Gå til innhold

OLED-tastatur forhåndsutsolgt


Anbefalte innlegg

Den andre dingsen de lagde som har 3 OLED skjerm-knapper er visstnok veldig enkel å programmere takket være et USB-COM grensesnitt (bare å åpne COM port og sende enkle kommandoer for å endre bilde). Regner med at dette vil være like enkelt. De har også komplette API verktøy for de som ønsker å utvikle for disse tidligere enhetene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette virker som et fint tastatur for folk som tror de blir rasende effektive med fancy mikroskjermer på tastene i forhold til et konvensjonellt tastatur. Personlig tror jeg ikke dette har noe for seg. Mennesker som jobber mye med f.eks Photoshop, CAD, 3D applikasjoner, osv. lærer seg fort nye tastatursnarveier. Det finnes bedre hjelpemidler for profesjonelle til en langt mindre pris. :roll:

Lenke til kommentar

De er nok ganske obs på at store deler av de første kundene de har mest sannsynlig er mac brukere. Det er et program til deres første "knappedings", og sist jeg hørte noe sa de at de har laget et til Optimus også. Noe annet hadde vært tullete.

 

Såvidt jeg forstod en av journal-innleggene deres lager de ferdige oppsett til endel godt brukte programvarer, som f.eks. Photoshop og Premiere og den typen ting, og at det vil komme støtte for fler etter hvert.

 

Hva brukbarhet angår vil det, som andre har påpekt, være nyttig for folk som bruker mange forskjellige programmer med mange forskjellige tastekombinasjoner. Jeg vet egentlig ikke hvor mange forskjellige Photoshop (som er det jeg bruker mest) har, men det er MANGE. Når man da er så distré som det jeg er kan det være greit med litt ekstra hjelp. ^_^

 

Logitech og MS ville sannynligvis ikke giddet å bruke mye tid og penger på å utvikle et sånt tastatur med mindre de kunne se for seg at de ville selge i hopetall. Bare vent. Etterhvert som interessen for Optimus øker kommer også Logitech og MS til å ville ha sin del av kaka.

 

Etter utgangen av januar/ februar kommer de nok til å komme med noe nytt som har lavere pris. Kanskje ikke med én gang, men etter hvert. De har nok slitt med å få til finansieringen av prototyper osv, noe som disse forhåndsbestillingene hjelper med. De som kjøper tastaturet nå hjelper å bringe et nytt produkt på massemarkedet.

 

Når det gjelder slitasje på skjermene vil alle tastene kunne byttes ut enkeltvis, så om en tast slutter å fungere kan du kjøpe nye. Husker ikke pris.

Lenke til kommentar

Knappene ser flate ut. Det er en grunn til at knappene på vanlige tastatur er konkave: 30+ års erfaring med tastatur tilsier at det er en god ide å gi taktil tilbakemelding.

 

Prisen er jo forøvrig skadd.

Endret av Atypic
Lenke til kommentar

Har sett litt for mange overhypa produkter til å tro 100% på at dette blir "tha shit" men, jeg håper jo at det kmmer. Til en pris under 5K så tror jeg faktisk ganske mange kunne vurdert å kjøpe det. Hvis de legger med ett "åpent" tilpasningsvennlig API, så kan dette virkelig ta av. Dog, blir dette så populært , så kommer både Logitech og MS til å kaste seg på og lage noe lignende.

Lenke til kommentar

Det ser innmari stilig ut, men om det er funksjonelt er vel en helt annen sak. Ser det må ha både vanlig USB-plugg og en egen strøminput for å funke, det er mer enn nok til å avskrekke meg. Har allerede brukt opp alt som er av strømuttak unter PC-bordet.

 

Om etterhvert får presset det ned mot 500-1000 kroner (tør knapt tenke på hvor lang tid det kommer til å ta), er det godt mulig jeg plukker med meg ett.

Lenke til kommentar
Dette virker som et fint tastatur for folk som tror de blir rasende effektive med fancy mikroskjermer på tastene i forhold til et konvensjonellt tastatur. Personlig tror jeg ikke dette har noe for seg. Mennesker som jobber mye med f.eks Photoshop, CAD, 3D applikasjoner, osv. lærer seg fort nye tastatursnarveier. Det finnes bedre hjelpemidler for profesjonelle til en langt mindre pris. :roll:

8672141[/snapback]

 

Nå er det jo endel av programmen man har som man ikke "jobber mye med", det er nok mer nyttig om du bare bruker programmet en gang i blant. Jeg ser ikke på dette som noen stor revolusjon, men absolutt en fin, og tidvis nyttig funksjon.

 

AtW

Lenke til kommentar

Dette er et perfekt tastatur for de som ønsker å gå over til f.eks. Dvorak og som må dele tastatur med noen som ikke ønsker å gå den veien. Eller til de familier hvor man kjører flere forskjellige språk. Mange jeg kjenner liker f.eks. å programmere med amerikansk layout på tastaturet, mens de bruker norsk når de skriver e-post o.l.

 

Men, som så mange andre har sagt: Det må synke litt i pris for at det skal bli aktuelt ja...

Lenke til kommentar

Hmm, jeg er sikker på at spesifikasjonen sa 32x32 piksler pr tast når jeg først så det, i så fall har de jo gjort det enda litt kulere :)

Jeg er litt skeptisk til utformingen på selve tastaturet og vil nok aldri kjøpe det slik det er i dag. Men optimus mini three har jeg siklet på en god stund nå, som supernerdete fjernkontrol for "noe", bare synd det er 3 taster og ikke 5-6, samt at prisen er noen hundrelapper for høy enda.

Lenke til kommentar
Dette er et perfekt tastatur for de som ønsker å gå over til f.eks. Dvorak og som må dele tastatur med noen som ikke ønsker å gå den veien. Eller til de familier hvor man kjører flere forskjellige språk. Mange jeg kjenner liker f.eks. å programmere med amerikansk layout på tastaturet, mens de bruker norsk når de skriver e-post o.l.

8674902[/snapback]

Jeg bruker norsk tastatur med U.S. oppsett. Men sa ser jeg ikke pa tastaturet hele tiden heller da. :p

 

(...) på en tastefjøl.

Nøkkelfjøl! :w00t:

 

Skal det være så skal det være...

8676280[/snapback]

En Nokkelfjol er vel det man henger nokler pa. Som man pleier a lage i Kunst & Handtverk pa barneskolen. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...