Gå til innhold

Diskuter ris (og ros?) av Russen her!


Opticane

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Stigmatisering er alltid fint. Denne tråden lever i en tynn, trynn tråd.

 

 

Mvh

Marley - Russ 2007

8491373[/snapback]

 

Fordi om De er russ i år, og roper "Stigmatisering", så hjelper ikke det at russen oppfører seg som drittsekker. De tror at de (russen) kan oppføre seg som de vil, helt OK, men er de i nærheten av meg får de (russen) ta konsekvensene av sin utagerende oppførsel. :ph34r:

 

Jeg kjenner til de "hullene" i loven som gjør at ingen russ bør føle seg trygge :nei:

 

Russen har ikke gjort noe morsomt i det hele tatt de siste 20 år. De rølper rundt, driver med F....Skap så langt at mange er villige til å ta de (russen) med seg på en "tur", hvor de får oppleve hva det vil si å krenke andre sine "normer".

 

Og ja, jeg ser på meg selv som en meget åpen person, når det gjelder å yttre seg, men russen fortjener bank.

 

Vennlig Hilsen

 

W_B

 

PS: Og fordi om De Hr. Marley er russ i år, trenger ikke vi andre som har opplevd det negative med russen "henge i en tynn tråd". :roll:

8491754[/snapback]

Jada, alt var så mye bedre før krigen ....

Lenke til kommentar
Fordi om De er russ i år, og roper "Stigmatisering", så hjelper ikke det at russen oppfører seg som drittsekker. De tror at de (russen) kan oppføre seg som de vil, helt OK, men er de i nærheten av meg får de (russen) ta konsekvensene av sin utagerende oppførsel.  :ph34r:

 

Jeg kjenner til de "hullene" i loven som gjør at ingen russ bør føle seg trygge  :nei:

 

Russen har ikke gjort noe morsomt i det hele tatt de siste 20 år. De rølper rundt, driver med F....Skap så langt at mange er villige til å ta de (russen) med seg på en "tur", hvor de får oppleve hva det vil si å krenke andre sine "normer".

 

Og ja, jeg ser på meg selv som en meget åpen person, når det gjelder å yttre seg, men russen fortjener bank.

 

Vennlig Hilsen

 

W_B

 

PS: Og fordi om De Hr. Marley er russ i år, trenger ikke vi andre som har opplevd det negative med russen "henge i en tynn tråd".  :roll:

8491754[/snapback]

 

 

Russen gjør mye drit. Men denne tråden og dets funksjon er så lite gjennomtenkt og reflektert at jeg på en måte blir litt lei meg inni meg, når folk ser ut til å bevisst fraskrive seg alle former for rasjonell tankegang og i det senke sitt utadgående intellektuelle nivå til nye dybder vi før ikke har sett.

 

Jeg har sett deg argumentere og diskutere godt før. Hvorfor gjør du ikke dette her? Mange har hatt sine dårlige erfaringer med russen, meg selv inkludert, men det gir ikke automatisk personene retten til å legge en hel tradisjon og deltagerne av den under hat eller mistillit. Ser du på meg som en rølpete ung jypling som ikke gjør annet enn å bedrive hærværk mot andres eiendom?

 

Og disse smutthullene du snakker om skal jeg huske på, for jeg vet hva du snakker om og jeg blir oppriktig bekymret.

8492948[/snapback]

 

Tråden er ikke ment så hardt, og derfor er den lagt i Off-topic/annet forumet. Jeg mener at det å stigmatisere russen som en tilstand, og ikke spesifikt om personene det angår, gjør at jeg ikke skjønner helt hvorfor du tar så på vei. Jeg skjønner jo selvsagt at det at du selv er russ i år er med på å påvirke hvorfor du står så hardt på din side av saken. Jeg nevnte også at hvis folk har hatt dårlige erfaringer med russen, så del dem her. Tråden var ikke ment så hardt, og jeg håper i det minste de fleste (inkl. russen selv) uten kronisk hårsår og nærtagenhet forstår det.

 

Til de som lurer på om jeg har vært russ, nei, jeg hadde sjangsen, men valgte ikke å være russ. Det burde jo være ganske opplagt, med tanke på at jeg startet denne tråden? Men det gir med slettes ingen mindre grunn til å kritisere russen, snarere tvert imot, da jeg ser det hele utenfra, og det er tross alt oss det er flest av, vi som ikke er russ. Jeg sitter nå i leiligheten min og hører på russ på gata litt bortenfor som skriker og vræler, er det rart man begynner å tvile på om russen tenker på andre enn seg selv og sin egen morro? Uansett skifter jeg emnetittel, så værsågod.

Endret av Opticane
Lenke til kommentar

Du argumenterer iallefall godt for tråden din.

 

Om dette ikke er ment som noe sleivspark eller som stigmatisering av russen, så ville jeg absolutt brukt en helt annen tittel. Du provoserer mange ved å si at du hater en gruppe.

 

Forøvrig har du orddelingsfeilen fra helvete i tittelen. :)

Lenke til kommentar
Vi skal tagge ned russebiler i år. Så legger vi oss i bakhold og venter på at de kommer tilbake. Da har de en avtale med 600 vannballonger. :)

8495309[/snapback]

 

Ok, håper indelig ikke jeg framprovoserte dette her.. Det er jo vandalisering og hærværk av andres registrerte eiendom, da er du jo flere ganger værre selv. Hold deg litt saklig her, værsåsnill.

Lenke til kommentar
Forøvrig har du orddelingsfeilen fra helvete i tittelen. :)

8495290[/snapback]

 

Jeg tar selvkritikk, og endrer emnetittelen. ("Russe hate tråden" var bare for å få til tre ord, jeg vet bedre :p)

8495324[/snapback]

 

Nå er det jo ny emnetittel, så alt er godt.

 

 

Bortsett fra at Okstad pratet om hærværk. Skal man vise seg bedre enn noen så kan man ikke synke til under deres nivå.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er trist at såpass mange har så mye negative holdninger til russen. Nå var jeg selv russ "på landet", så mange av problemstillingene man møter i byer (vekke hele nabolaget o.l. var aldri tilstede.) Som medlem av russestyret og redaktør i russeavisen hadde jeg en variert og morsom russetid, der jeg føler at vi ikke plaget mange "utenforstående". Det er faktisk mange som liker russen(!) Men så har også stedet en god kultur rundt russetog 17. mai som folk faktisk kommer langveisfra for å se - der går de med ironiske og satiriske plakatersom gjerne er (lokal)samfunssrelaterte, i tillegg til å dele ut russekort til havet av drittunger som ikke har vett til å holde seg utenfor kjørebanen. At de aller fleste kjenner en som er russ hvert år bidrar kanskje også til at man ikke får det store dem-mot-oss-skillet

 

Vi avtalte skolebesøk på forhånd, og elevene måtte gjerne bevæpne seg (med vann), for det skal jo være rettferdighet når vi dynker de små til skinnet. "Avviksruss" ble gjerne skilt ut i fra resten, noe som også er grunnen til at russen ved den ene avdelingen av skolen ikke alltid fikk så god informasjon om happenings på forhånd. I det hele tror jeg ikke vi plaget så mange andre enn oss selv. Våkenetter og fyllesyke er en bra kombinasjon i skoletimen. I hvert fall for læreren - så stille hadde det nok aldri vært i timen før. Noe av det som var viktigst, var nok et godt samarbeid med skoleledelsen, og en liten kjerne russ som faktisk tok ansvar. Resten fulgte etter på "den gode russesti".

 

At russen lager bøll kommer du ikke unna, men det er like fullt et faktum at russen gjerne får skylden for alt som skjer en måned før 17. mai, uansett hvem det måtte være som egentlig står bak. Jævler og utskudd finner du i alle årganger, ikke bare den som til enhver tid er russ.

 

"Å hate russ" er neppe en god måte å få mindre problemer med dem på. Går du ut og sier at du hater vietnamesere, skal du ikke se bort i fra at noen av dem får lyst til å kaste egg på bilen din. Sier du at du hater russ, vel, så er det en ganske stor gruppe som føler seg personlig fornærmet, og sjansene for at noen av dem reagerer er større. Blir man vekket hver natt i mai er det selvfølgelig plagsomt, men stort sett får jeg inntrykk av at det er in å hate russ blant folk over 35 - så har de noe annet å snakke om en været en liten måned i året.

Lenke til kommentar
Å tagge ned russebiler fører til skambank her jeg bor ...

8496666[/snapback]

 

Noe som egentlig ikke er så rart. Russen legger ned utallige timer og kroner i russebilene sine, og jeg forstår virkelig de som blir forbanna når en eller annen drittunge kommer og ødelegger bilen deres.

Lenke til kommentar

Ikke så veldig lenge siden jeg var russ. Men kan ikke huske at alle begynte å gå rundt i russedressen så tidlig som folk gjorde i år.

 

Kanskje noen forskjeller fra nord og sør. Sånn jeg husker det begynte russen å kjøre rundt natt til 1. mai (i nord). Mens her i sør (Hedmark) var det noen som på torsdagen drev å kjørte rundt å laget bråk, hørtes ut som de banket på ei tønne.

 

Dette er vel kanskje mer et spørsmål enn noe ris, men kan jo klage litt på at de begynner så tidlig :hmm:

Lenke til kommentar
Å tagge ned russebiler fører til skambank her jeg bor ...

8496666[/snapback]

 

Noe som egentlig ikke er så rart. Russen legger ned utallige timer og kroner i russebilene sine, og jeg forstår virkelig de som blir forbanna når en eller annen drittunge kommer og ødelegger bilen deres.

8496836[/snapback]

tagger du ned en bil i det hele tatt fortjener du juling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...