Gå til innhold

Tatung 32" til 5000.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Rekner med at DVI-HDMI vil se best ut, da signalet vil gå digitalt heile vegen.

8989545[/snapback]

Spørs om du får 1:1 pikselmapping da. Bruker VGA selv med piskelmapping, og det gir et veldig bra bilde. Har ikke prøvet med DVI til HDMI ennå, men skal det etter hvert.

Lenke til kommentar
Pokker, nå husker jeg at jeg glemte å sette den i min fars navn. Bør det gå å maile Komplett og be dem fikse på kvitteringen, mon tro?  :hmm:

8988167[/snapback]

Balle, and then they were two... Jaja, hvem liker ikke en ekstra regning i sommer....regnet?

Lenke til kommentar

1. Datakjeden har disse til 4.5K

2. DVI til HDMI funker ikke hos meg (42" 1080p)

3. Ang. lisens: Be fatteren ringe til NRK og si at han har kjøpt TV-en av deg (ja, det funker :green:)

4. Står litt forskjellig ang 1:1 over DVI/HDMI på 32" TV-ene fra Tatung - noen av dem støtter dette, men vet ikke om alle modellene gjør det.

5. Hvor mange bruker TV-en til å skifte kanal med uansett? Analoge signaler dør snart ut...

Lenke til kommentar

"Godkjent for Bakkenett i Sverige og Danmark (mpeg2) Mpeg4 for Norge under utvikling" Dette du meiner ? Det har eg sett, men det eg lurer på om dei skal lansere ein ny model eller om dei kan gjere det i form av firmware oppdatering på ein eller annan måte...

Lenke til kommentar

Kjøpte EE modellen jeg også. Blir kjekt å kunne se prøvesendingene fra http://www.ntv.no/ som går i DVB-T (mpeg2) når den alikevel ikke kostet mere enn den vanlige modellen.

 

Har sett den flere ganger til 3995 nå, så bare følg med på hw.no's prisguide. Har forøvrig liten tro på firmwarefix for mpeg4. Det jeg har lest så langt tyder på at man ikke kan oppgradere firmware selv.

 

Uansett ikke så farlig for min del, har planer om å kjøpe harddiskopptaker med innebygget DVB-T mpeg4 slik at man kun har en HDMI kilde (er jo bare en connector på TV).

 

Når det gjelder VGA så skal det etter sigende fungere helt utmerket fra PC på denne modellen. Den har 1:1 pixelmapping og jeg har en 10M lang VGA kabel som er klar til bruk. Hvis man får dårlig resultat med VGA så kan det skyldes kabelens kvalitet btw.

Lenke til kommentar

Da var TVen installert.

 

Er ikke så vant med LCD, så jeg vet ikke helt hva jeg skal forvente. Analog TV er helt greit, men ikke perfekt. Litt kornete, eller "pixelete" om man kan si noe sånt. Men hadde forberedt meg på at TV-titting ikke er optimalt med disse TVene.

 

Testa en DVD (spilt av med PS2), får en sånn Smudge-effekt på eksempelvis ansikter når det er nærbilde og kameraet beveger seg, ansiktet blir liksom dratt litt utover. Er dette vanlig på LCD? Prøvde å stillie inn etter ovenstående innstillinger uten at det ble veldig mye bedre.

 

Men TVen er meget pen synes jeg :)

Lenke til kommentar

Min V32MCHK er i hus! Overrasket av hvor bra den var i forhold til prisen, brukt den masse med Xbox 360, da begynner vi å snakke bra bildekvalitet! :D

 

Menyene var også oversiktlige og gode å bruke, TV-en i seg selv er jo en perle å se på IMO. :)

 

Mangler bare lyd ut gjennom anlegget nå, må jeg kjøpe en scart-adapter som kjører lyd ut da?

Lenke til kommentar
Da var TVen installert.

 

Er ikke så vant med LCD, så jeg vet ikke helt hva jeg skal forvente. Analog TV er helt greit, men ikke perfekt. Litt kornete, eller "pixelete" om man kan si noe sånt. Men hadde forberedt meg på at TV-titting ikke er optimalt med disse TVene.

 

Testa en DVD (spilt av med PS2), får en sånn Smudge-effekt på  eksempelvis ansikter når det er nærbilde og kameraet beveger seg, ansiktet blir liksom dratt litt utover. Er dette vanlig på LCD? Prøvde å stillie inn etter ovenstående innstillinger uten at det ble veldig mye bedre.

 

Men TVen er meget pen synes jeg :)

8999700[/snapback]

 

TV + analogt signal, korningen/pixeleringen skyldes jo at signalet er for dårlig til størrelsen og oppløsningen på panelet. Akkurat på samme måte som når en zoomer inn på ett jpeg bilde :) Det er signalet og ikke TVn som er problemet.

 

PS2 er en fæl dvd spiller, så det er nok heller den som lager smudge. Har en PS2 selv og Harman Kardon DVD spilleren min er en drøm i forhold :)

 

Prøv med en bedre dvdspiller eller xbox360/ps3 som andre nevner her så får du se hva TVn virkelig er god for :) Det er da en virkelig innser at det er TV signalene / evt dårlig dvdspiller som er problemet og ikke TVn sin skyld :)

Lenke til kommentar

Nå står det der så fint på TV-benken. Er ekstremt positivt overrasket over byggekvaliteten; dette er ikke mye plast-ræl. Bortsett fra den svarte rammen er det alu og stål rund baut. Fargene ble mye finere da jeg forandret fra "kald" som den sto på som default til "normal", "varm" ble litt mye igjen.

 

Jeg glemte at TV-en hadde HDMI, så det ble innkjøpt en VGA-kabel som jeg nå har den koblet til PC-en med. Bildet var litt kranglete til å begynne med, det ville ikke midstilles, men av grunner jeg ikke helt har oversikt over begynte det å fungere etter en del knot.

 

Har bare hatt det i en time eller deromkring, men så langt er jeg storfornøyd. 4995 er heller ingen upris for dette apparatet, for dere som gikk glipp av supertilbudet. :love:

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
....

Jeg glemte at TV-en hadde HDMI, så det ble innkjøpt en VGA-kabel som jeg nå har den koblet til PC-en med. Bildet var litt kranglete til å begynne med, det ville ikke midstilles, men av grunner jeg ikke helt har oversikt over begynte det å fungere etter en del knot.

....

9001902[/snapback]

Jeg så på sepsifikasjonene på tatung.no sin hjemmeside der stod det under "PC-inn" - "DVI / HDCP kobling" = "NEI"

 

Om dette betyr at TV'en ikke godtar noen signaler over DVI/HDMI vet jeg ikke, men det kan virke sånn siden jeg har lest tidligere i tråden at folk har hatt problemer med DVI - HDMI kabling. Jeg trodde dette var kompatibelt med hverandre igjennom HDMI standarden.

 

Jeg blir uansett å kjøre igjennom vanlig VGA-kabel til evt. noen andre finner en løsning på problemet.. :ermm:

Lenke til kommentar

Hmm, jeg sliter litt med å få bildet til å midtstilles skikkelig. Kjører 1360x768 60p fra PC, og bildet havner for langt ute til høyre, lengre enn jeg klarer å korrigere via ATI Catalyst. Av og til midtstilles det helt fint, uten at jeg helt skjønner hvorfor. Under oppstart vises bildet fint til det kommer til boot manageren, som skjermen rapporterer til å kjøre på 1360x768.

Noen som har løst samme problemet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...