Gå til innhold

Reversert utvikling for informasjonstilgang?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det blir litt trådstarters valg, men kanskje dere skal vurdere om topic tilsier å gjøre denne tråden til nok en diskusjon om hvorvidt kopiering er tyveri og hva folk synes om antikopierings-kampanjer. Da forsvinner det egentlige tema (som er vel så interessant) litt i bakgrunnen, og kopiering vs tyveri et er vel uansett et tema som er diskutert litt til døde...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg har helt sluttet å se normal TV flere år siden. Jeg har dermot de siste årene sett mer og mer TV-serier, og det krediterer jeg til hvor bra internett er til distribuering av content.

 

Jeg tror ikke jeg kommer til å ha hverken NTV eller en annen type klassisk TV i fremtiden, og når tiden kommer for NTV vil jeg nok anbefale foreldre å bytte til satellitt (kabel er ikke tilgjengelig) om prisene er sammenlignbare.

Lenke til kommentar
Jeg har dermot de siste årene sett mer og mer TV-serier, og det krediterer jeg til hvor bra internett er til distribuering av content.

8669883[/snapback]

Ja det har jeg faktisk ikke tenkt på men det stemmer her også. Etter at jeg gikk over til internett har jeg faktisk begynt å se mer på TV-serier. Ironisk nok. :hmm:

Lenke til kommentar

Dette bakkenettet virker mest som ei gavepakke til TV2 og NRK. Det er forelda allerede før det er i drift og gir selskapene monopol på distribusjon av innhold via bakkenettet. Vakkert. Det komersielle selskapet TV2 har virkelig skutt gullfuglen her!

 

Enig med de andre i tråden som mener at det er på tide å intensivere utbyggingen av høyhastighets bredbånd. Både telenor og en rekke lokale bredbåndsselskaper tilbyr IPTV til enkelte husstander, dette fungerer så vidt jeg vet meget godt.

 

I fremtiden vil jeg tro at IPTV er rådende og at teknologien vil ha utviklet seg i retning av mer frihet til publikum og mindre sendeskjemaer. Se nyhetene når du vil, eller se nyhetene løpende på nyhetskanalene. Se den filmen du vil når du vil for en billig penge, eller se den oppsatte filmen som går på TV3. Gikk du glipp av ei episode Lost? Ingen problem, du kan se den gratis med reklame eller for en billig penge uten reklame når du vil.

 

Det er i hvert fall min visjon :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...