Gå til innhold

Xbox 360 skaper problemer for rockstar?


Anbefalte innlegg

Når der finnes en Core utgave uten HDD så er jeg litt mikset til om det er korrekt å kreve at HDD for å spille et spill. På en måte gjør det ingen ting at du må bruke HDD, på den andre siden er det synd for dem som har kjøpt en Core utgave, og ikke har HDD, men likevell vil spillet GTA IV. Når man har en Core utgave burde denne støttes uten at du påtvinger folk et kjøp de egentlig ikke vil ha.

 

Jeg har en liten mikset følelse ovenfor krav om HDD for å spille. Synes det er et steg tilbake at du trenger en HDD, før var HDD kun forbeholdt til PCer, nå blir konsoller mer og mer PC aktige. Hvor blir det å stoppe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ingen problemer om GTA krever harddisk for å fungere. Final Fantasy 11 til PS2 krevde også harddisk i sin tid, og det kommer til stadighet spill som krever ekstrautstyr. Eye Toy, Guitar Hero og Buzz blandt anna.

 

Egentlig litt dumt av MS å selge 360 uten hd. Xbox 1 hadde det, og hvor mye er det en hd egentlig koster? Den billigste jeg fant på Komplett koster 450 kr, og den er på 160gb. Det er prisen vi må betale etter at alle mellomleddene og staten har tatt sin del av kaka. MS kunne glatt ha putta en >100gb disk i boxen uten at det hadde økt prisen nevneverdig. (200 kr eller no?)

Lenke til kommentar

Jeg synes de kunne gjort slik som mange spill til PS3 gjør det. Viss man har en harddisk så får man bedre ytelse i spillet med mindre loadetider. Dette kunne nok også blitt overført til at viss man valgte å installere deler av spillet så ville det minske popup osv, mens de som hadde core uten harddisk måtte lide med litt mer tekniske problemer. (da de ikke kunne vært problemer som hemmet gameplay eller opplevelsen i noen annen grad en visuelt)

Lenke til kommentar
Ser ingen problemer om GTA krever harddisk for å fungere. Final Fantasy 11 til PS2 krevde også harddisk i sin tid, og det kommer til stadighet spill som krever ekstrautstyr. Eye Toy, Guitar Hero og Buzz blandt anna.

 

Egentlig litt dumt av MS å selge 360 uten hd. Xbox 1 hadde det, og hvor mye er det en hd egentlig koster? Den billigste jeg fant på Komplett koster 450 kr, og den er på 160gb. Det er prisen vi må betale etter at alle mellomleddene og staten har tatt sin del av kaka. MS kunne glatt ha putta en >100gb disk i boxen uten at det hadde økt prisen nevneverdig. (200 kr eller no?)

8516028[/snapback]

 

Det er ikkje like enkelt å innstallere harddisk på 360 har etter det eg har skjønt. Du må kjøpe Microsoft sin offisielle. Og den er DYR i forhold til størrelsen

Endret av ShredLord
Lenke til kommentar

Er det så mange der ute som har en Core-versjon da? Isåfall de som har det, er det mange av de igjen som IKKE har kjøpt seg en harddisk?

 

De som jeg vet om, som har kjøpt seg Core, kjøpte denne fordi det ikke fantes flere Premium igjen. Og alle sammen kjøpte seg harddisk som tilbehør. Men hvis det stemmer at det finnes en del der ute med Core og uten harddisk, så vil jo GTA IV med harddiskstøtte være et problem.

Lenke til kommentar
Ser ingen problemer om GTA krever harddisk for å fungere. Final Fantasy 11 til PS2 krevde også harddisk i sin tid, og det kommer til stadighet spill som krever ekstrautstyr. Eye Toy, Guitar Hero og Buzz blandt anna.

 

Egentlig litt dumt av MS å selge 360 uten hd. Xbox 1 hadde det, og hvor mye er det en hd egentlig koster? Den billigste jeg fant på Komplett koster 450 kr, og den er på 160gb. Det er prisen vi må betale etter at alle mellomleddene og staten har tatt sin del av kaka. MS kunne glatt ha putta en >100gb disk i boxen uten at det hadde økt prisen nevneverdig. (200 kr eller no?)

8516028[/snapback]

 

Det er ikkje like enkelt å innstallere harddisk på 360 har etter det eg har skjønt. Du må kjøpe Microsoft sin offisielle. Og den er DYR i forhold til størrelsen

8517390[/snapback]

 

 

Ganske sikker på at han mente at det ikke hadde kostet Microsoft så mye å innkludere harddisk i alle Xbox 360 maskinene.

Ikke at han ønsker å bytte den selv

Den bruker vanelige 2.5" disker så harddisken i Xbox 360 er jo forsåvidt ikke noe dyrere i forhold til størrelsen enn andre harddisker :)

Lenke til kommentar

[ironi]

Microsoft har jo tross alt ingått en 'valgfrihet-politikk', med å ikke prakke harddisk eller andre ting på kundene sine slik at folk som ønsker en konsoll for bare spilling, skal slippe å plutselig ende opp med en PC i stuen.

 

Synes at GTAIV er ett spill som bør i utgangspunktet virke på alles 360'er, iværste fall så får spillet komme på 2 DVD'er. Det er ingen problemer å skifte DVD dersom man hører på bestemte radio-kanaler, eller går inn i ett hus, eller kjører inn i enkelte gater, eller bneruker spesiell farge biler..

Alle vet at 8GB er nok plass, medmindre utviklerene er late eller ikke gidder å optimalisere diskutnyttelsen, eller skal ha masse FMV..

 

Se bare på Oblivion, man må bare proceduralisere verden, 8 GB = PLENTY..

 

Nå vet vi iallefall hva 360 sin 'Exlusive download content' er:

Høyhalsede gensere som kan brukes på ingame-modeller, slik at man kan bruke samme kroppene, på forskjellige hoder, ala Oblivion.

[/ironi]

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

PS3 VS XBOX 360:

 

The PS3 hard drive and CPU should deliver a smoother GTA IV than on Xbox 360, not least because of texture streaming. Less loading, more detail and vibrant colour palette should make PS3 GTA IV stand head and shoulders above the Xbox 360 version. But what about the Xbox 360’s exclusive episodic content? Well, chances are, the PS3 will have similar downloads at some point in the future. If not, we should have PSP connectivity and multiplayer to look forward too. In your face, Microsoft!

Kilde

 

Veit ikke om dette er PS fan elr hvem som har skrivd dette

 

Edit: dette veit jeg ikke om er fakta engang. + at jeg ikke vill ha noen form for krig, men bare noe jeg fant på nettet

Endret av Zaleeeek
Lenke til kommentar
PS3 VS XBOX 360:

 

The PS3 hard drive and CPU should deliver a smoother GTA IV than on Xbox 360, not least because of texture streaming. Less loading, more detail and vibrant colour palette should make PS3 GTA IV stand head and shoulders above the Xbox 360 version. But what about the Xbox 360’s exclusive episodic content? Well, chances are, the PS3 will have similar downloads at some point in the future. If not, we should have PSP connectivity and multiplayer to look forward too. In your face, Microsoft!

Kilde

 

Vel, more detail og vibrant colour med et svakere skjermkort? I think not.

Grafisk sett, er jeg rimelig sikker på at 360 vil ligge øverst, men at PS3 vil mest sannsynlig ha en smoothere framerate og mindre loading tid går jeg med på. Og null harddisk er jo et problem for de som IKKE HAR DET, men det er jo ingen grunn til at GTA4 ikke vil utnytte hardisken for de som faktisk har det.

Lenke til kommentar
...more detail and vibrant colour palette should make PS3 GTA IV...

Det der vil jeg påstå er rent BS

8554504[/snapback]

Såfall stikk GTA IV ut ifrå dei andre multiplattform spela. Der har alltid PS3 versjonen komen til kort når det gjeld fargar, detaljar, kontrast +++.

 

Forøvrig, lett for meg. Har både PS3 og 360. Berre å sjå kor den blir best. :)

Lenke til kommentar
PS3 VS XBOX 360:

 

The PS3 hard drive and CPU should deliver a smoother GTA IV than on Xbox 360, not least because of texture streaming. Less loading, more detail and vibrant colour palette should make PS3 GTA IV stand head and shoulders above the Xbox 360 version. But what about the Xbox 360’s exclusive episodic content? Well, chances are, the PS3 will have similar downloads at some point in the future. If not, we should have PSP connectivity and multiplayer to look forward too. In your face, Microsoft!

Kilde

 

Veit ikke om dette er PS fan elr hvem som har skrivd dette

 

Edit: dette veit jeg ikke om er fakta engang. + at jeg ikke vill ha noen form for krig, men bare noe jeg fant på nettet

8554489[/snapback]

Hvor seriøst kan man ta en kilde som avslutter med "In your face, Microsoft!" ?

 

Dette lukter desperat fanboy mer enn noe annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...