Gå til innhold

Hva skjer med Netshop?


Anbefalte innlegg

Her ska du få min erfaring om Netshop sin "utmerkede service och kundebehandling":

 

Jeg kjøpte et av de "beryktede" EVGA 680sli hovedkortene fra Netshop når de var helt ferske på markedet. Hade en masse trøbbel med hovedkortet och det var ikke stabilt på stock instillinger en gang.

Les mit innlegg (nr. 19) i denne tråden.

 

Bestemmer meg å bruke angrerett på hovedkortet da det ikke funket som det ska. Sender det tilbake og nåen dager senere ringer en kundebehandler fra Netshop og sier at jeg ikke kan bruke angrefrist da en kondensator har et knekkt (løssnet) bein. Vil jeg ha det defekte kortet igjen, må jeg betale frakten tilbake sier han.

 

Så Netshop mente at jeg har knekkt av kondensatoren og derfor er det min skyld -> ingen penger igjen. De sier også at da de sendte kortet første gangen til meg var det helt i orden!! Hvordan vet de dette??

 

Men da kommer det store spørsmålet: HVORFOR SKULLE JEG ØDELEGGE KORTET? for så å sende det tilbake til butikken når jeg ennå hade tid igjen på angrefristen? En annen sak er den at om du noen gang har prøvet hvor mye det ska til for at et kondensatorbein knekker så vet man at dette ikke er bare bare....

Å dytte/ skyve en kondensator til siden knekker ikke et kondensatorbein, det er sikkert det!

 

Når de nektet på pengene igjen så måtte jeg se slaget som tapt (her var også nåen sjef på Netshop involvert) og bite i det sure eplet. Sitter igjen med et defekt hovedkort, men har fått en del s-ata kabler og annet dill dall for den pene sum av 2500,- Jeg hade ikke noen aning hva jeg skulle gjøre, og ville heller ikke bruke masse tid og energi på denne saken.

 

Men en sak er sikker og det er at den gode servicen og bra kundebehandling er nog historie når det gjelder Netshop, syns jeg.

 

Og meg som kunde har de mistet for alltid! Men heldigvis finnes det andre webshopper som ennå yter god service og bra kundebehandling!

 

Netshop kan gjerne kommentere dette innlegget men de husker garantert ikke denne episoden en gang. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Man kan ærlig talt ikke forvente at Netshop skal imot ødelagte produkter på angrerett.

8670612[/snapback]

 

Nei, det er et lotteri, man vet aldri om produktet man kjøper er ødelagt eller ikke når man kjøper på nett.

 

Siden sjansen for at produktet har blitt ødelagt i produksjon eller pakkeprosessen hos produsenten er forsvinnende liten, er det bare rett og rimelig at kjøper skal dekke denne utgiften.

Lenke til kommentar
Man kan ærlig talt ikke forvente at Netshop skal imot ødelagte produkter på angrerett.

8670612[/snapback]

 

Jo, jeg synes det og jeg har opplevd at de har gjort det.

 

Jeg fikk et AsusP5B hovedkort nå tidligere i vinter, i det jeg åpner pakka til hovedkortet og pakker det ut så ser at det ene plastklipset (av typen "pinne med mothake") er knukket og kjøleren denne skulle feste er løs.

 

Jeg tar bilder av skaden med en gang, ringer netshop og han på reklamasjon/retur/service sier han skal sende meg en ny plastdel umiddelbart for han hadde noen sånne liggende, og han skulle sørge for at det gikk med posten på torsdag. (Jeg ringte onsdag ettermiddag).

 

Jeg bor i nærheten av Oslo og postgangen pleier stort sett ikke å bruke mer enn 2-3 dager.

 

Jeg sjekker posten hver eneste dag, men delen kom aldri.

 

På lørdagen ble jeg drittlei, sjekker om NetshopOslo har samme hovedkort, reiser dit og kjøper et nytt, og velger å bruke angrefrist på det defekte kortet.

 

Jeg får godkjent angrefrist på dette kortet. (jeg skrev også om den defekte plastklipsen i kommentar-feltet).

 

Alt i alt så er jeg fornøyd med at jeg fikk sendt inn det gamle kortet på angrefrist, men Netshop burde bestrebe seg med å få kundeservicen opp på et akseptabelt nivå.

Lenke til kommentar
Man kan ærlig talt ikke forvente at Netshop skal imot ødelagte produkter på angrerett.

8670612[/snapback]

 

Nei, det er et lotteri, man vet aldri om produktet man kjøper er ødelagt eller ikke når man kjøper på nett.

 

Siden sjansen for at produktet har blitt ødelagt i produksjon eller pakkeprosessen hos produsenten er forsvinnende liten, er det bare rett og rimelig at kjøper skal dekke denne utgiften.

8670800[/snapback]

Dersom man får et produkt som er ødelagt, så tar man det ikke på angrefrist, men som en garanti/reklamasjon. Det er en veldig stor forskjell. Ikke noe lotteri, og kjøper dekker ingen kostnader.

Lenke til kommentar
Man kan ærlig talt ikke forvente at Netshop skal imot ødelagte produkter på angrerett.

8670612[/snapback]

 

Nei det kan vi ikke,men vi kan forvente at netshoppen (uansett hvem) da endrer returen til garanti/reklamasjon da det tydelig går frem at brukeren hadde problem fra dag 1 og det er umulig å vite hvor skaden har skjedd,den kan like gjærne ha skjedd under produksjon for ingen nettbutikk eller andre butikker tester hver enkelt vare .

Lenke til kommentar
Man kan ærlig talt ikke forvente at Netshop skal imot ødelagte produkter på angrerett.

8670612[/snapback]

 

Nei, det er et lotteri, man vet aldri om produktet man kjøper er ødelagt eller ikke når man kjøper på nett.

 

Siden sjansen for at produktet har blitt ødelagt i produksjon eller pakkeprosessen hos produsenten er forsvinnende liten, er det bare rett og rimelig at kjøper skal dekke denne utgiften.

8670800[/snapback]

 

Javel??

 

Nå er det jo sånn at hovedkortet "virket" men var ikke stabilt eller noe, hvilket tilsier at jeg bruker angrefrist da jeg ikke vi ha et "mandags" hovedkort.

 

At hovedkortet var defekt (ødelagd kondensator) kan jeg vel ikke se da den sitter fast med et bein. Sjansen at jeg/ eller du sku sjekke at alle deler på hovedkortet er hele (funker, sitter fast osv.) er vel forsvinnene liten, eller?

 

Og at Netshop mener dette er min skyld skjønner jeg ikke.

Hvor mye bryderi er det for Netshop at ta kontakt med hovedkortprodusent/ importør å si at hovedkortet var defekt da et kondensatorbein troligtvis var løssnet under produksjon/ inpakking/ transport eller lignende da det ikke virket 100% fra første stund hos kunde.

Da sku de sikkert ha fått pengene igjen eller et nytt hovedkort uten å måtte gjøre noe annet en sende en mail/ ringe en samtale og deretter sende kortet av gårde.

 

Men de kaller heller meg en "løgner" og nekter meg angrefrist/ retur av defekt vare.

 

OG DETTE KALLES VEL SERVICE??

Lenke til kommentar
Man kan ærlig talt ikke forvente at Netshop skal imot ødelagte produkter på angrerett.

8670612[/snapback]

 

Nei det kan vi ikke,men vi kan forvente at netshoppen (uansett hvem) da endrer returen til garanti/reklamasjon da det tydelig går frem at brukeren hadde problem fra dag 1 og det er umulig å vite hvor skaden har skjedd,den kan like gjærne ha skjedd under produksjon for ingen nettbutikk eller andre butikker tester hver enkelt vare .

8672816[/snapback]

 

Akkurat dette mener også jeg!! Det er vel ikke så vanskeligt.....

Lenke til kommentar

Hvis Netshop ikke stoler på at brukerne behandler produktene riktig så bør de først feie for sin egen dør. F.eks. en E6300 CPU jeg kjøpte hos Netshop Oslo var emballasjen allerede hardt skadet i det ene hjørnet da jeg fikk den i hånda.

 

Når jeg reagerte så sa de bare i disken at jeg kunne teste den og hvis den ikke fungerte så kunne jeg levere den tilbake. Rart da at de har så stor mistro til folk som får den levert i posten :hmm:

Lenke til kommentar
Man kan ærlig talt ikke forvente at Netshop skal imot ødelagte produkter på angrerett.

8670612[/snapback]

 

Nei, det er et lotteri, man vet aldri om produktet man kjøper er ødelagt eller ikke når man kjøper på nett.

 

Siden sjansen for at produktet har blitt ødelagt i produksjon eller pakkeprosessen hos produsenten er forsvinnende liten, er det bare rett og rimelig at kjøper skal dekke denne utgiften.

8670800[/snapback]

Dersom man får et produkt som er ødelagt, så tar man det ikke på angrefrist, men som en garanti/reklamasjon. Det er en veldig stor forskjell. Ikke noe lotteri, og kjøper dekker ingen kostnader.

8672117[/snapback]

 

Så du mener at hvis man får et ødelagt produkt i posten, så mister man angrerett muligheten?

 

I denne spesielle saken, så ante jo ikke mottaker at produktet var ødelagt, men ble etter eget sigende avfeid, noe som tyder på særdeles dårlig service. Nå har vi jo ikke vi jo ikke Netshop sin forklaring på saken, men de kan jo ha gått ut i fra at kondensatoren har løsnet under montering av CPU eller CPU-vifte og derfor avvist saken som brukerfeil. Men dette blir jo bare unødvendige spekulasjoner og fører ingen veier hen før Netshop har uttalt seg.

 

Jeg har opplevd det jeg personlig mener er dårlig service fra Netshop, så jeg er derfor ikke uhildet. Men det er en annen sak.

Lenke til kommentar
I denne spesielle saken, så ante jo ikke mottaker at produktet var ødelagt, men ble etter eget sigende avfeid, noe som tyder på særdeles dårlig service. Nå har vi jo ikke vi jo ikke Netshop sin forklaring på saken, men de kan jo ha gått ut i fra at kondensatoren har løsnet under montering av CPU eller CPU-vifte og derfor avvist saken som brukerfeil. Men dette blir jo bare unødvendige spekulasjoner og fører ingen veier hen før Netshop har uttalt seg.

8676365[/snapback]

Han sier selv at han har bøyd kondensatorene på hovedkortet i tråden han linker til. Og så klager han på at ødelagt kondensator fratar ham angreretten i denne tråden.

Lenke til kommentar

Bare for å si det sånn: en kondensator løssner ikke når man for eksempel monterer cpu vifta eller noe sånt.

 

Jeg testet hvor mye det ska til for at en motsvarende kondensator ska løssne (på et gammelt defekt hovedkort) og det var ikke så lett. Måtte brekke!! kondensatorn frem og tilbake sikkert 40-50 ganger (tellte ikke men men...) for det ene beinet knakk.

 

Så der røyk den teorien, og da spør jeg ennå en gang: hvorfor mener da Netshop at jeg har ødelagt denne, da jeg hade angrefrist tid igjen??

 

Bare så at det også er nevnt, dette spørte jeg også Netshop sin kundebehandler men jeg fikk aldrig et svar.

 

Bare prøv dette selv, om ni har et defekt hovedkort eller lignende og ikke trur meg.

 

Så Netshop får gjerne svare her!

Lenke til kommentar
I denne spesielle saken, så ante jo ikke mottaker at produktet var ødelagt, men ble etter eget sigende avfeid, noe som tyder på særdeles dårlig service. Nå har vi jo ikke vi jo ikke Netshop sin forklaring på saken, men de kan jo ha gått ut i fra at kondensatoren har løsnet under montering av CPU eller CPU-vifte og derfor avvist saken som brukerfeil. Men dette blir jo bare unødvendige spekulasjoner og fører ingen veier hen før Netshop har uttalt seg.

8676365[/snapback]

Han sier selv at han har bøyd kondensatorene på hovedkortet i tråden han linker til. Og så klager han på at ødelagt kondensator fratar ham angreretten i denne tråden.

8676517[/snapback]

 

Dette blir kanskje flisespikeri, men han rettet dem fordi de var i veien for en kontakt, noe som tyder på at kondensatorene har vært utsatt for feilbehandling før han fikk hovedkortet. (Jeg hadde ikke lest linken før du påpekte sakens realitet).

 

Men jeg mener ikke dette beviser at han har selv har skylden for at hovedkortet ikke fungerte.

 

Men han burde nok ikke rørt kondensatorene og heller sendt kortet tilbake med en gang han fant ut at det ikke var mulig å sette inn kontakten. Eller har man et forsøk på å rette noe som tydeligvis ikke virker som en stor sak?

Lenke til kommentar

Hva er normal behandlingstid for en retur?

Venter på å få pengene tilbake.

 

Sendte pakken avgårde forrige mandag, har enda ikke hørt noe.

Tar ikke telefonen, om de en sjelden gang tar den, blir du raskt sendt videre (så raskt at du ikke får avbrutt dem) til andre som ikke tar telefonen.

 

Er faktisk ikke interessert i å hjelpe!

 

Netshop er svindel, og atter ren svindel. Søren om jeg har tapt pengene mine nå.

Lenke til kommentar
Netshop er svindel, og atter ren svindel. Søren om jeg har tapt pengene mine nå.

 

selv om du ikek har fått like rask behandling som du ønsket/trodde før du satte igang er det en ganske sterk påstand å anklage noen for svindel. du bør dokumentere det litt bedre hvis du først skal komme med en slik påstand.

Lenke til kommentar
Netshop er svindel, og atter ren svindel. Søren om jeg har tapt pengene mine nå.

8678962[/snapback]

 

Sånne kommentarer slår bare tilbake på deg sjøl...At man ikke har fått hjelp eller svar iløpet av en ukes tid fra Netshop og er langt i fra svindel....At de ikke har kunnet ta telefonen er sikkert for at de har det travelt og at de muligens er underbemannet av en eller annen grunn...Søk på Google så ser du hva svindel er for noe galedahle... Jeg tviler vel på at du får noen sympati fra så mange her inne med kommentaren din om svindel... :nei:

Lenke til kommentar

De av dere som har vært utsatt for disse negative hendelsene fra Netshop,har vært veldig uheldige.Noe som selvsagt ikke skal skje.

 

Jeg har hatt 4-5 retursaker på forskjellige hardware til Netshop de siste årene,og har bare positiv opplevelse med det.Har faktisk fundert på hvordan det går an å være så hyggelige som folkene på returavd. har vært mot meg iallefall.

 

Jeg kjenner meg ikke igjen i det hele tatt på disse negative sakene før i tråden,og håper ikke at det blir gjengs med Netshop fremover.

Lenke til kommentar
De av dere som har vært utsatt for disse negative hendelsene fra Netshop,har vært veldig uheldige.Noe som selvsagt ikke skal skje.

 

Jeg har hatt 4-5 retursaker på forskjellige hardware til Netshop de siste årene,og har bare positiv opplevelse med det.Har faktisk fundert på hvordan det går an å være så hyggelige som folkene på returavd. har vært mot meg iallefall.

 

Jeg kjenner meg ikke igjen i det hele tatt på disse negative sakene før i tråden,og håper ikke at det blir gjengs med Netshop fremover.

8679376[/snapback]

 

Det man aldri kan være sikker på er om nettbutikken er den "samme" som man/du har hatt gode erfaringer med noen måneder senere. Dette fordi de "gode" gutta flyttes til andre poster eller slutter, og plutselig er det en helt ny gjeng som behandler disse sakene.

 

Det å si at man bare har hatt gode erfaringer med en gitt nettbutikk er slettes ingen garanti for at dette gjelder nå, og således bør komplett/mpx/netshop o.l. hele tiden følge med på hva som skjer med eget retursystem/kundebehandling. Og her er jo hw.no et godt verktøy for både oss og dem.

 

Mine erfaringer med netshop er også meget positive, men det er lenge siden jeg hadde retursak hos dem, og tør derfor ikke si at de er like flinke idag..

 

Det som etter min erfaring ofte skjer med nettbutikker som vokser er at disse "ildsjelene" som er med på å bygge deres gode rykte, forsvinner inn i nye posisjoner i bedriften eller slutter, og de nye som kommer til ofte er svært lite engasjert i bedriftens ved og vel. Dette medfører at de tar mange "dårlige" avgjørelser både for nettbutikken og kunden....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...