Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

[løst]Rødt bitt, insekt


psyches

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg satt akkurat i sofaen og kjente at jeg hadde noe som klødde bake i asslet, så jeg stakk hånda bak og la merke til et lite rød stikk..men jeg kjente at jeg kunne dra løs noe..så jeg dro løs noe..jeg dro løs et lite dyr..hvit lite dyr..på størrelse med en 1/2 ert..jeg er utrolig redd nå :/

 

Er det flått?

 

midd?

 

PS: Jeg har akkurat vært på hvaler og gått litt i skogen..men jeg tror ikke det er flått siden den var så liten..også dreiv den å krabba rundt på bordet..

 

Isåfall..farlig?

Endret av Hansen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei stakkar, du skal få slippe å sende inn bilde av støtfangeren tror jeg :)

 

Men det er vel ikke verre enn å se om det er en ring rundt stikkstedet, og hvis det er det, så har du 5 minutter igjen å leve...

 

ELLER du kan ta en ufarlig tur til legen :yes:

Endret av gizmomats
Lenke til kommentar

Oppdatering!

 

Jeg tok opp tlf'n og ringte tanten min som tilfeldigvis er lege, og jeg forklarte alt. Hun mente at det ikke kunen være flått, siden dyret ikke hadde hardt skall og flåtten måtte være my større..

 

 

Pjoo!

 

Hadde absolutt ikke lyst å dra til legen å vise fram hele understellet :ermm:

Lenke til kommentar
Hvitt og på størrelsen med en ert?

Liknet den på 180px-Swollen_tick-SteveFE.jpg?

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Det er en flått som er "mett" på blod

8685137[/snapback]

 

 

Den var ikke lik nei, den jeg hadde var et bitte lite dyr, var omtrent gjennomsiktig.

 

Og jeg la også merke til at flåtten ikke kan røre seg når den er full av blod..den dreiv å krabba rundt overalt xD

Endret av Hansen
Lenke til kommentar

Aha, dette var jo helt klart en Opodiphthera Fasciitis Necroticans Infantis, eller som vi på norsk sier: Kjøttmøll(baby).

 

En modermøll har nok lagt et egg innunder huden din, og den lille kjøtmøllen gnagde seg ut. Det var nok det du kjente som et stikk, for de er veldig raske når de klekker.

 

Her er bilde av en fullvoksen kjøttmøll:

moth_thumb.jpg

 

I alvorlige tilfeller ved kjøttmøl, når møllen har blitt ekstra stor innunder huden kan det se slik ut (advarsel: ekkelt for pyser):

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
sore.jpg

 

Om du er uheldig, kan kjøttmøllen spre et virus kalt Bardus Fossor Morbus. Om du vil kurere dette fortest mulig, må du smøre kaviar under armene og under nesa tre ganger om dagen, etter at du har åpnet porene ved å stå under damp. I det kokende vannet bør du ha agurk og olivenolje :)

Lenke til kommentar
Tja, går jo an med tran, men er helt kaviar du skal ha. Anbefaler tran med sitronsmak, for den trenger bedre inn i huden. Om du skal ha ubeskyttet sex under behandlingstiden, må du huske på rapsolje rundt penis, da rapsoljen dreper dette viruset. Funker med Extra Virgin olivenolje også (gresk).

8691319[/snapback]

 

Men pokker da? Skal jeg kontakte lege eller? Hvor kan jeg lese mer om det?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...