Gå til innhold

Hvor går din neste ferie?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rosslyn chapel ja, noen som har lest Da Vinci koden? :!:

De ble fullstendig tatt på senga med det antall besøkende som kom til det lille kapellet og holdt på å få ferdig et nytt besøkssenter da jeg var der forrige sommer. Det var fotoforbud i kapellet, men det hadde mye spennende dekorasjoner og et par mysterier så en guidet tur anbefales. Det fra boken og filmen om krypten og utsmykkingen der var derimot bare oppdiktet.
Lenke til kommentar

Spennende reise Bravo!

 

Neste tur går muligens til USA, kommer an på om pappa må være der lenge. Han er der ifm. med jobb nå, men det kan hende han må være der i nokså lang tid, og da tar vi turen ned til Phoenix. Ikke så superspennende plass, men vi har lekt med tanken på å ta tog fra Chicago og ned til Arizona, eventuelt ta tog en del av veien, så leie bil og besøke Grand Canyon og ta en liten roadtrip før vi kommer til AZ.

Kan bli spennende å se utfallet!

Lenke til kommentar
Du får kjøpt ferdig rensede og polerte cdm'er i enkelte turistbutikker på Mahe, Praslin og la Digue. Du blir utstyrt med et eksportsertifikat og lettet for noen hundre Euros. Regner med at butikkene også kan ordne forsendelsen hjem.
Har absolutt lyst på å få med en slik nøtt hjem, men ville ikke helt stole på at den noengang vil dukke opp i postkassen i Norge om noen sier de skal sende den. Finnes det ikke versjoner med riktig utseende på rundt 10 kg slik at man kan få dem lurt med som håndbagasje? Og er det veske inni disse slik at de blir stoppet i sikkerhetssjekken?

Tror du kan stole på på butikkene i hvert fall. Det skal nok ikke så mye tull til før de mister lisensen. Turisme tas på alvor i Seychellene. (Det er jo den som har gitt Seychellois'ene Afrikas klart høyeste levestandard.) Men - det er jo andre ledd i systemet...

Joda, det finnes mindre men litt mindre imponerende nøtter som med godvilje kan puttes i bagsjen/håndbagsjen. De er nok rensket for væske, ellers ville de nok ha råtna ganske fort.

Lenke til kommentar

Synes Jellyfish Lake ser ut som noe fra en skrekkfilm, ville ikke stukket en tå uti der.

 

Ellers er jeg litt sjalu på de som klarer å reise såpass lenge og så rundt på nydelige øyer i Stillehavet.

 

Jeg er ikke spesielt begeistret for maneter og sånt jeg heller og var en smule skeptisk. Men det er ikke sånn at sjøen er stappfull av maneter fra bredd til bredd. Manetene klumper seg sammen i en stim som flytter seg etter sola. Noen snorklere foretrekker å holde seg litt i utkanten av stimen. Men å snorkle midt inne i denne enorme geleklumpen var faktisk ganske behagelig. Fant meg selv å være mer opptatt av å svømme uten brå bevegelser for ikke å skade disse skjøre skapningene (ikke lov å bruke svømmeføtter) enn å tenke på at det egentlig burde være ganske ekkelt.

 

Stillehasøyer er nydelige ja. Men det beste der er folka. Ubetinget vennlighet. Ingen baktanker om å tjene penger på deg. Aldri (vel nesten i alle fall) noen innpåslitne "touts". Velutviklede "sosiale antenner". Vil du være for deg selv skjønner de det umiddelbart og lar deg være i fred. Vil du være sosial har du alltid hyggelig selskap.

Bare så synd Stillehavet er så forbanna langt unna!

Endret av eflatjan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...