

AC3Filter 1.40b

Haali Media Splitter (Enable .AVI support under installasjon)

TVersity (ny versjon fra i går. trenger ikke patches for ps3.)

 

Eneste jeg sliter med nå er enkelte AC3 kilder. Streaming av vanlig xvid -> mpeg2 bruker mellom 0.8mbps - 25mbps.

 

Nettverk: lokalt 100mbit

Maskin: Athlon XP 3000

8753764[/snapback]

 

Wihii, takk for hjelpen, fikk hvert fall til streaming av musikk nå. Eneste jeg prøvde også, men ser på det som et stort fremskritt at jeg fikk frem en media server. Til andre som har samme problemet: Last ned TVersity! Hva var det jeg lastet ned forresten? En codec-pakke, og en server, men hva med de to siste? Hva var de godt for?

 

Men nå som jeg fikk det til har jeg ett annet spørsmål: Må routeren være Upnp-kompitabel? Bruker to routere hjemme nå, trenger den andre også fordi vi har ip-telefoni.

 

Jaja, kan sove godt i natt da, håper å få installert Linux i morra også :w00t: Bare ny tv igjen da, som jeg kjøper til høsten når jeg flytter på hybel igjen, så føler jeg at jeg utnytter PS3'en til fulle :thumbup:

Lenke til kommentar
Har laste ned Nero 7, men hver gang jeg starter opp mediaserveren, så får programmet "Et problem og må lukkes". Noen som vet hva jeg kan gjøre?

8763171[/snapback]

Har dette hos meg også, men hvis jeg setter programmet til å kjøre under oppstart (velges under installeringen) kjører det fint i bakgrunnen... Bruker vista 32bit.

Lenke til kommentar
For meg fungerte det med følgende:

FFDShow 2007-05-29

AC3Filter 1.40b

Haali Media Splitter (Enable .AVI support under installasjon)

TVersity (ny versjon fra i går. trenger ikke patches for ps3.)

 

Eneste jeg sliter med nå er enkelte AC3 kilder. Streaming av vanlig xvid -> mpeg2 bruker mellom 0.8mbps - 25mbps.

 

Nettverk: lokalt 100mbit

Maskin: Athlon XP 3000

8753764[/snapback]

 

Oh yes baby! endelig! Lasta ned alt dette uten å helt vite hva det var, og det funka. Takk :D

Lenke til kommentar
Kan noen være så greie å lage en luten guide til oppsettet ovenfor, klarer å laste ned og installere, men vet ikke/skjønner ikke helt hva jeg skal gjør videre...

 

Respekt til de som orker å forklare  :thumbup:

8765179[/snapback]

 

Brukte linkene til hishadow. Codec greiene lastet jeg ned, installerte å glemte. Mediasentert ble lasta ned, la til div musikk og videoer, la inn ip til det trådløse nettverket hvor pc og ps3 koser seg sammen i settings. Etter dette funka alt fint, null stress og god stemning. Media server kom opp i ps3 uten mer stress, eneste jeg gjorde var å deaktivere brannmur, men vet ikke om det er nødvendig.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Bumper denne jeg, siden det var den eneste brukbare tråden jeg kunne finne om emnet.

 

Jeg har prøvd å dele med Nero Home, TVersity og WMP11 nå, uten at det fungerer i det hele tatt. PS3'en finner ingen av delene. Har prøvd både med og uten brannmur uten noe hell på den fronten.

 

Verken WMP11 eller Nero Home finner PS3'en, så jeg vet ikke hva som er galt jeg. Noen tips?

Endret av Complexion
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Fulgte den guiden til punkt og prikke, men fremdeles får jeg ikke noen mediaserver opp på PS3? Tror kanskje det kan ha noe med routern å gjøre, den har vært litt rar i det siste. Noen forslag?

PS: Har fiksa brannmur og sånn.

 

EDIT: Bare glem det! Plutselig dukka serveren opp på PS3, vet ikke om det var noe jeg gjorde eller om det er PS3 som er litt treig av seg, men nå funker det hvertfall!

Endret av Bastian90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...