Gå til innhold

LENOVO ThinkPad T61


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
legge ut bilder, dere som har fått maskinen?

 

Hvordan er skjermen? har hørt at på T60 var det så gjevt å ha Flexview-skjerm, har noen av dere vært borti en slik og kan sammenligne T61-skjermen med denne?

8810929[/snapback]

 

flexview-skjermen var fantastisk! Synd den bare ble levert på 15" modeller.

14.1" wide på T60 er bra, jeg har ikke rukket å gjøre så mye mer enn å starte den opp, og oppdatere Vista. Men oppløsningen kan sammenlignes med 14.1" T60 jeg har idag, med 1400x1050 punkter.

Lenke til kommentar
Forskjellen på 1050 vs. 900 er ikke merkbar når man bruker maskinen.

Jeg har 1050 på min T40p nå, og det er i veldig mange tilfeller akkurat _litt_ for lite. Så overgangen til 900pixler høyde har nok en del å si...

 

Regner med det blir 1200 pixler høyde på min neste Lenovo/IBM Thinkpad. Om det blir 1920 eller 1600 i bredden, vil utvalget på det tidspunktet vise...

Lenke til kommentar
har z61 i likhet med ørten andre på ntnu og den har en konstruksjonssvakhet nederst i venstre hjørne av tastaturet. Du må også installere en masse bloatware for å få den til å funke noe som gjør at den blir treig.

Det første man gjør når man får en ny PC, er jo uansett å legge inn OSet på nytt. Har ennå ikke opplevd at OSet har vært brukbart satt opp på noen av mine nye maskiner, men når jeg har lagt det inn på nytt har alt fungert glimrende. Da bestemmer man også selv hva som skal legges inn...
Lenke til kommentar
Edit: Lurer på hvordan man setter inn Intel Turbo Memory, og om dette kan gjøres selv?

8814403[/snapback]

 

Turbo memory skal komme på ett mini-PCIe-kort og dette skal da være like enkelt å smette inn som minnebrikker og wlan-kort. spørsmålet er hvor slot'en til denne sitter, om denne er gjort lett tilgjengelig for at forbrukeren skal kunne installere det selv.

Lenke til kommentar

Kortet har jeg bestilt, men lurer bare på hvordan det byttes. Fant en sider der de viste mini-PCIe-plass under tastaturet på en Z61m. Jeg har ingen anelse hva man kan skru-opp innenfor garanti. Etter det jeg har skjønt kan man sette i ram innenfor garanti, som er 4 skruer under maskinen. Tastatur sitter i samme skruer + noen til (usikker).

Etter det jeg har lest så kommer det modeller med ITM fra fabrikk senere. kortet koster tross alt bare 2-300kr.

 

Edit: Var visst bare 1 skrue i tillegg, som denne filmen viser.

Endret av microon
Lenke til kommentar

Har også fjernet Norton og lagt inn Norman. Jeg har også fjernet en rekke programmer. Etter at Vista var ferdig installert hadde jeg 100 prosesser som kjørte samtidig. Har klart å få dette ned til under 90, men er nå usikker på hva jeg bør beholde og hva jeg skal fjerne. Hvordan har dere gjort dette?

Lenke til kommentar

Har spekulert selv. Bare deaktiverte programmene jeg ikke ønsker på oppstarten med windefender, sånn som adobe m.m. avinnstallerte office 2007 samt ms SQLserver.

Planen videre er å fjerne det jeg ikke ser nytte selv om det sikkert vil dukke opp i ThinkVantage-System Update. Vet ikke hva enda, da jeg er fersk Thinkpad bruker.

Lenke til kommentar
Kortet har jeg bestilt, men lurer bare på hvordan det byttes. Fant en sider der de viste mini-PCIe-plass under tastaturet på en Z61m. Jeg har ingen anelse hva man kan skru-opp innenfor garanti. Etter det jeg har skjønt kan man sette i ram innenfor garanti, som er 4 skruer under maskinen. Tastatur sitter i samme skruer + noen til (usikker).

Etter det jeg har lest så kommer det modeller med ITM fra fabrikk senere. kortet koster tross alt bare 2-300kr.

 

Edit: Var visst bare 1 skrue i tillegg, som denne filmen viser.

8815860[/snapback]

 

 

Svar fra stretto.no: Gjøres like enkelt som ved ram-oppgradering, uten at garantien ryker. Så lenge ikke det er installasjonen som skaper en eventuell feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...