Gå til innhold

Tatung 32" til 5000.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmmm ... Etter litt prøving er midstillingsproblemet fremdeles der, og når jeg kjører video på lavere oppløsning eller fra Wii, PS2 etc er bildet rett og slett helt ubrukelig. Noen andre som har prøvd å spille PS2 med denne?

9003875[/snapback]

 

Har kjørt PS2 på vanlig component og det ser jo ganske trist ut i forhold til xbox360 på VGA inngangen. Men PS2 har jo mye lavere oppløsning og denne TVn er større enn hva jeg er vant til å spille PS2 på. Strekker man ett allerede "dårlig" signal så blir det jo deretter. PS2 ble vel ikke akkurat laget med flatskjerm i bakhodet, bildene er jo optimalisert for vanlig crt type teknologi.

 

PS2en føles plutselig veldig gammel når en kjører den på flatskjermen :p

Husk å justere spillene og da, GTA har jo feks widescreen modus.

Lenke til kommentar

Fikk tven i dag og må si meg litt enig i det xeonnorway sier angående PS2, men det funker likevel.

 

Er veldig fornøyd og jeg har ikke sett på innstillingene enda.

 

 

Byakko-kun: da kan du vel bare vente 2 måneder da (med mindre du har perm og trenger en tv). For tilbudet på komplett var jo kun i forrige uke. Når det er sagt ser jeg ingen gode grunner til å vente.

 

Edit:

Isbilen: her fungerte det ok med PS2, eneste er at hvis du sitter nært ser du pixlene litt vel godt.

Endret av Freud
Lenke til kommentar
Problemet er at bildet ikke er "ganske trist", men komplett ubrukelig. Det ser ut som et eneste stort, levende utslett med malplasserte piksler i alle regnbuens farger med en gang noe rører på seg.

 

Har kjørt PS2 på vanlig component

Mener du vanlig kompositt?

9004344[/snapback]

 

Err ja, jeg blander de to hele tiden :)

 

Malplassert utslett ? Kan ikke si jeg kjenner meg igjen der.

Du kan jo ta noen bilder av problemet og laste opp her så skal jeg si om det er likt her.

 

Tilbudet på sølvutgaven er over, men MPX har som sagt den vanlige modellen i svart til 4300,- vs 4500,- hos komplett.

 

Det fårn tåle :)

Lenke til kommentar

Sånn som det ser ut her kunne de like gjerne gitt beng i å inkludere annet enn VGA- og HDMI-kontakt.

 

Har bare mobilkamera og ingen mulighet for å laste over på PC akkurat nå. La oss heller kalle det ekstrem støy. Grums i bildet. Jeg hadde ikke forventet sylskarpe bilder fra scartkilder, men det må da være såpass at man orker å bruke det? Det skal gå an å se på DVD-filmer, eller hur?

Lenke til kommentar
....

Jeg glemte at TV-en hadde HDMI, så det ble innkjøpt en VGA-kabel som jeg nå har den koblet til PC-en med. Bildet var litt kranglete til å begynne med, det ville ikke midstilles, men av grunner jeg ikke helt har oversikt over begynte det å fungere etter en del knot.

....

9001902[/snapback]

Jeg så på sepsifikasjonene på tatung.no sin hjemmeside der stod det under "PC-inn" - "DVI / HDCP kobling" = "NEI"

 

Om dette betyr at TV'en ikke godtar noen signaler over DVI/HDMI vet jeg ikke, men det kan virke sånn siden jeg har lest tidligere i tråden at folk har hatt problemer med DVI - HDMI kabling. Jeg trodde dette var kompatibelt med hverandre igjennom HDMI standarden.

 

Jeg blir uansett å kjøre igjennom vanlig VGA-kabel til evt. noen andre finner en løsning på problemet.. :ermm:

9002672[/snapback]

 

Har hatt min V32MCHK i en uke nå og jeg har kjørt DVI til HDMI på tven fra Macen min fra dag 1 og det funker helt strålende. Har aldri hatt noe problemer med det heller.

 

En annen fordel med å kjøre HDMI foran VGA er at bildet stilles automatisk inn, og man slipper å styre med oppløsninger og midtstillinger som enkelte her sliter med.

 

Jeg er uansett kjempefornøyd med min tv. Dette er utrolig mye for pengene, og de skjermene jeg har sett i samme prisklasse (Philips, Matsui) når ikke denne opp til foten en gang. :thumbup:

 

edit: Isbilen: Skaff deg en dvd-spiller med mulighet for component (ps2 har dette, bildet blir utrolig mye bedre!) eller HDMI. Selv bruker jeg Xbox 360 over component som dvd-spiller og det ser kjempeflott ut.

Endret av ZolidZnak
Lenke til kommentar
Sånn som det ser ut her kunne de like gjerne gitt beng i å inkludere annet enn VGA- og HDMI-kontakt.

 

Har bare mobilkamera og ingen mulighet for å laste over på PC akkurat nå. La oss heller kalle det ekstrem støy. Grums i bildet. Jeg hadde ikke forventet sylskarpe bilder fra scartkilder, men det må da være såpass at man orker å bruke det? Det skal gå an å se på DVD-filmer, eller hur?

9004650[/snapback]

 

Kjør PS2en på kompositt da ? Det kabelsettet følger jo med. Det er det jeg bruker og det ser som sagt helt ok ut her, har ikke prøvd noe på scart enda.

 

xbox360 har jeg på VGA og det er knallbra.

DVDen har jeg på svideo og den ser også knall ut, mangler hdmi på dvd spilleren desverre :)

Lenke til kommentar
Følger det med kompositt til PS2? Kan ikke si jeg husker at det lå i esken?

 

EDIT: Uansett skal det gå an å bruke scart når det er scart på apparatet. Noe annet blir for dumt.

9004970[/snapback]

 

Har alltid brukt kompositt på PS2 jeg, er jo noen år siden så husker ikke nøyaktig hva som fulgte med eller ikke fulgte med. Men jeg tviler på at jeg har kjøpt ekstra komposittkabler iogmed at alle tver har scart uansett.

 

Du skulle fått prøvd på kompositt iallefall :)

Endret av xeonnorway
Lenke til kommentar

Kompositt følger med PS2en, og det er helt ræva. Til og med på en standard bilderørs-tv blir bildet uskarpt og kjipt. SCART/RGB er mye bedre enn Kompositt, men dette er først og fremst på bilderørs-tver, selv om det vil se litt bedre på en LCD-tv.

 

Både kompositt og RGB/Scart er gamle standarder som ikke er gode nok for nyere digitale skjermer. På en LCD-skjerm er det andre ting som gjelder for å bra bilde, og når det gjelder ps2 er det komponent man må satse på.

Endret av ZolidZnak
Lenke til kommentar
Kompositt følger med PS2en, og det er helt ræva. Til og med på en standard bilderørs-tv blir bildet uskarpt og kjipt. SCART/RGB er mye bedre enn Kompositt, men dette er først og fremst på bilderørs-tver, selv om det vil se litt bedre på en LCD-tv.

 

Både kompositt og RGB/Scart er gamle standarder som ikke er gode nok for nyere digitale skjermer. På en LCD-skjerm er det andre ting som gjelder for å bra bilde, og når det gjelder ps2 er det komponent man må satse på.

9005094[/snapback]

 

Skal kanskje nevne at jeg selv har brukt PS2en på en gammel 20" så vi har ikke merka no spess forskjell på scart/compositt. :]

 

Nå er det xbox360 som gjelder :)

Lenke til kommentar
Nå er det xbox360 som gjelder :)

 

Prøv å kjør kabelen som følger med den (kompositt) på en HDTV, for så å bytte til VGA eller component, så får du se hvilken forskjell det er på de to ;)

9005212[/snapback]

 

Jeg har xboxen på VGA :)

Kjørte xboxen på pcmonitoren før jeg fikk tvn..

Lenke til kommentar

Nå koblet jeg PS2-en til de separate kompositt-pluggene (det falt meg ikke inn tidligere at det skulle være noen kvalitetsforskjell på dette og scart), og gud bedre for en forskjell. Koblet på denne måten ser bildet ut akkurat som det burde - ikke spitzenklasse, men mye for pengene og mer enn bra nok for lille meg. Kan ikke skjønne annet enn at det må være noe feil med scartene eller noe.

Lenke til kommentar
Nå koblet jeg PS2-en til de separate kompositt-pluggene (det falt meg ikke inn tidligere at det skulle være noen kvalitetsforskjell på dette og scart), og gud bedre for en forskjell. Koblet på denne måten ser bildet ut akkurat som det burde - ikke spitzenklasse, men mye for pengene og mer enn bra nok for lille meg. Kan ikke skjønne annet enn at det må være noe feil med scartene eller noe.

9005290[/snapback]

 

God knows, men bra at det ordna seg med kompositt da :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...