Gå til innhold

Pidgin i ny versjon


Anbefalte innlegg

håper det, for gaim greier ikke å logge meg på lengre :(

får bare lese feil nederst der det står connecting :p

Må bruke amsn og det er stykt  :ph34r:

8540691[/snapback]

 

Du kan jo prøve svn-versjonen hvis du synes 0.96 er stygg(ikke stykk...).

De har oppdatert store deler av utseendet osv. Men vil påstå at det kanskje er blitt litt for mye av det gode.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er vel ikke så lenge til Pidgin vil være et fullkomment alternativ til MSN Messenger.. Prøvde selv gamle Gaim i en liten periode og det var hele tiden småting som irriterte meg/manglet i forhold til MSNM, så jeg byttet tilbake.. ;)

 

Får vente og se.. :hmm:

8542159[/snapback]

Jeg håper ikke det blir et "fullkomment" alternativ til MSN Messenger. Pidgin håper jeg fortsetter å gjøre jobben uten tjas, mas og blings.

Lenke til kommentar
Er vel ikke så lenge til Pidgin vil være et fullkomment alternativ til MSN Messenger..

Pidgin støtter som artikkelen sier; MSN, AIM/ICQ, IRC, Jabber og Y!M (Yahoo). Mens MSN Messenger støtter... MSN... Pidgin er åpen kilde, gratis(nei, msn er noe man kun kan bruke etter å ha kjøpt lisens til wintendo). Pidgin har ingen reklame. Pidgin har kulere navn :D Pidgin kan brukes på flere plattformer.

Så i mine øyne har vi her en helt klar vinner ;)

Endret av Govassa
Lenke til kommentar
Er vel ikke så lenge til Pidgin vil være et fullkomment alternativ til MSN Messenger..

Pidgin støtter som artikkelen sier; MSN, AIM/ICQ, IRC, Jabber og Y!M (Yahoo). Mens MSN Messenger støtter... MSN... Pidgin er åpen kilde, gratis(nei, msn er noe man kun kan bruke etter å ha kjøpt lisens til wintendo). Pidgin har ingen reklame. Pidgin har kulere navn :D Pidgin kan brukes på flere plattformer.

Så i mine øyne har vi her en helt klar vinner ;)

8542385[/snapback]

 

Prøvde Pidgin 2.0 og er fortsatt ikke helt etter min smak.. :shrug:

Lenke til kommentar
Prøvde Pidgin 2.0 og er fortsatt ikke helt etter min smak.. :shrug:
Din smak har ikke noe med saken å gjøre når det gjelder Pidgin vs. MSN. Pidgin støtter såvidt jeg vet de 3 viktigste tingene som skal til for å være et fullverdig alternativ: IM, Gruppesamtale og Cam. Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar
De som vil kompilere i Ubuntu, kan lime inn dette i terminalen:

 

Tusen takk! :thumbup: Worked like a charm!

 

Var litt småekkelt å kjøre kode som jeg ikke har peiling på hva gjør. Du kunne jo ha lagt inn noe skummelt.. :p

 

Men det fungerer iallefall! :cool:

Lenke til kommentar
De som vil kompilere i Ubuntu, kan lime inn dette i terminalen:

cd ~
sudo apt-get update && sudo apt-get build-dep gaim && sudo apt-get install doxygen --assume-yes 
wget http://kent.dl.sourceforge.net/sourceforge/pidgin/pidgin-2.0.0.tar.bz2 
cd /opt/ 
sudo tar xvf ~/pidgin-2.0.0.tar.bz2 
cd pidgin-2.0.0 
sudo ./configure && sudo make && sudo make install

 

For å avinstallere:

cd /opt/pidgin-2.0.0 && sudo make uninstall 

8540832[/snapback]

 

Takk for fin guide RattleBattle :) Når man installerer slik så vil den ikke senere bli oppdatert via pakkeprogrammet vel? Er det ikke bedre å kjøre aptitude enn apt-get?

Endret av Govassa
Lenke til kommentar
De som vil kompilere i Ubuntu, kan lime inn dette i terminalen:

cd ~
sudo apt-get update && sudo apt-get build-dep gaim && sudo apt-get install doxygen --assume-yes 
wget http://kent.dl.sourceforge.net/sourceforge/pidgin/pidgin-2.0.0.tar.bz2 
cd /opt/ 
sudo tar xvf ~/pidgin-2.0.0.tar.bz2 
cd pidgin-2.0.0 
sudo ./configure && sudo make && sudo make install

 

For å avinstallere:

cd /opt/pidgin-2.0.0 && sudo make uninstall 

8540832[/snapback]

det fungerte fint, men hvor i svarte finner jeg programmet da...

ingen snarvei i programmer jo O.o

Lenke til kommentar

Jeg likte/liker Gaim veldig godt og regner med at jeg vil like Pidgin minst like bra.

 

MSN er for småjenter og feminine mannfolk som liker søte farger og psykedeliske smilys som fyker rundt på skjermen.

 

Filosofien om ett program for èn oppgave er veldig bra..

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke. Men trykk Alt F2 og søk etter pidgin, ev kjør pidgin i terminalen. Når du har funnet riktig navn kan du legge til egen snarvei på skrivebordet/menyen via Alacarte.

8545788[/snapback]

hvor ligger programmene i unbuntu hen da? kommer ikke opp på lista

Lenke til kommentar
Takk for fin guide RattleBattle :) Når man installerer slik så vil den ikke senere bli oppdatert via pakkeprogrammet vel? Er det ikke bedre å kjøre aptitude enn apt-get?

8545484[/snapback]

Nei, den vil dessverre ikke bli gjenkjent i pakkesystemet. Hvis/når Feisty oppdaterer til Pidgin, kjører du bare avinstallasjonen som jeg viste.

 

EDIT: Ja, det er vel i grunn bedre å bruke aptitude, men det er bare doxygen som installeres, og den har ikke så mange avhengigheter andre programmer ikke bruker, allikevel.

Endret av RattleBattle
Lenke til kommentar
Jeg vet ikke. Men trykk Alt F2 og søk etter pidgin, ev kjør pidgin i terminalen. Når du har funnet riktig navn kan du legge til egen snarvei på skrivebordet/menyen via Alacarte.

8545788[/snapback]

hvor ligger programmene i unbuntu hen da? kommer ikke opp på lista

8545836[/snapback]

Hos meg kom den opp i programmer - internett. Mulig du må logge ut og inn.

 

Hvis du ikke finner den i dialogvinduet når du trykker ALT + F2, har du muligens ikke installert det. Skjer det noe om du skriver pidgin i terminalen?

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke. Men trykk Alt F2 og søk etter pidgin, ev kjør pidgin i terminalen. Når du har funnet riktig navn kan du legge til egen snarvei på skrivebordet/menyen via Alacarte.

8545788[/snapback]

hvor ligger programmene i unbuntu hen da? kommer ikke opp på lista

8545836[/snapback]

Hos meg kom den opp i programmer - internett. Mulig du må logge ut og inn.

 

Hvis du ikke finner den i dialogvinduet når du trykker ALT + F2, har du muligens ikke installert det. Skjer det noe om du skriver pidgin i terminalen?

8545887[/snapback]

jeg har prøvd å restarte også...

Men når jeg skrev d i terminalen kom passord greiene opp som det skal, så kjørte den noe, også måtte jeg trykke ja for å lagre noe på disken på 90mb eller noe... så kom det completed... eller noe slikt,...

 

skal alt skrives sammen eller deles opp?

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Var litt småekkelt å kjøre kode som jeg ikke har peiling på hva gjør. Du kunne jo ha lagt inn noe skummelt..  :p

8545427[/snapback]

 

Kan jo forklare kort: ;)

 

cd ~ Navigerer til brukerens hjemmemappe

 

sudo apt-get update && Oppdaterer repositories/pakkebrønner i apt-get

 

sudo apt-get build-dep gaim && Build-dep installerer automatisk alle pakker som trengs for å kompilere en pakke, i dette tilfelle gaim (pidgin eksisterer ennå ikke i pakkesystemet til Ubuntu)

 

sudo apt-get install doxygen --assume-yes Installerer for sikkerhets skyld doxygen, som i alle fall trengtes for tidligere versjoner av Gaim 2.0 beta for å få SSL i MSN til å fungere. --assume-yes-flagget gjør bare at brukeren slipper å svare ja på å installere pakken

 

wget http://kent.dl.sourceforge.net/sourceforge...n-2.0.0.tar.bz2 wget er et program for å laste ned filer med terminalen.

 

cd /opt/ Navigerer til /opt/

 

sudo tar xvf ~/pidgin-2.0.0.tar.bz2 Pakker ut nedlastet pakke

 

cd pidgin-2.0.0 navigerer til mappen som ble opprettet etter utpakking av filen.

 

sudo ./configure && sudo make && sudo make install Konfigurerer, kompilerer og installerer pakken.

Endret av RattleBattle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...