Gå til innhold

Hva skjer med Netshop?


Anbefalte innlegg

Oi oi oi! Her var det mange som ikke kjenner loven. 5 års reklamasjonsfrist står til den er anket. Orker ikke å svare på alle utspillene her, men for de som vil ha bevis eller kilde på dette, så fins det vel ikke en bedre måte enn å legge fram faktiske saker fra forbrukertvistutvalget. Forbrukertvistutvalget er rettskraftig.

 

Ref sak: http://www.forbrukertvistutvalget.no/index...?Saknr=20060227

 

Mere bevis trenger dere vel ikke:

 

Forbrukertvistutvalget har i sin praksis lagt til grunn at mobiltelefoner er ment å vare vesentlig lenger enn to år, slik at den absolutte reklamasjonstiden er fem år.

 

Helt enig at saken skal opp i høyesterett nå til høsten, men fram til da så er fortsatt siste dom retskraftig.

 

Og når det gjelder de andre tingene jeg har skrevet. Har bevis på mail fra netshop på dette. Deler dessverre ikke mailen min her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Litt ironisk at netshop bruker 17 min å svare på denne posten, men gjerne en uke på å svare på mail :)

8582557[/snapback]

 

 

Helt enig!

I tillegg skal de i følge han som svarte her på forumet være ajour i morgen.

Skal de plutselig få tid til å svare på hele denne ukens support henvendelser på en dag?

 

Skeptisk! :hmm:

Lenke til kommentar
Helt enig at saken skal opp i høyesterett nå til høsten, men fram til da så er fortsatt siste dom retskraftig.

8584642[/snapback]

Håper ikke du mener du skal kunne det her. For å gjøre det enklere for deg, skal du få definisjonen.

 

Rettskraft er et prosessrettslig begrep som betegner at en rettslig avgjørelse (dom eller kjennelse) er «endelig», det vil si at man ikke kan få avgjørelsen overprøvet av en annen rettsinstans ved hjelp av ordinære rettsmidler (anke eller kjæremål).

Altså, siden dommen er anket til Høyesterett, og ikke behandlet der enda, er den ikke rettskraftig.

Endret av TEE
Lenke til kommentar
Lurer på om andre opplever at Netshop er utrolig trege om dagen.

Sendte dem en mail på søndag ang. 1557als som trøbler.

Etterlyste svar i går og har fortsatt ikke hørt noe fra dem.

Dette er jo helt ulikt Netshop og et av hovedargumentene for å

bestille derfra er jo nettopp god og rask kundeservice.

Har de vokst seg ut av skoene??

8581116[/snapback]

 

 

 

Heisann zexs

 

 

Det er noe rett i det du sier, og det er at vi vokser. Det er jo alle butikkers mål :)

Men, vi har nok ikke "vokst oss ut av skoene"

 

Vi har desverre et lite problem denne uken, og det er mye sykdom på support avdelingen. Det tar derfor desverre litt lengre tid enn normalt å få svar på henvendelser.

Vi burde være oppe og går 100% igjen i morgen, senest til mandag. Og da håper jeg du igjen opplever NetShop slik du er vandt med. :)

 

Til dere som har opplevd ekstra ventetid denne uken, beklager vi dette, og jeg lover at vil skal jobbe hardt for å ta igjen det tapte kjappest mulig.

 

 

Ha en fortsatt fin dag.

 

Mvh

Stian - NetShop.no

8581273[/snapback]

 

 

Litt ironisk at netshop bruker 17 min å svare på denne posten, men gjerne en uke på å svare på mail :)

8582557[/snapback]

 

 

Helt enig!

I tillegg skal de i følge han som svarte her på forumet være ajour i morgen.

Skal de plutselig få tid til å svare på hele denne ukens support henvendelser på en dag?

 

Skeptisk! :hmm:

8584763[/snapback]

 

 

Hvor skriver han dette? Slik jeg leser det han skriver, er at han håper å være 100% igjen i morgen, da som i fullt mannskap.

Og under skriver han at di skal jobbe hardt får å ta igjen det tapte kjappest mulig!

Ser ikke biten om at di skal være ajour i morgen.

 

 

Men som jeg sier, det er slik jeg leser det han skriver... :)

 

NeMo^

Lenke til kommentar

Hvor skriver han dette? Slik jeg leser det han skriver, er at han håper å være 100% igjen i morgen, da som i fullt mannskap.

Og under skriver han at di skal jobbe hardt får å ta igjen det tapte kjappest mulig!

Ser ikke biten om at di skal være ajour i morgen.

 

 

Men som jeg sier, det er slik jeg leser det han skriver...  :)

 

NeMo^

8584898[/snapback]

 

 

Kan vel tolkes på flere måter...

Lenke til kommentar
Jeg vil nok tolke dette på samme måte som Nemo.

8585057[/snapback]

 

Uansett hvordan man tolker det så holder det ikke med snart en uke på

å svare et enkelt spørsmål pr mail.

De bør i såfall pålegge noen å jobbe overtid!

Lenke til kommentar

De har ikke lov til å pålegge noen overtid. Så det må evt skje av deres egne frie vilje.

 

Og snart en uke, er ikke direkte lang tid, om de har problemer med stort frafall på support avdelingen. Sikkert ikke bare du som har sendt mail vet du.

 

Gi dem litt mer tid, så skal du se ting faller tilbake i samme stil som før.

Lenke til kommentar
De har ikke lov til å pålegge noen overtid. Så det må evt skje av deres egne frie vilje.

 

Og snart en uke, er ikke direkte lang tid, om de har problemer med stort frafall på support avdelingen. Sikkert ikke bare du som har sendt mail vet du.

 

Gi dem litt mer tid, så skal du se ting faller tilbake i samme stil som før.

8585123[/snapback]

 

Bedrifter kan faktisk pålegge arbeidstakere å jobbe overtid dersom det ligger særskilte grunnlag til rette. Som i dette tilfellet stort frafall grunnet sykdom..

Lenke til kommentar
Tviler på at lovverket lar dem tvinge folk til å jobbe overtid i tilfeller som dette, men link gjerne til lovdata om du finner noe om det.

 

Så langt jeg vet, er det kun ved fare for liv og helse dette gjelder.

8585165[/snapback]

 

Skal vel kanskje litt mer til enn dette..

Men de kan det i gitte tilfeller!

Lenke til kommentar
Helt enig at saken skal opp i høyesterett nå til høsten, men fram til da så er fortsatt siste dom retskraftig.

8584642[/snapback]

Håper ikke du mener du skal kunne det her. For å gjøre det enklere for deg, skal du få definisjonen.

 

Rettskraft er et prosessrettslig begrep som betegner at en rettslig avgjørelse (dom eller kjennelse) er «endelig», det vil si at man ikke kan få avgjørelsen overprøvet av en annen rettsinstans ved hjelp av ordinære rettsmidler (anke eller kjæremål).

Altså, siden dommen er anket til Høyesterett, og ikke behandlet der enda, er den ikke rettskraftig.

8584805[/snapback]

100% Riktig.

 

TEE har rett.

 

Og det er det SISTE vi diskuterer rundt lover i denne tråden.

 

Diskuter gjerne netshops responstid på epost og på servicesaker, men IKKE noe utover dette da vi enormt lett løper off topic igjen, ok? :).

 

-----------------------------------

 

Min mening: Nå som et forkjølelsesvirus flyr over norge (slått ut 20% av min arbeidsplass feks) så må man få lov til å ha litt lengre responstid på kundesenteret :).

 

En annen ting - antallet kunder som opplever dårlig service vokser proporsjonalt med antallet kunder totalt - når misfornøyde kunder da roper høyest, virker det som om andelen misfornøyde kunder hos de store er høyere enn hos de små.

Lenke til kommentar

for å si det slik; det har tidligre og vært slik her på forumet at folk gjerne bruker ukesvis på korrespondanse med en nettbutikk men så snart det kommer på forumet dukker de opp som paddehatter. er dårlig omtale på forumet viktigere, i negativ forstand, enn å svare på henvendelser utenfor ett aktivt forum?

 

ps/ dette gjelder ikke bare NetShop /ds

Lenke til kommentar
Lurer på om andre opplever at Netshop er utrolig trege om dagen.

Sendte dem en mail på søndag ang. 1557als som trøbler.

Etterlyste svar i går og har fortsatt ikke hørt noe fra dem.

Dette er jo helt ulikt Netshop og et av hovedargumentene for å

bestille derfra er jo nettopp god og rask kundeservice.

Har de vokst seg ut av skoene??

8581116[/snapback]

 

med lavere inntjening er nysalg viktigere enn support. det er hva vi må lære oss etter det prisracet som har vært de siste 7-8 årene på maskinvare. det er likt over hele fjøla. Netshop er ikke den værste gutten i klassen her. men det er forbannet irriterende når man står med en klage og vil ha svar.

Lenke til kommentar

Et godt tips til Netshop og andre webbutikker er at de kan skrive inn på autoreply at de har f.ek.s mange syke medarbeidere på supportavdelingen for øyeblikket slik at behandlingstiden vil øke, det er faktisk ikke verre enn det for å møte forståelse fra kunder! Man blir ofte irritert på å ikke få et svar etter to dager uten å vite grunnen til treg respons.

Lenke til kommentar
Et godt tips til Netshop og andre webbutikker er at de kan skrive inn på autoreply at de har f.ek.s mange syke medarbeidere på supportavdelingen for øyeblikket slik at behandlingstiden vil øke, det er faktisk ikke verre enn det for å møte forståelse fra kunder! Man blir ofte irritert på å ikke få et svar etter to dager uten å vite grunnen til treg respons.

8585740[/snapback]

 

Gjør de det er det det samme som å si at at servicen ikke er til å stole på fordi de mangler et backup system for å ta seg av slike avvik.

 

Tror ikke det er så lurt signal å sende til sine kunder :nei:

Endret av Spartan
Lenke til kommentar

Det at folk er syke sier Netshop.no hele tiden. Problemet er at de som alle andre har for FÅ folk til å ta kundeservice og for MANGE til å ta seg av salgsbiten. De må ansette flere folk til å ta seg av kundeservice hvis det er et problem for dem, og det er det tydeligvis.

 

Når det gjelder mobiler og 5 år ville jeg også anta at loven står til den blir endret. Men nå er det ingen lov som sier at en mobil skal vare i 2 år!! Vær klar over det!! Det har det aldri vært. Rettsapparatet jobber nå bare med spesifisering for mobiler. Uansett hva som gjelder så ville det være å forvente at alle butikker inntil videre vil respektere den dommen som er gitt og føye seg etter den i dag selv om den er anket og uansett hvor juridisk bindende den er.

 

Så sies det her at mange har andre som tar seg av reparasjon og det er helt greit liksom. Flott og fint, men det er BUTIKKEN DU KJØPER FRA som faktisk har ansvaret. Om de ber noen andre gjøre jobben for seg blir opp til de, men det er dem du som kunde forholder deg til hele veien. Og tar det for lang tid skal du få heve kjøpet/ny vare, dette i følge forbrukerkjøpsloven. Slik er spillereglene som alle unntatt Netshop.no må spille etter, for de er av en eller annen grunn svært spesielle...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
De må ansette flere folk til å ta seg av kundeservice hvis det er et problem for dem, og det er det tydeligvis.

Øh, har handla hos dem ørtåførti ganger inkl. diverse returer ++. Aldri hatt noe problem med svartider etc.

 

Når det gjelder mobiler og 5 år ville jeg også anta at loven står til den blir endret.

Jøsses, finnes det folk som tror/mener at en mobil skal kunne brukes i 5 år? Hva regnes som en mobil? Smartphones? PDA'er? GPS'er med GSM? Hva om MP3 avspilleren ryker mens mobildelen fortsatt virker? Flashminnet, skal det dekkes med 5 år siden det fulgte telefonen?

Se for dere prisøkning folkens.

 

Så sies det her at mange har andre som tar seg av reparasjon og det er helt greit liksom. Flott og fint, men det er BUTIKKEN DU KJØPER FRA som faktisk har ansvaret.

 

Korrekt, og de fleste seriøse butikker gir deg en ny vare i retur mens de får den opprinnelige reparert. Litt avhengig av hva det er selvsagt (f.eks 108" LCD TV'er har de vel ikke akkurat mange av på sitt bittelille lager) og hvor lang tid det er gått siden kjøpet (dvs. om de fortsatt fører varen).

Nå tror jeg ikke NetShop (eller andre butikker) får lov til å fikle med (alle) varene de selger. De er neppe kvalifisert til å reparere det. Helt greit at de som lager sakene tar reparasjonene, jeg føler meg tryggere med det.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...