Gå til innhold

LENOVO ThinkPad T61


Anbefalte innlegg

Bestilte meg en T61 (ND113NO) i dag :) Gleder meg som en unge. Litt stiv pris, men noe må man offre for kvalitet =)

Noen som vet om det er 7200rpm disk på denne modellen?

Ser det er flere som har bestilt/fått seg T61 nå, er dere fornøyde?

8860801[/snapback]

 

 

Jeg er svært så fornøyd :) Min første bærbare pc, men har prøvd det meste, så valget falt på T61. Angrer ikke ett dugg :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ah,, sweet.. =) Skulle gjerne vist om det var 7200 rmp på den modellen jeg bestilte.. noen som vet? Står ikke opplyst noe på lenovo siden,, eller ikke som jeg har sett i allefal! Virker sikkert teit å spørre om dette ETTER jeg har bestilt den, men jeg var så ivrig på å bestille at jeg ikke tenkte noe mer over det.. :p Er jo ikke noe stort tap, men skader ikke mer litt raskere disk

Lenke til kommentar
Ah,, sweet.. =) Skulle gjerne vist om det var 7200 rmp på den modellen jeg bestilte.. noen som vet? Står ikke opplyst noe på lenovo siden,, eller ikke som jeg har sett i allefal! Virker sikkert teit å spørre om dette ETTER jeg har bestilt den, men jeg var så ivrig på å bestille at jeg ikke tenkte noe mer over det.. :p Er jo ikke noe stort tap, men skader ikke mer litt raskere disk

8862855[/snapback]

 

 

Det er en 5400rpm/120GB disk, samme som på ND218NO. Vi får tro det spinner kjapt nok :)

Lenke til kommentar

Hmm... på min T61 (ND113NO) så står det på lenovo.com at det er et AGN wlan-kort, og at N er disablet. Jeg aner for det første ikke hvorfor det er disablet, men har i allefal hørt at det går an å enable dette i BIOS.. har sett litt rundt, men finner ikke noe sted jeg kan gjøre dette. Noen som har vært borti dette? Vil jo ha N-wlan :)

Lenke til kommentar
Hmm... på min T61 (ND113NO) så står det på lenovo.com at det er et AGN wlan-kort, og at N er disablet. Jeg aner for det første ikke hvorfor det er disablet, men har i allefal hørt at det går an å enable dette i BIOS.. har sett litt rundt, men finner ikke noe sted jeg kan gjøre dette. Noen som har vært borti dette? Vil jo ha N-wlan :)

8914555[/snapback]

 

Foreslår du ringer support, 815 21 550, de bør vite dette.

Post gjerne svaret her på forumet!

Lenke til kommentar

Snakket akkurat med en fra support nå, og han sa at det ER et AGN kort, men N-mode var disablet i firmware og slik var det bare. Jaja, skjønner ikke hvorfor lenovo i det heletat nevner at det er et n-kort jeg men.. :no: Menmen, elsker alt annet på laptopen så.. :dribble:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg skal kjøpe ny laptop, og T61 er blant de jeg har tittet på. Har tidligere hatt en Compaq EVO N400c - m.a.o. en nå rimelig gammel, men sabla portbel liten sak (12"). Er keen på en maskin som "ikke merkes" i veska, altså at den ikke er for tung. Skal mest brukes til kontorprogrammer (skole), men også til å se dvd'er, brenne cd'er, høre på musikk, litt enkel bildebehandling (Photoshop, webdesign etc). NB: Ikke til spilling. Vil T61 være et godt valg i så fall? Jeg synes det er litt vanskelig å orientere meg i jungelen av ulike T61-modifikasjoner.

 

Hvordan vil dere vurdere T61 opp mot Dell sin nye XPS M1330 - se evt. den store tråden vedr. denne maskinen:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?act=ST&f=72&t=776876

 

Dells maskin er har jo litt mindre skjerm, men den er også lettere (og har LED-skjerm som gir bedre batterilevetid). Begge leverandører har jo gode servicebetingelser, noe som er viktig.

 

Alle synspunkter tas imot med takk!

Lenke til kommentar

Jeg tror nok du bør dele dine behov etter:

 

*Hva kreves av maskinvare for å yte best for deg. Alt fra tastatur, blåtann, oppløsning osv.

Jeg bruker min T61 til PSCS3, som den forøvrig loader nesten like kjapt som acrobat reader.

* Pris er kanskje det viktigste. Med LED skjerm, Flash-HD osv, vil man komme opp i mye penger.

 

Tror det er viktig å lese tester på http://www.notebookreview.com/, noe jeg gjorde før valget ble T61.

Lenke til kommentar
Jeg tror nok du bør dele dine behov etter:

 

*Hva kreves av maskinvare for å yte best for deg. Alt fra tastatur, blåtann, oppløsning osv.

Jeg bruker min T61 til PSCS3, som den forøvrig loader nesten like kjapt som acrobat reader.

* Pris er kanskje det viktigste. Med LED skjerm, Flash-HD osv, vil man komme opp i mye penger.

 

Tror det er viktig å lese tester på http://www.notebookreview.com/, noe jeg gjorde før valget ble T61.

8996411[/snapback]

Jepp. Har hengt litt rundt på notebookreview og sjekket ut test av både M1330, T61 og andre maskiner. Skulle imidlertid gjerne ha "kjent" litt på maskinene fysisk før jeg bestiller. Da jeg kjøpte Compaq for tre-fire år siden dro jeg på deres showroom og fikk se maskinen. Da var valget lett... Vet du/dere om Dell har noe tilsvarende i Norge? Hadde vært kjekt å få ta litt på maskinen før man kjøper'n. Enn hva med Lenovo? De selges vel rundtomkring?

Lenke til kommentar

Vet at KK88 i Ski selger T61, som kan ses i butikken. Ellers vet jeg ikke om noen. Dell skal begynne med salg i butikk, men når og om det er egen kjede eller samarbeid med norske kjeder vet jeg ikke. Kan vel fort gå litt tid før det i det hele tatt skjer i Norge.

Lenke til kommentar

Erfaring så langt:

 

Har vært plaget med feilmelding ved førstegangs oppstart både med og uten strømkabel tilkoblet "Error loading operating system". Vet egentlig ikke hvordan jeg fikk dette, men ser ut til at Advanced WindowsCare V2 Personal fikset dette.

 

System Update klarer ikke å installere siste kritiske oppdatering for Rescue and Recovery.

 

Maskinen lager skjærende/hakkende lyder fra høyttaler nå den benyttes uten strøm tilkoblet (kun når man bruker maskin).

 

Jeg har 2 GB ram og 1 GB Turbo memory og nyeste bios 1.09 7let39ww. Oppstart er ikke spesiellt rask, da Vista skrollebildet går 8 før jeg kan logge meg inn.

 

Venter på Rescue and Recovery cd fra IBM. Få se om dette ordner ting.

 

Fint om andre kan komme med noen tips/råd for optimalisering av systemet.

Lenke til kommentar

Noen med erfaringer fra bruk av denne maskinen med Vista og Aero? Funker Aero smooth? Og i så fall: Hvilke specs har du/dere på maskinen?

 

Jeg lurer rett og slett på om Aero fungerer fint i Vista med 1) integrert grafikkløsning eller om man 2) må ha dedikert grafikkminne på 128MB, slik det anbefales av Microsoft. Har gått noen runder i ringen med Dell ang. en maskin jeg vurdere å kjøpe, og der har jeg fått vite at integrert / delt grafikkminne ikke anbefales hvis Vista med Aero skal fungere optimalt. Tenkte derfor at å sjekke erfaringer fra brukere med et annet merke enn Dell kunne være interessant!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...