Gå til innhold

Diskuter ris (og ros?) av Russen her!


Opticane

Anbefalte innlegg

Har ingen ting mot Russ, men har noe imot mange av idiotene som er russ. Dem som tror at den røde drakten setter dem over loven.

 

Noe av det mest irriterende er "Kidnappingen" Er vist populært å slenge folk inn i biler, å kjøre dem lang inn i skauen å forlate dem der uten sko/klær. Har skjedd med meg, men når jeg truet med anmeldelse ble jeg kjørt tilbake. Teipe folk til lyktestolper er også bare idiotisk.

 

Men har virkelig ikke noe imot småfulle russ som springer med vanngevær og en støvsuger på slep. Litt av poenget er jo at man skal oppføre seg som en unge.

 

Skulle selv vært russ i år, men har verken lysten eller pengene til det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er at russeferingen blir mer og mer voldelig/overderevet for hvert år som går. Russetiden skal være en tid der man feirer at man er ferdig på skolen, og oppfører seg som barn. Barn går ikke rundt å biter folk i leggen, kidnapper folk og forlater dem i skogen eller kaster egg og annet grums på andres kjøretøy/eiendom. Russen skal være en oppmuntring for folk, de skal være barnslige slik at folk får et lite smil om munnen når de ser en russ, folk skal ikke være redde for seg selv eller tingene sine når de ser russer, som mange er nå..

 

Stikkordet er uskyldig morro.

Endret av Ozwald
Lenke til kommentar
Politiet og massevis av vektere har vært på plass på russens arrangementer rundt om i landet.

 

Dette mener du er gjort bare fordi politiet ikke har noe annet å gjøre?

 

Det står at dette var bedre enn tidligere år, men dette beviser bare at russen har blitt mer og mer voldelige. Er vi heldige så begynner det å slakke nedover fremover, men jeg har selv sett russer som kjører med en fyr ut av vinduet og kaster egg på frontruta til andre russebiler som er i fart. Dette er ikke uskyldig morro.

Endret av Ozwald
Lenke til kommentar

Poenget er vel heller at Politiet nå har innsett at synlig politi er det eneste som funker. Dessuten har det blitt "mindre frie tøyler" på grunn av forhenverende russ. Mange russeknuter er endret på grunn av det, og skolen og politiet kan slå hardere ned på ting russen gjør. Vet faktisk ikke om det var så j*vlig mye bedre før. Du har ihvertfall ikke visst en dritt som underbygger din påstand.

Lenke til kommentar
Jeg er som oftest imot fysisk avstraffelse, men akkurat når det kommer til unger som driver med hærværk (typen problembarn) så tar jeg meg selv ofte i å mene at de skulle hatt en runde real juling.

8504448[/snapback]

Man har en tendens til å være for strengere straffer for handlinger man kan se for seg at en selv blir rammet av. Men det er ikke tvil om at flere ikke kan oppdra ungene sine, og aldri skulle hatt barn.
Lenke til kommentar

Ufordraglige og frekke mennesker i rødt irriterer meg lilke mye som slike mennesker i vanlige klær. Eneste forskjellen er vel at flere vender den retningen med en gang de får på seg noen røde bukser. All russ irriterer meg ikke, bare kjekt de har det gøy. Men man har ingen rett til å være mer dritt, bare fordi man er russ. Det er bare tåpelig.

Lenke til kommentar
Stigmatisering er alltid fint. Denne tråden lever i en tynn, trynn tråd.

 

 

Mvh

Marley - Russ 2007

8491373[/snapback]

 

Fordi om De er russ i år, og roper "Stigmatisering", så hjelper ikke det at russen oppfører seg som drittsekker. De tror at de (russen) kan oppføre seg som de vil, helt OK, men er de i nærheten av meg får de (russen) ta konsekvensene av sin utagerende oppførsel. :ph34r:

 

Jeg kjenner til de "hullene" i loven som gjør at ingen russ bør føle seg trygge :nei:

 

Russen har ikke gjort noe morsomt i det hele tatt de siste 20 år. De rølper rundt, driver med F....Skap så langt at mange er villige til å ta de (russen) med seg på en "tur", hvor de får oppleve hva det vil si å krenke andre sine "normer".

 

Og ja, jeg ser på meg selv som en meget åpen person, når det gjelder å yttre seg, men russen fortjener bank.

 

Vennlig Hilsen

 

W_B

 

PS: Og fordi om De Hr. Marley er russ i år, trenger ikke vi andre som har opplevd det negative med russen "henge i en tynn tråd". :roll:

8491754[/snapback]

Jada, alt var så mye bedre før krigen ....

8493398[/snapback]

 

 

Var alt så mye bedre før krigen ?, jeg er ikke gammel nok til å huske det :D

 

Men allikevell, enkelte ting var bedre før, under og etter krigen. :roll:

 

Det er kjekt når russen lager en eller annen parodi på samfunns (n / unyttige) ting.

 

Men med tanke på at russen ofte er virkelighetsfjerne, så skjer vell ikke det :roll:

 

Tror ikke russen engasjerer seg i det som skjer i samfunnet idag. :whistle:

 

Vennlig Hilsen

 

W_B

 

Og disse smutthullene du snakker om skal jeg huske på, for jeg vet hva du snakker om og jeg blir oppriktig bekymret.

8492948[/snapback]

 

Nå ble jeg oppriktig nysjerrig, kjenner De meg :hmm:

 

Lenge Leve russen som oppfører seg :thumbup:

 

Vennlig Hilsen

 

W_B

 

PS: Jeg er en trofast tilhenger av Norsk Loverk :ph34r:

 

Den skal brukes på og av alle, ikke sant :hmm:

 

edit: to poster slått sammen

Endret av macfjott
Lenke til kommentar
Wild Berries du er så partypooper :hrm:

8505921[/snapback]

 

Kan så være, men jeg har sett russen ifra den gode siden og ikke minst den ytterste vonden siden :hrm:

 

Syntes alltid det var kjekt å se russen lage ablegøyer om samfunns aktuelle stoff :D

 

Men den siden av russen som er pur elendighet er det noen få som sørger for, jeg har sett hva russen kan gjøre av elendighet på slike plasser som kongeparken.

 

Men jeg hater ikke russen for det, men de bør akte seg :roll:

 

Det gikk ekstra gale for seg i Stavanger, for noen år siden, men da var rektor mannen som fortalte hvor hatten skulle stå.

 

Og har noen av Dere måttet trøste småunger, som har blitt trakasert av russen ? Det har jeg, mange av de ungene er skremt, for en stund, om ikke hele livet.

 

Enkelte ting setter dypere spor enn andre, vi alle er forskjellige på hvor mye vi tåler før det blir ett merke i "sjelen".

 

Så kall meg gjerne partypooper :thumbup:

 

Vennlig Hilsen

 

W_B

Lenke til kommentar
HEAHEAHEA, vi kasta stein, lekebiler, grus, brakk vinduspusseren og putta dem i potta på bilen :D

HAHA LOL! En kammsi brakk den vindus pusseren :D

8493439[/snapback]

På en russebil?

 

...og noen kaller russen drittunger?

8495298[/snapback]

Det var på en russebil, det var fordi at russen har kødda med OSS i alle år, spruta oss klissvåte midt i byen, helt øl over oss, etc, så vi ville ta litt igjen :)

Lenke til kommentar
Det var på en russebil, det var fordi at russen har kødda med OSS i alle år, spruta oss klissvåte midt i byen, helt øl over oss, etc, så vi ville ta litt igjen :)

8508129[/snapback]

God gammeldags symbolsk handling. Stolt av deg.

 

Edit: Jeg ser min kjære post har blitt lagt godt merke til, ja. Don't worry, vi skal ikke bli tatt. :)

Endret av Okstad
Lenke til kommentar

ah russer er feete de :p Hverdag så samler en hel russegjeng(50-100) utenfor skolenvår og gjør forskjellige ting med elver,her om dagen så hadde de ca 500kartonger med egg.. alle hadde egg i lomma, genseren etc.... plutsselig løper de in i klasserommene og begynner å pælme på elevene :D:D så evig bra.

Lenke til kommentar
ah russer er feete de :p Hverdag så samler en hel russegjeng(50-100) utenfor skolenvår og gjør forskjellige ting med elver,her om dagen så hadde de ca 500kartonger med egg.. alle hadde egg i lomma, genseren etc....  plutsselig løper de in i klasserommene og  begynner å pælme på elevene :D:D så evig bra.

8508874[/snapback]

Det er grunnen til at alle byens russebiler skal males svarte i år. Behold, the drittunges!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...