Gå til innhold

Xbox 360 skaper problemer for rockstar?


Anbefalte innlegg

På tide for Rockstar å lære seg komprimeringsteknikker mon tro?

8510370[/snapback]

Zipping og rarring du tenkte på ? :!:

8510382[/snapback]

Wow... du glimrar til igjen... #1 premie til deg hvertfall!

 

 

Istede må Rockstar herpe spillet for Microsoft for det er jo microsoft som nå har den eksklusive avtalen og PS3 får den samme herpa versjonen.

8511960[/snapback]

Veldig informert du? :) Lyst til å utdjupe korleis Rockstar må 'herpe' spelet? Og korleis det blir 'herpa' ? Kva ligg egentleg i 'herpa'?

 

 

For guds skyld, les nå innlegget jeg kopierte.

8512014[/snapback]

Leste igjennom, virka som han veit kva han snakkar om han som har skreve det.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ung og naiv?

 

PS3 versjonen får ikke dette fordi det er et multiplattformspill. Å en fellesnevner for alle multiplattformspill er at de blir utviklet for den svakeste konsollen. Å deretter muligens portet litt opp med grafikk osv i siste liten på den sterkere, Små ting som ikke trenger 1000 linjer med koder. Noe som mange av fynksjonene her nok ville trengt viss vi skulle hatt dem på PS3. Så derfor blir det ikke noe større eller raskere spill på PS3.

8510499[/snapback]

 

Var det ikke snakk om at flere antagelig ville lage spillene til ps3 først, fordi det da var enklere og porte over til 360? :hmm:

Endret av serf
Lenke til kommentar
Football Manager 2007 krever også HDD.  Og det er vel 10% som har core, og en viss andel av de igjen har jo HDD også.  Hvis mangel på HDD er et problem for Rockstar så er det bare å ta det i bruk.

8513156[/snapback]

Alvorleg, då trakkar dei på minimum 1 million 360-eigarar som må betale ein ny harddisk i tillegg til spelet. Ikkje eingong Microsoft vil gjere noko slikt.

Lenke til kommentar
Var det ikke snakk om at flere antagelig ville lage spillene til ps3 først, fordi det da var enklere og porte over til 360?  :hmm:

8513266[/snapback]

Har vært noe snakk om det ja, men ikke angående GTA IV. Det stemmer forøvrig at det er letterere å porte et PS3-spill til 360, enn det er å porte et 360-spill til PS3.

Lenke til kommentar
Var det ikke snakk om at flere antagelig ville lage spillene til ps3 først, fordi det da var enklere og porte over til 360?  :hmm:

8513266[/snapback]

Har vært noe snakk om det ja, men ikke angående GTA IV. Det stemmer forøvrig at det er letterere å porte et PS3-spill til 360, enn det er å porte et 360-spill til PS3.

8514051[/snapback]

Berre lurar på kva for bagrunn folk som seier det her inne har?

Er det mange med seriøs spelutviklings erfaring her, som kan støtte opp under slike påstandar? Berre lurar siden det er såpass mange som tek fram dette og kan seie det så bastant.

 

Forøvrig eit heilt alvorleg spørsmål.

Lenke til kommentar
hyggelig lesning det der smile.gif

 

Absolutt ikke hyggelig lesning.. tviler på ps3 får en egen versjon av spillet.

Hvis ikke 360 får harddisk support får sikkert ikke ps3 det heller.. og da blir det mer loadetid på alle mann.

 

Jeg kan fort se at det er et problem.. noe Oblivion utviklerne, som nevnt over også klaget på.

8510386[/snapback]

Dem må ta høyde for konsollene uten harddisk, men dem kan likevel ta utbytte av harddisk der det er tilgjenglig. Oblivion på Xbox360 gjør nettopp dette.

Lenke til kommentar
Var det ikke snakk om at flere antagelig ville lage spillene til ps3 først, fordi det da var enklere og porte over til 360?  :hmm:

8513266[/snapback]

Har vært noe snakk om det ja, men ikke angående GTA IV. Det stemmer forøvrig at det er letterere å porte et PS3-spill til 360, enn det er å porte et 360-spill til PS3.

8514051[/snapback]

Berre lurar på kva for bagrunn folk som seier det her inne har?

Er det mange med seriøs spelutviklings erfaring her, som kan støtte opp under slike påstandar? Berre lurar siden det er såpass mange som tek fram dette og kan seie det så bastant.

 

Forøvrig eit heilt alvorleg spørsmål.

8514117[/snapback]

Flere utviklere har kommentert dette. Også Havok:

 

GS: How much are the next-gen consoles changing that memory usage?

 

JY: It's changing for sure. I think the PS3 has great potential, but it's a very different kind of architecture. If people build their games with an understanding of what their challenges are going to be with porting between consoles, we can do a lot. In some cases, though, we're seeing people start with a 360 SKU and defer thinking about the PS3 port later. That can have some pretty dire consequences for how you process your art. We try to advise people that if they're thinking about moving to PS3 eventually, that they need to talk to us at the start so we can get things sorted out. I think that's going to be a very big challenge for everybody for awhile, because this idea of many, many cores with smaller local memories will present a lot of challenges in many different directions.

 

GS: At this stage, I've heard some people say that when starting with an Xbox 360 version, they have trouble getting the PS3 version to look as good later on. It's interesting, because the PS3 is potentially more powerful.

 

JY: I think a lot of it has to do with slicing and dicing the task and moving it to each of the smaller processors. Those processors are really powerful, but you have to plan for it. We've spent the last two years re-architecturing our software so that you can have one interface that, when used appropriately, can get maximum use out of the SPUs. You do need to plan for that, and if you have one massive world presented as one object, it's a little more challenging. It takes preparation.

 

GS: What troubles specifically have people had with moving from 360 to PS3?

 

JY: There are certain things that are proprietary and need to be walked around carefully, but I would say that you don't have to go back, for example, and redo the art, but you may need to re-export or reprocess the art to chunk it up differently. For our stuff, it may be to store the right amount of information locally, so that when information is passed around the system, it has everything it needs to do its job.

 

GS: I suppose it's because you can use bigger chunks on 360, whereas on PS3, you have to chop it up a lot more?

 

JY: Yeah, you have a more unified memory architecture on 360 and PC in general. I think that there are merits to both, though. If you can move the world over to many processors and structure the game so that you can dice stuff up, there's a lot of leading-edge technology out there that seems to be going in that direction. That might just be one of those paradigm shifts that the software development component of the game industry goes through over the next five or ten years.

Lenke til kommentar
Alvorleg, då trakkar dei på minimum 1 million 360-eigarar som må betale ein ny harddisk i tillegg til spelet. Ikkje eingong Microsoft vil gjere noko slikt.

8513864[/snapback]

 

Du tror vel ikke alle med core skal ha GTA IV?

 

Men, som andre har nevnt, det er mulig å lage løsning som passer for for de med og uten HDD.

Lenke til kommentar
Football Manager 2007 krever også HDD.  Og det er vel 10% som har core, og en viss andel av de igjen har jo HDD også.  Hvis mangel på HDD er et problem for Rockstar så er det bare å ta det i bruk.

8513156[/snapback]

 

Enig, om HDD trengs og kan gjøre spillet mye bedre, sett ett sticker på coveret at det krever HDD!

Skjønner ikke problemet, hadde jeg kjøpt den core utgaven hadde jeg regnet med at det kunne komme spill i fremtiden jeg ikke fikk spilt!

 

Og at det er 1 million uten HDD tviler jeg på... mange som kjøpte core, kjøpte den fordi premium var utsolgt, mange kjøpte kanskje fordi de ikke hadde nok penger til premium der&da å skaffet HDD senere.. har jo t.o.m lest om folk som kjøpte core fordi den hadde hvit disc tray!

Lenke til kommentar

Tar man antall core-systemer og trekker fra antallet stand alone 20gb HDDs som er solgt, er man nok nærmere det riktige tallet på hvor mange brukere som sitter uten harddisk(Cpt. Obvious to the rescue). Desverre er det vel heller vanskelig å oppdrive globale salgstall på disse(HDD-ene altså), så ethvert forsøk på å spekulere i antallet blir...ja, spekulasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...