Gå til innhold

Hva skjer med Netshop?


Anbefalte innlegg

*snipp*

8586066[/snapback]

 

Altså, fint for deg at netshop er greie med deg, men betyr ikke at de er det med andre, så hva du har opplevd hjelper jo lite.

Hva angår resten; det med prisøkning etc er noe jeg enda har å se. Den regelen lå i kjøpsloven og har ligget i forbrukerkjøpsloven, så jeg tror jeg tar påstanden din med en klype salt for nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC
Altså, fint for deg at netshop er greie med deg, men betyr ikke at de er det med andre, så hva du har opplevd hjelper jo lite.

 

Det du mener er at tråder med kritikk av butikker kun skal inneholde kritikk av butikkene og kun det?

 

Trådstarter påstår å ha fått dårlig service, men jeg skal ikke 'få lov' å påstå at jeg har fått bra service?

Lenke til kommentar

Hmm.. Har enda ikke motatt noe svar på mailen min. Dette er jo elendig. :thumbdown:

Grunnen til at jeg er så utålmodig er at jeg kjøpte en eksra minnebrikke til min 1557als som den ikke vil akseptere selv om det er rett type. Og hvis det er slik at den ikke tar denne brikka så må jeg returnere den til butikken den ble kjøpt i innen angrefristen går ut.

Lenke til kommentar

Venter fortsatt i spenning på et svar. Nå begynner det hele å bli latterlig!

Noen som vet om loven sier noe om svartid på henvendelser? Fant ikke noe på lovdata.no. Nå er jo angrefristen på minnebrikka strax ute oxo...

Lenke til kommentar

Nok er nok! Dette er det verste jeg har opplevd av svartid noensinne. Netshop har helt klart et stort problem med å håntere kundene sine. Stikk motsatt av slik jeg er vant med fra tidligere. Bare å konstatere at de herved har tapt en kunde når de verken kan konkurrere på pris eller support. Angrefristen på minnebrikka mi er nå ute.

Det er helt utrolig at det går an å bruke snart 2 uker på å besvare en mail!

Skam dere Netshop :thumbdown:

Lenke til kommentar

OT

Dette er ingen støtteærklaring til netshop, men å kreve respons mellom 16.05 kl 1604 og 18.05 1515 er vel litt optimistisk med tanke på at 17. mai var imellom.

 

Meir ontopic.

 

Har du purra på netshop/ tatt ein telefon til dei? Eventuelt sjekka spamfolderen din?

Viss det er ein RMA/angrefrist-forespursel du har sendt inn så må vel netshop forholde seg til når den blei sendt inn og ikkje når dei behandla den.

Lenke til kommentar
OT

Dette er ingen støtteærklaring til netshop, men å kreve respons mellom 16.05 kl 1604 og 18.05 1515 er vel litt optimistisk med tanke på at 17. mai var imellom.

 

Meir ontopic.

 

Har du purra på netshop/ tatt ein telefon til dei? Eventuelt sjekka spamfolderen din?

Viss det er ein RMA/angrefrist-forespursel du har sendt inn så må vel netshop forholde seg til når den blei sendt inn og ikkje når dei behandla den.

8639082[/snapback]

 

 

Har ringt. Guess what, havna i kø og etter x antall min la jeg på! Av erfaring er det mye lettere med mail. Og ja jeg har purra. Og ja jeg har sjekka spamfolder.

Dette er ikke en RMA forespørsel. Minnebrikka er kjøpt hos annen webshop.

Spørsmålet mitt gjaldt en 1557als (kjøpt hos Netshop) som ikke vil ha den selv om det er rett type. Leste en annen tråd her på forumet hvor en hadde funnet ut sporet til minnebrikka var 2mm for langt. Så spørsmålet mitt til Netshop var om de kjente til problemet og eventuelt hadde en løsning på det.

Lenke til kommentar

Netshop har greid å vise seg for meg som en ren drittbutikk, og for meg vil de være det resten av livet.

 

Mottok en FS Amilo X1546, der harddisken viste seg å være ødelagt (ja, dundrende typisk, men jeg har nok uflaks fra før)

 

Regnet med at det ville være raskt å levere den tilbake og få orden i sakene, men Netshop tok ikke telefonen eller svarte på mail på en hel jævla uke.

INGEN INFORMASJON OM AT DE ER NEDE FOR TELLING!

 

Legg i det minste inn en telefonsvarer om at dere ikke kan ta telefonen, eller skriv det tydelig på siden deres!

 

Eller, kanskje leie inn folk? En så "seriøs" nettbedrift som Netshop burde kunne gjort bedre. Virker som at dere har null kontroll der nede.

 

Til slutt fikk jeg nok, og brukte angreretten. Gidder ikke å sitte å vente med en laptop uten å vite hva som skjer. Da måtte jeg betale frakten på returen selv, selv om det er latterlig at jeg skal betale retur for en vare som er defekt.

 

Venter nå på at de skal få fingeren ut og betale pengene tilbake.

 

Beklager Netshop, men jeg kan bare frabefale dere til alle jeg kjenner, virker ikke så veldig proffesjonelle.

 

Kontaktinformasjonen er vel heller ikke fremlysende, med liten skrift kan man finne telefonnummer og epost.

 

Og et siste tips: Ikke garanter at en pakke vil bli sendt av gårde samme dag den ankommer dere, når den faktisk ikke blir sendt av gårde før neste dag.

Endret av galedahle
Lenke til kommentar
- kjøpsloven gjelder i 2004, da den ble byttet ut med forbrukerkjøpsloven i 2002.

Denne skjønte jeg ikke helt. Både Forbrukerkjøpsloven og Kjøpsloven gjelder i 2004. Kjøpsloven ble splittet opp i to ulike lover i 2002, hvor Kjøpsloven gjelder for salg mellom privatpersoner eller bedrift-til-bedrift, mens Forbrukerkjøpsloven gjelder i salg mellom næringsdrivende selger og privatpersoner. Er produktet det er snakk om et brukt i næringsvirksomhet/jobb, er det Kjøpsloven som gjelder.

 

- Garanti er det samme som reklamasjonsrett.

Jeg vil nok tro de er klar over forskjellen.

 

- At produsent (her: samsung) har det helt og holdent ansvar for produkter som skal repareres. Netshop har gitt fra seg ansvaret når de solgte varen.

Samsung har vel enten satt bort reparasjoner til et autorisert verksted, eller har eget verksted. Netshop utfører ikke reparasjonen selv.

 

- At reklamsjonstid på en mobiltelefon er 2 år og ikke 5 år.

Foreløpig står Netshop fritt til å mene dette. Det finnes ikke noen endelig dom som sier at mobiltelefoner har 5 års reklamasjonsrett.

8582951[/snapback]

 

 

øøøh, hva prøver du å si ved å kommentere disse påstandene? på den om forbruker og kjøpslov utdyper jo du bare det han sier. tar forøvrig 2 sek å finne ut det på nettet hvis man virkelig lurer på det.

 

når han snakker om garanti og reklamasjon så er det faktisk han som har snakka med dem, så det er bare piss når du sier "jeg tror de er klar over forskjellen". han har sikkert opplevd, som mange andre, at personen i butikken bruker reklamasjonsrett og garanti om hverandre, som om det er det samme.

 

ang reperasjoner veit jo seff alle at netshop ikke sitter på bakrommet og fikser skjermer, men når en ting er defekt, så går man tilbake til butikken med det, og det er de som har ansvaret.

 

kom med noe saklig neste gang

Lenke til kommentar
bestile nettop noen ting fra netshop, oppgitt adresse er på jæren/rogaland, når er pakken min lankt oppi tromsø FFS!

8649453[/snapback]

Hender at Posten sender pakkene til feil terminal (har selv opplevd det noen ganger), så det er ikke nødvendigvis Netshop som har sendt pakken til feil adresse...
Lenke til kommentar
bestile nettop noen ting fra netshop, oppgitt adresse er på jæren/rogaland, når er pakken min lankt oppi tromsø FFS!

8649453[/snapback]

 

Nå kan vel ikke Netshop noe for at posten har sendt pakken din til Tromsø....Skal dere kritisere Netshop så må det ihvertfall være litt hold i det...Tror Netshop gjør så godt de kan men at som de sier sliter litt nå p.g.a sykdom og annet....Ser ut til at noen forvendter at de skal møte opp personlig på døra for og gi svar eller annen hjelp dere ber om...

Lenke til kommentar
bestile nettop noen ting fra netshop, oppgitt adresse er på jæren/rogaland, når er pakken min lankt oppi tromsø FFS!

8649453[/snapback]

 

Nå kan vel ikke Netshop noe for at posten har sendt pakken din til Tromsø....Skal dere kritisere Netshop så må det ihvertfall være litt hold i det...Tror Netshop gjør så godt de kan men at som de sier sliter litt nå p.g.a sykdom og annet....Ser ut til at noen forvendter at de skal møte opp personlig på døra for og gi svar eller annen hjelp dere ber om...

8649550[/snapback]

 

 

Forventer i grunnen ikke noe annet et svar innen rimelig tid!

Og to uker på å besvare en mail er på trynet uansett sykdom eller grunn.

De er jo etterhvert blitt ganske store og har en betydelig markedsandel vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Netshop har begynnt å vise veldig dårlig service og har dessverre fått en enorm treg behandlingstid. Dette kan nok også ligge på kompetansen til leder av kundesenteret deres. Kompetansen er utrolig lav og vedkommene kjenner ikke forbrukerkjøpsloven.

 

Anbefaler alle i Netshop til å spille dette Flashspillet:

 

http://forbrukerportalen.no/sikkershopping

8581644[/snapback]

Alt rett på data! :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...