Gå til innhold

Ring gratis til vennene dine


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Månedspris: 40 kroner for abonnementskunder, 0 kroner for kontantkortkunder.

Antall venner: Maksimalt 4 venner

Vennebytte: En gang hver 30. dag, koster 49 kroner

 

Koster det altså da 40 kr mnd + Vanlig abonnement + 49 kr for å bytte en venn inn/ut av abonnementet?

 

Kanskje ikke så gratis som de skal ha det til..

Lenke til kommentar
Er det ikke forbudt å bruke ordet gratis i markedsføring dersom det ikke virkelig er gratis og uten forpliktelser og andre bindende vilkår?

8534565[/snapback]

 

Det stemmer ganske bra det. Husker en sak der en leverandør av IP-telefoni reklamerte med gratis tid, men de hadde minimum 99kr i mnd eller noe som betaling. De måtte endre kampanjen sin.

Lenke til kommentar

Tja, dette var da verken spesielt nytt eller billig? Ringe gratis til 4 personer for 40 kr/mnd.

 

Nutel har abo der man ringer gratis til ALLE Nutelkunder, og det er uten månedsavgift. De har også nettopp lansert et abonnement der man for en fastpris kan ringe ubegrenset til ALLE i Norge, og sende så mye SMS og MMS man bare vil.

Lenke til kommentar

kommer an på hvor mange venner du har, men ja.

 

dette er nok i høyeste grad ment for ungdom under familie-paraply som også kan ha noen nære venner (mest sannsynlig valgt av foreldrene) som dem kan ha kontakt med uten at det koster foreldra noe mer.

 

never mind, skulle ikke ha skummet artikkelen. ser at familienett-greia er ikke en mulighet.

 

hmm, jeg finner ingenting på chess.no som sier at chesskontant kunder ikke blir trukket 40 i måneden for denne tjenesten...

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar

litt tvilsomt å kalle slik for gratis, når man må betale månedspris. Med unntak av kontantkortet da, hvor tjenesten er gratis (med unntak av vennebytte).

 

Men det er jo ikke bare chess som opererer med gratis ringing: hos telenor kan du ringe gratis i 20 minutter for 49,- kr måneden. Eller hva med en hel time gratis til kun kr 149,- i måneden? Dette blir jo en ringepris på billige 2,48,- minuttet :)

Ja, også har man to timer gratis ringing om man punger ut 229,- i måneden...

 

Slik markedsføring er en uting, og jeg synes Telenor, Chess og andre som driver med slik juks burde blitt straffet. Er alt for mange "dumme kunder" der ute som går på og er så fornøyde med sine gratis ringeminutter som koster godt over dobbelt så mye som normal ringepris!

Lenke til kommentar

telenor bruker muligens begrepet "frie ringeminutter" istedenfor "gratis ringrminutter". Selv ser jeg ikke forskjellen. Men grunnet til at jeg dro frem Telenor var bare for å gi et eksempel. Jeg føler mer eller mindre samtlige teleoperatører prøver å jukse/lure kundene med ulike tjenester som er "gratis".

Lenke til kommentar
telenor bruker muligens begrepet "frie ringeminutter" istedenfor "gratis ringrminutter". Selv ser jeg ikke forskjellen. Men grunnet til at jeg dro frem Telenor var bare for å gi et eksempel. Jeg føler mer eller mindre samtlige teleoperatører prøver å jukse/lure kundene med ulike tjenester som er "gratis".

8558826[/snapback]

Netcom: Det koster ingenting å ringe til hverandre

Telenor: 120 minutter inkludert

 

Ingen av de lover noe gratis, men ved å ha et abonnement eller en tjeneste så får de noe. Gratis er ikke lov å bruke hvis det ikke er 100% gratis for ordet "gratis" har en stor påvirkningskraft for mennesker.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...