Gå til innhold

LENOVO ThinkPad T61


Anbefalte innlegg

Er storfornøyd med min T61 som jeg kjøpte i sommer, men har et irriterende problem med hibernate. Omtrent hver 4. eller 5. gang så henger den seg bare, og vil ikke gå i hibernate.

 

Jeg har kjørt alle oppdateringene av drivere og Vista - også av BIOS. Noen som vet hva det kan komme av?

 

Kjører Vista 64-bit og har 3 GB RAM. Selv om jeg lukker for alle programmene henger den seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vet i allefal at uTorrent hindrer sleep/hibernate i vista..

9655004[/snapback]

 

Den har jeg vært påpasselig med å slå av de gangene den har vært i bruk. Har ellers lagt merke til at den stopper opp i det den skriver mot harddisken, før den kommer så langt som at "halvmånen" under skjerment begynner å blinke.

Lenke til kommentar
Intel turbo memory får også maskinen til å fryse.

9656150[/snapback]

Hmm, hvordan kan jeg finne ut om jeg har Intel Turbo Memory? Jeg trodde egentlig ikke at det var innebygd og jeg har ikke satt inn det selv. Er det noen enkel måte å sjekke om det faktisk er Intel Turbo Memory? Nåja, jeg kan jo søke litt på Google også...

Lenke til kommentar

Se om du har Intel® Matrix Storage Manager eller Intel® Turbo Memory Console installert. Hvis ikke er det heller tvilsomt at du har det. I så fall må det være deaktivert på enhetsbehandling..Sørg for å kjøre originale programmer, forøvrig hva slags antivirusprog du bruker, evnt. om du har fjernet mye bloatware.

 

Kanskje du bør laste ned denne vista oppdateringen: kb941649

Endret av microon
Lenke til kommentar
Se om du har Intel® Matrix Storage Manager eller Intel® Turbo Memory Console installert. Hvis ikke er det heller tvilsomt at du har det. I så fall må det være deaktivert på enhetsbehandling..Sørg for å kjøre originale programmer, forøvrig hva slags antivirusprog du bruker, evnt. om du har fjernet mye bloatware.

 

Kanskje du bør laste ned denne vista oppdateringen: kb941649

9661757[/snapback]

Ser ut til at jeg har den Intel Matrix Storage Manger installert. Kan se harddisken min der (og den er ok), men ikke at jeg har Intel Turbo Memory Console. Kan heller ikke se at jeg har noe deaktivert hardware.

 

Kjører forøvrig Symantec AntiVirus v.10.2.0.298.

 

All bloatware'n ble fjernet etter en clean install med 64-bit Vista. Har kun noen få nødvendige Thinkpad-programmer installert.

 

Legger inn updaten du anbefalte og så får jeg se om den har noen innvirkning.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det ryktes om T62 eller T61 tech refresh.

Montevina og nytt G92 grafikk, ikke vet jeg om det er sant.

Skulle tro den kom med HDMI og Blu-ray, og muligens SDD, nå som Dell kan tilby det.

 

Som sagt bare rykter ute på web, så vi få heller vente å se. uansett er det jo bare snaue 4 måneder siden T61 kom ut, og det kommer stadig nye viktige oppdateringer som etter min mening gjør min maskin mer stabil.

Lenke til kommentar

Begynner å bli meget lei alle problemene med Vista så tenkte jeg skulle gå over til xp. Husket at Lenovo/Microsoft tilbydde nedgradering til redusert pris så tok en telefon til Lenovo for å høre hva det skulle ha. Prisen var på 900kr eks moms, frakt og fakturagebyr. Dette er jo nesten det samme så xp koster originalt. Får vel slite med vista videre og håper på at Microsoft snart får ordnet opp i problemene sine.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Den dyreste har Lenovo-logo på seg. Ved evt. garanti-saker er det Lenovo som hånderer det.

På Kingston-brikken er det naturlig nok Kingston som fikser.

 

 

 

 

Vurderer å oppgradere med 2Gb minne. Gikk inn på Kingston sine sider for å finne hvilken brikker jeg kunne bruke og fant fram til denne. Siden lister opp både KTL-TP667/2G og 40Y7735 som produktnr, førstnevnte nr finner jeg til 374kr , mens det andre til 1288kr. Er det samme produktet eller har jeg misforstått noe?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...