Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Volkswagen Passat tdi?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke noe som fjortiser som rakker ned på alt og alle og tror de skal ha bil med 1000 hk når de blir 18 og skal kjøre fra alle  :ph34r:

8567689[/snapback]

Hvem? Er du en passat-taper kanskje?

8569125[/snapback]

 

Troll, ikke foré, etc.

8569345[/snapback]

 

:!:

 

On topic: Passat er en grusomt kjedelig bil, selv om det har blitt en del bedre i den aller siste modellen. Likevel, det er en bil som gjør jobben, men ikke mer. Se opp for elektriske feil, noe VAG har vært kjent for, men da kanskje mest på 90-tallet.

 

Og forresten, VAG kan motorer. Så enkelt er det. De sitter med ekstremt mye kunnskap om motorer, kanskje mest TDi, men også bensin. Se for eksempel på FSI-motorene, da kanskje spesielt 2-literen i Golf GTI og ikke minst 1,4-literen i Golf GT ...

Lenke til kommentar
On topic: Passat er en grusomt kjedelig bil, selv om det har blitt en del bedre i den aller siste modellen. Likevel, det er en bil som gjør jobben, men ikke mer. Se opp for elektriske feil, noe VAG har vært kjent for, men da kanskje mest på 90-tallet.

8570066[/snapback]

Ja, Passat er en grusomt kjedelig bil. Og det er en forholdsvis dyr kjedelig bil også. Så hvis man alikevel skal være så kjedelig, kjøp en Avensis 2.2 TDI eller noe slikt. Passat mistenker jeg også er valget til alle dem som egentlig ønsket seg en A6 men ikke hadde råd. Begge deler er uansett litt fantasiløst. Og med den nye krom-grillen de har hostet opp er den nesten like stygg som Cayenne :!:

 

Jeg synes ikke 1.9/2.0 TDI mototen til VAG er spesielt imponerende. På tomgang høres den ut som et treskeverk, og i alt billigere enn Audi merker man godt vibrasjonene fra denne. Det blir selvsagt bedre når man trykker på gassen og får litt turtall (nb! litt, ikke mye). Men med tanke på at sikkert halvparten av alle 1.9/2.0TDI-eiere står i kø på tomgang på Ring 3, E18, E6 og Kirkeveien i Oslo en time hver dag, er skranglete tomgang absolutt verd å ta hensyn til.

Lenke til kommentar
Jeg synes ikke 1.9/2.0 TDI mototen til VAG er spesielt imponerende.

8570977[/snapback]

Hva har de andre merkene å vise til med tilsvarende motorer da?

Husk at 1.9 tdi motoren har vært på markedet siden 1993,

og 2.5 tdi R5 motoren på markedet siden 1991.

 

Ingen kan si at VAG ikke er flinke på å utvikle nye motorer.

Selvsagt er det enkelte modeller man helst holder seg unna men disse vet vel alle av.

 

Se på de andre merkene nå, de har omsider kommer etter med dieselmotorer de også.

Bare 10-15 år etter VAG kom med de.

Lenke til kommentar
Jeg synes ikke 1.9/2.0 TDI mototen til VAG er spesielt imponerende.

8570977[/snapback]

Hva har de andre merkene å vise til med tilsvarende motorer da?

Husk at 1.9 tdi motoren har vært på markedet siden 1993,

og 2.5 tdi R5 motoren på markedet siden 1991.

 

Ingen kan si at VAG ikke er flinke på å utvikle nye motorer.

Selvsagt er det enkelte modeller man helst holder seg unna men disse vet vel alle av.

 

Se på de andre merkene nå, de har omsider kommer etter med dieselmotorer de også.

Bare 10-15 år etter VAG kom med de.

8575867[/snapback]

 

var nok ikke vag som var først med diesel. f.eks peugeot 505 turbo diesel fra 1985 + mange flere bil merker

Endret av fanboy
Lenke til kommentar
var nok ikke vag som var først med diesel. f.eks peugeot 505 turbo diesel fra 1985 + mange flere bil merker

8577161[/snapback]

 

Kremt snakker nok om TDI her, ikke gamledagse dieselturbo med mekanisk styring, som forresten VAG var en av de første til å få et bra salg av, I golf 1 kom Td i 1981\82.

Lenke til kommentar
Min far hadde en av de. Han fikk den opp i stabile 120 kilometer i timen med litt medvind og en strekke av typen en oppnår toppfart på en Veyron på.

 

Bilen hadde 43 livlige hester.

8577641[/snapback]

 

hmm, jeg fikk min gamle audi 80, såvidt opp i 100km/t, med 54 spreke diselhester :D

 

Passat tdi er ikke lagd som noen supersportsbil eller plastikkkjelker som fjortisser digger. Det er en familiebil og bruksbil, som har et brukbart utstyrs utvalg.

 

Er Vag dårlig på disel? Audi va først med å delta i LeMans løpet med disel, og ja, de vant. Diselmotoren, som er en V12'er som yter over 500hk og var plassert i R8, kommer nå til å bli et motorvalg i Q7 også.

 

For de som vil ha litt mer sporty passat:

http://nbs.audiclub.no/?s=les_artikkel&artikkel=3

Lenke til kommentar
Når det er snakk om dieselmotorer så var Mercedes den første som satt diesel i en personbil.

 

Mercedes lager og har alltid laget de beste og mest støysvake diselmotorene.

8579687[/snapback]

 

Mulig Mercedes var de første å sette diesel i en personbil, men VAG var (AFAIK) de første som satte en direkteinnsprøytet turbodieselmotor i en personbil.

Lenke til kommentar
Når det er snakk om dieselmotorer så var Mercedes den første som satt diesel i en personbil.

 

Mercedes lager og har alltid laget de beste og mest støysvake diselmotorene.

8579687[/snapback]

Har sett en del tester av E320CDI mot 530d, nye A6 3.0TDi og Jaguar S-type 2.7 diesel. 530d vinner på kjørbarhet, med en motor som føles som en bensinmotor, A6 har litt mer dieselfølelse, 2.7-literen i S-type er alltid den mest rafinerte og 320CDI får bunnkarakter når det gjelder rafinnement og lyd (noe som ikke akkurat betyr så veldig mye i dette segmentet, det er fortsatt en meget god motor) men er noe forutsigbart sterkere enn S-Type 2.7.

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar
Her kan man sjekke feil og mangler som er registert på bruktbiler i Sverige. Jeg tok å sammenlignet passat med saab 9-3 og avensis, alle 2003mod. Passat har omtrent like mange feil registert som de. Passat hadde total 28 anmerkninger, saab og avensis hadde 26.
Lenke til kommentar
Her kan man sjekke feil og mangler som er registert på bruktbiler i Sverige. Jeg tok å sammenlignet passat med saab 9-3 og avensis, alle 2003mod. Passat har omtrent like mange feil registert som de. Passat hadde total 28 anmerkninger, saab og avensis hadde 26.

8582094[/snapback]

 

Men tar det hensyn til alvorligheten på feilen? Heller en med et par feil som en lyspære eller to som ryker alt for tidlig enn en girkasse som tar kveld ...

Lenke til kommentar
Når det er snakk om dieselmotorer så var Mercedes den første som satt diesel i en personbil.

 

stemmer ikke.. mercedes kom med diesel i 1936 (260D), citroën kom i 1933 (Rosalie)

8582282[/snapback]

 

Oi! det var nytt for meg.

 

Jeg er ikke særlig oppdatert med nyere mercedes diesel, men ser du på motorene dems fra 70tallet til midten av nittitallet er de overlegent slitesterke. De er så vidt innkjørt når du passerer 300 000km :p

Lenke til kommentar
Når det er snakk om dieselmotorer så var Mercedes den første som satt diesel i en personbil.

 

Mercedes lager og har alltid laget de beste og mest støysvake diselmotorene.

8579687[/snapback]

 

Honda lager en fantastisk dieselmotor. med lavt støynivå.

 

Bladet Motor om Honda sin dieselmotor

Den utrolige dieselmotoren er grunn nok. Honda er nemlig sære når det gjelder motorer, de skal lage alt selv. Bilen har kanskje den beste dieselmotoren på markedet

 

Dinside om CR-V Diesel

Hondas 2,2-liter er en litt spesiell dieselmotor som, kanskje ved siden av BMWs dieselmotorer, er av typen som gjør at du av og til lurer på om det er diesel eller bensin på tanken.

 

Ontopic: Passat er en gubbebil av de grader. med 1.9 liter som er en god gammel traver, høres den desverre ut som en kultivert traktordiesel.

Endret av langtongting
Lenke til kommentar
Ontopic: Passat er en gubbebil av de grader. med 1.9 liter som er en god gammel traver, høres den desverre ut som en kultivert traktordiesel.

8588435[/snapback]

Fortsatt:

Det er stor forskjell på en 2007-modell som dere gjerne sammenligner med her, og en Passat fra -97.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...