Gå til innhold

Hvordan er Lord Of The Rings Online?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-v6cLnSOv3V

Har litt lyst på dette spillet egentlig. Men lurer på noen ting.

 

 

- Hva koster spillet?

 

- I hvilke butikker selger de spillet? Hvor kjøpte du det?

 

- Erfaringer? Er dette er godt spill, eller et nytt world of grindcraft?

 

- Er spillet verdt pengene og den månedtlige avgiften?

 

- Hvordan er det med levler? Sammenlignet med WoW, går det raskere eller tregere å levle opp?

 

- Det er lurt å prøve trialen før man kjøper det?

 

- Gamecards? Er det å få tak i?

 

Takk :)

Endret av Slettet-v6cLnSOv3V
Lenke til kommentar

Les gjennom denne tråden, så får du svaret på absolutt alt du lurer på. :)

 

Kan svare på de enkleste spørsmålene:

 

Spillet koster like mye som alle andre spill, 599 på elektrokjedene (fysjom), og et par lapper mindre i de dedikerte spillsjappene. Spillet fås kjøpt stort sett over alt, på nett og i butikk. Månedsprisen ligger på litt over 80 NOK i måneden, altså litt mindre enn WOW. Gamecards er greit å få tak i. Les gjennom denne tråden, så finner du drøssevis av erfaringer med spillet. 95 % er overveldende positivt, så i utgangspunktet er ikke trial nødvendig, dersom du har generell interesse for RPG/MMORPG og Tolkiens univers. Når det gjelder levling, virker dette spillet mye mer dynamisk enn det du omtaler som "world of grindcraft". Her er det mange gode, varierte quest. Dessuten finnes det en egen mainquest-kjede, der man får servert fantastisk historiefortelling, ofte gjennom instansering. Man blir til og med kastet inn i instanser solo for å bygge opp gode historier. Slikt blir det gode spill av. Levlinga foregår stort sett ved å fullføre quest, det er så å si umulig å grinde seg til å levle.

Lenke til kommentar
Jeg vurderer veldig på å kjøpe dette spillet men vil gjerne forhøre meg rundt om det er noen som har erfaringer med dette spillet selv om det er bare 2 dager siden det kom ut.

Hvordan er dette spillet? noe å satse på?

8494855[/snapback]

 

Fikk spillet for et par dager siden etter å ha ventet og gledet meg et par ukers tid.

 

For meg var det en nedtur. Kjedelig og "knotete" UI.ga meg nesten en AO følelse og det var for meg ikke noe særlig. Har bare spilt noen chars opp til lv 8-9 så det er vel mulig det kan bli bedre.

 

Store fordelen for meg er at jeg garantert ikke blir avhenging av dette spillet så jeg kommer sikkert til å fortsette litt.

Lenke til kommentar
Har litt lyst på dette spillet egentlig. Men lurer på noen ting.

 

 

- Hva koster spillet?

 

- I hvilke butikker selger de spillet? Hvor kjøpte du det?

 

- Erfaringer? Er dette er godt spill, eller et nytt world of grindcraft?

 

- Er spillet verdt pengene og den månedtlige avgiften?

 

- Hvordan er det med levler? Sammenlignet med WoW, går det raskere eller tregere å levle opp?

 

- Det er lurt å prøve trialen før man kjøper det?

 

- Gamecards? Er det å få tak i?

 

Takk :)

8745029[/snapback]

 

- Om det er et godt spill kan du finne ut ved å prøve det eller å lese rundt i denne tråden. Selv synes jeg det er fantastisk

 

- Spillet er verdt pengene

 

- prøvde ikke trial

 

-game cards er å få tak i, 249 kr på EB games

Lenke til kommentar
Jeg vurderer veldig på å kjøpe dette spillet men vil gjerne forhøre meg rundt om det er noen som har erfaringer med dette spillet selv om det er bare 2 dager siden det kom ut.

Hvordan er dette spillet? noe å satse på?

8494855[/snapback]

 

Fikk spillet for et par dager siden etter å ha ventet og gledet meg et par ukers tid.

 

For meg var det en nedtur. Kjedelig og "knotete" UI.ga meg nesten en AO følelse og det var for meg ikke noe særlig. Har bare spilt noen chars opp til lv 8-9 så det er vel mulig det kan bli bedre.

 

Store fordelen for meg er at jeg garantert ikke blir avhenging av dette spillet så jeg kommer sikkert til å fortsette litt.

8747017[/snapback]

 

Ble ikke kjempeglad når jeg prøvde det jeg heller, virket veldig kjedelig, men nå som jeg har kommet lengre synes jeg spillet blir bedre og bedre. Så det er bare å komme inn i det ;)

Lenke til kommentar

Flere enn meg som synes chatten er veldig tungvint?

 

Det synes jeg, likte systemet på WoW hvor du skrev /1 for general osv.

/s, /y, /w. Også veldig irriterende at det ikke går an å endre skriftstørrelse.

 

Burde også være mulig å trykke på nick for å sjekke lvl, rase etc.

Lenke til kommentar
Flere enn meg som synes chatten er veldig tungvint?

 

Det synes jeg, likte systemet på WoW hvor du skrev /1 for general osv.

/s, /y, /w. Også veldig irriterende at det ikke går an å endre skriftstørrelse.

 

Burde også være mulig å trykke på nick for å sjekke lvl, rase etc.

8751353[/snapback]

Nja, litt tungvint kanskje. Nå var ikke chatsystemet i WoW så veldig heftig i starten heller da. Tipper det vil utvikle seg og bli bedre i LotRO etterhvert også. :)

 

Men det er nå ikke verre enn /l for LFF-kanalen, /k for kinship, /f for fellowship... Og i noen tilfeller kan du høyreklikke på nick og velge Inspect. Tror det er når du har en IM-sesjon gående med en annen.

Lenke til kommentar
Hvordan fungerer egentelig instrumentsystemet? Kan man lage egne sanger - kan jeg for eksempel dra igang en Metallica klassiker på gitar?

8751876[/snapback]

man trykker tallene fra 1-8 +shift/ctrl.

Du kan godt prøve å dra en metallica, men trur ikke det kommer til å høres ut som metallica, angrer hardt på at jeg kjøpte horn, for en falsk lyd.

Skal nok kjøpe lute når jeg får penger

Lenke til kommentar
Jeg vurderer veldig på å kjøpe dette spillet men vil gjerne forhøre meg rundt om det er noen som har erfaringer med dette spillet selv om det er bare 2 dager siden det kom ut.

Hvordan er dette spillet? noe å satse på?

8494855[/snapback]

 

Fikk spillet for et par dager siden etter å ha ventet og gledet meg et par ukers tid.

 

For meg var det en nedtur. Kjedelig og "knotete" UI.ga meg nesten en AO følelse og det var for meg ikke noe særlig. Har bare spilt noen chars opp til lv 8-9 så det er vel mulig det kan bli bedre.

 

Store fordelen for meg er at jeg garantert ikke blir avhenging av dette spillet så jeg kommer sikkert til å fortsette litt.

8747017[/snapback]

 

Må faktisk si meg enig her, fikk en trial av en kompis, testa det i litt under en uke, kom til lv 12 og nå orker jeg ikke mer. Gikk lei.

Var helt greit spill, var et par ting som virkelig var bra, som feks at man kunne spille litt simpel musikk, men det endte opp med musikkspamming i bree-town. :tease:

 

Jeg kommer ikke til å kjøpe dette spillet, trialen går ut i morgen (fredag) og jeg har ikke spilt siden mandag, pga jeg ikke orker.

 

Wow er generelt sett et mye bedre spill, men kan ikke helt sammenlikne de fordi jeg ikke spilte wow med engang det kom ut og kan derfor ikke vite hvordan det var ved release.

 

Men likte feks ikke UI, alt for rotete og stygt. Grafikken var jo pen, men ikke koselig. Jeg er fan av lotr universet, så det har ikke noe med at jeg ikke liker temaet å gjøre, bare fant ikke stemningen slik jeg gjorde med wow da jeg første gang spilte det.

 

En annen ting som er bedre med wow er at spillet har thottbot/wowhead noe som gjør questing uendelig mye lettere, dessuten har man tilgang til informasjon om items noe som jeg ser på som et stort pluss, og ikke ha noe liknende i lotro så jeg på som et handicap og var en av grunnene til at jeg ikke orka å spille mer.

Og ja, jeg er klar over at det ikke er lotro sin skyld at noe slikt er laget, og at det mest sannsynelig kommer med tiden.

 

Syns egentlig MMOutviklere burde laget en slik side for sitt spill, ting blir mye morsommere da etter min mening.

Lenke til kommentar
En annen ting som er bedre med wow er at spillet har thottbot/wowhead noe som gjør questing uendelig mye lettere, dessuten har man tilgang til informasjon om items noe som jeg ser på som et stort pluss, og ikke ha noe liknende i lotro så jeg på som et handicap og var en av grunnene til at jeg ikke orka å spille mer.

Og ja, jeg er klar over at det ikke er lotro sin skyld at noe slikt er laget, og at det mest sannsynelig kommer med tiden.

 

Syns egentlig MMOutviklere burde laget en slik side for sitt spill, ting blir mye morsommere da etter min mening.

8752186[/snapback]

Så når alle utfordringer er tatt bort, så er det mye morsommere? :p

 

Men det finnes lignende ressurser til LotRO da... F.eks. Middle-Earth HQ som har et dynamisk kart og et lokasjonssøk hvor de aller fleste ting, personer og steder er registrert. Genialt i quests hvor du ikke klarer å finne den tingen eller personen du leter etter.

 

Du har også LOTROQUESTS som kan være verdt å sjekke ut.

 

Ellers kan jeg ikke si meg enig i det du skriver. For min egen del er det mye morsommere og mer interessant å oppholde seg i LOTRO enn det noen gang var i WOW. Men det koker vel ned til smak og behag. :)

Lenke til kommentar

Jeg forstår meg rett og slett ikke på folk som bare må ha ting ala thottbot for å i det hele tatt spille et spill.

 

Er det virkelig så vanvittig vanskelig å lese maks 20 linjer med enkel tekst som gir deg en temmelig nøyaktig beskrivelse over hva du skal gjøre og hvor du skal gå?

 

Det er klart at du noen ganger ikke finner fram, og da er jo sider som wowhead greie å ha.

 

Men at folk bare leser quest navnet får så å taste det inn på en nettside, syns jeg rett og slett er latterlig. Eller når den nettsiden ikke finnes spamme chat med: wtf is that dude??!?##%??

 

Why bother?

 

/rant off

Lenke til kommentar
*snip*

 

Helt enig!! :w00t:

 

Synes egentlig absolutt alle questene har vært veldig beskrivende jeg (Digger "history" -knappen)!! Selvsagt har jeg av og til letet litt ekstra.. men, det får da være måte på hvor "detaljert" alt skal være også..

 

Where's the fun in that? :roll:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...