Gå til innhold

Pidgin i ny versjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Var litt småekkelt å kjøre kode som jeg ikke har peiling på hva gjør. Du kunne jo ha lagt inn noe skummelt..  :p

8545427[/snapback]

Kan jo forklare kort: ;)

8545958[/snapback]

Takk for infoen! Nå forstår jeg litt mer iallefall.. :whistle:

Kjente jo igjen noen av kommandoene siden jeg har prøvd Linux før (men nå ser det ut til at jeg endelig kan bruke Linux til hverdags også..)

Har iallefall lagt den inn på den ene PC'en min. Får se om ikke den andre snart følger etter (med dualboot vel og merke :blush: )

Lenke til kommentar
Fungerer dette sømløst i forhold til msm? Hvordan er det sammenlignet med Trillian? Kan noen nevne fordeler og ulemper med Pidgin?

8540856[/snapback]

 

Ja, lurer litt på det samme selv, trillian er ganske suverent på mange områder, man har ikke blitt oppdatert på en evighet. Spesielt layouten til trillian er meget behaglig, og man har plass til en bøling kontakter på liten plass, nå har jeg plass til 14 kontakter i vinduet, med standard msn hadde et vindu av samme størrelse plass til to(!).

 

AtW

Lenke til kommentar
Takk for infoen! Nå forstår jeg litt mer iallefall..  :whistle:

Kjente jo igjen noen av kommandoene siden jeg har prøvd Linux før (men nå ser det ut til at jeg endelig kan bruke Linux til hverdags også..)

Har iallefall lagt den inn på den ene PC'en min. Får se om ikke den andre snart følger etter (med dualboot vel og merke :blush: )

8546912[/snapback]

Strengt tatt trenger man ikke å bruke kommandoer for å bruke Ubuntu. I alle fall ikke noe mer enn man kanskje må redigere ting i registeret i Windows. Men det er kjekt å kunne kompilere kildekoden for de utålmodige. ;)

 

Tar meg friheten i å quote Onyx fra en annen tråd. Deb-pakker for Ubuntu her:

Da er Pidgin 2.0 ferdig kompilert for Feisty Fawn.

 

32-bit: http://www.getdeb.net/download.php?release=817&fpos=0

64-bit: http://www.getdeb.net/download.php?release=818&fpos=0

 

:)

8546379[/snapback]

Endret av RattleBattle
Lenke til kommentar
skal alt skrives sammen eller deles opp?

8545932[/snapback]

Det skal ikke ha noe å si, men tror kanskje at siste linja ikke blir utført hvis du ikke trykker Enter. Kompilering tar en liten stund, så hvis dette gikk kjapt, har du nok ikke installert det.

8545972[/snapback]

slipper å trykke enter, når jeg limte den inn så kom password og jeg skrev det inn og trykka enter så starta masse rariteter... men det sjer også viss jeg bare skriver linje nr 2 :p

 

men uansett nå har jeg fått terminalen til å jobbe med noe lenge....

og endte opp med denne komandoen i terminalen: :/opt/pidgin-2.0.0$

men hva gjør den?

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

Har selv brukt Gaim og Pidgin på Windows i mange år, men etter lang tid med få oppdateringer (pga navnekrangling med AOL) så prøvde jeg Windows Live Messenger en stund. Herregud for noe makkverk! Det tok ofte mer enn 30 sekunder å åpne kontaktlista (muligens på grunn av reklamen nederst, hvem vet) og alt var tregt og så ut som et juletre i måneskinn. Nei, takke meg til Pidgin, som er rask, enkel og uten plagsomme smileys, lyder, winks og nudges.

Lenke til kommentar

Tror nok hvis den kunne DIREKTE bytte ut MSN (Live) så ville denne vært langt mer anvennelig enn "alternativet".

Tenkte jeg skulle teste den et par dager nå, men bruker bare MSN (foruten IRC hvor jeg bruker bx) så vitsen faller (bitte)litt bort. :)

Likte at den var kjapp og smooth, men mangler kanskje funksjonalitene..

Lenke til kommentar

Pidgin skal prøves. Greit å ha i tilfelle en finner en venn som absolutt ikke vil bruke Skype.

 

Off Topic: GoogleTalk har jeg også, og den ligger jo innbakt i Gmail som er litt praktisk. Er Skype også laget for Linux? Jeg bruker ikke Linux nå. Men jo mer programmer som kommer til Linux jo ennå mer frister det å bruke Linux til de seriøse tingene, og benytte Windows for noen få seriøse ting og en haug useriøse programmer i tillegg.

Lenke til kommentar

Fin at de endelig lanserer denne versjonen (som har vært mer eller mindre ferdig i 1 år). MSN live messenger er til tider direkte forferdelig å bruke, blandt annet når man kommer til å trykke på reklamen ved en feiltagelse eller når man får en vanvittig memory-leak på kontaktvinduet (som skjer omtrent en gang om dagen, noe som låser hele maskina i noen min).

 

Msn live bruker forresten 44 MB minne, mens pidgin bruker rundt 10 MB..

Lenke til kommentar
Msn live bruker forresten 44 MB minne, mens pidgin bruker rundt 10 MB..
...og Miranda IM slår begge med et forbruk på max 7 MB.

Jeg syns egentlig ikke Gaim/Pidgin har forbedret seg siden jeg prøvde det sist for 3-4 år siden. Samme kronglete GUI, lite innstillinger og et slapt Plugin-miljø. Synd egentlig, siden det ser ut som om det er det eneste alternativet man har i Linux.

Lenke til kommentar
Msn live bruker forresten 44 MB minne, mens pidgin bruker rundt 10 MB..
...og Miranda IM slår begge med et forbruk på max 7 MB.

Jeg syns egentlig ikke Gaim/Pidgin har forbedret seg siden jeg prøvde det sist for 3-4 år siden. Samme kronglete GUI, lite innstillinger og et slapt Plugin-miljø. Synd egentlig, siden det ser ut som om det er det eneste alternativet man har i Linux.

8555515[/snapback]

Du har aMSN, Kopete, Mercury og sikkert flere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...