Gå til innhold

Tatung 32" til 5000.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk mitt TV på tirsdag (god bless på døren levering ;)), eneste jeg ikke liker er at jeg har analoge kabel-tv signaler, og når en sending er 16:9 kommer det svarte felt øverst og nederst på bildet og det strekkes, så det blir veldig langt og smalt (ikke noe pent). Men når jeg velger "zoom", ikke 16:9 som skjermvalg så blir det som det skal, TV'en vil altså ikke fjerne de svarte feltene som da sikkert er sendt fra Get :( Men kan jo leve med å måtte trykke seg til "zoom" på fjernkontrollen. Ellers var det en fryd å se på. Leter etter en VGA kabel til min vakre Xbox (xbox mediacenter ftw!) slik at signalene kan bli enda bedre fra Xbox-en, men litt vrient å finne utstyr til Xbox1 i disse tider :no:

 

Har også lyst til å teste med skikkelige signaler, men det får heller vente på seg til studentboligene jeg bor i fikser på signalene fra Get.

Lenke til kommentar

Kan bekrefte det andre sier her - PS2 via SCART er så dårlig at tårene presser seg på (hakke prøvd kompositt enda - komponent virket ikke til meg (...)! Analog-TV er også temmelig sørgelig - fargene blør en del og det er rimelig uklart (jeg gikk riktignok over fra en high-end 28" 100Hz flatrøret CRT, så er jævelig godt vant), men brukbart. PS3 ser nydelig ut og det irriterer meg grenseløst at min er fra Asia slik at jeg ikke kan bruke den til DVD/PS2, men hva faen. Skal få tak i VGA-kabel ganske snart slik at jeg kan begynne å bruke PCen til å se film på den - får se om det blir bra. Er litt spent på dette med sidejusteringen, men skal sikkert få til noe. Kan ikke være så vanskelig...

 

Jevnt over absolutt et godt kjøp, men behovet for HD må være det for at det skal være noe vits. Hvis ikke kan du like godt beholde CRT-tven noen år til :).

Lenke til kommentar

I dag tidlig kom jeg til å tenke på en ting: Det kunne hende at støyen og blødningen i går kom av en eller annen form for forstyrrelse i scarten, for jeg hadde både PS2-en og Wii-en skrudd på samtidig, og da jeg koblet PS2 til kompositt funket jo alt bra. Eksperimenterte litt, og problemet ser ut til å være borte - jeg kan sågar ha begge enheter på samtidig uten støy. Da oppstår imidlertid et annet problem: Hvis ikke det er konsollene som ødelegger for hverandre, hva kan det da være? Det eneste jeg kan tenke meg er at apparatet blir varmt, men det gjenstår å se.

 

H-posisjonsproblemet er dog enda der, det ser ut som det kommer av at TV-en ikke oppfatter hvilken oppløsning den blir matet med, for når jeg setter PC til 1360x768 rapporterer TV 1280x768 og vice versa. Med litt halvkompetent knot ordner det seg, men jeg ville så gjerne sluppet. Er ikke så interessert i å bruke HDMI-kontakten til PC da det er andre ting jeg heller vil putte der.

Lenke til kommentar
Jevnt over absolutt et godt kjøp, men behovet for HD må være det for at det skal være noe vits. Hvis ikke kan du like godt beholde CRT-tven noen år til :).

9007676[/snapback]

Så du anbefaler denne tv'en hvis den skal brukes hovedsakelig til next-gen gaming? Har du merket noe etterslep på PS3 eller noe å sette fingeren på i det hele tatt?

Lenke til kommentar

Jeg har sett en del på den helt svarte modellen nå, og tenker jeg skal bestille en slik.

jeg skal bruke den til vanlig analog-tv , dvd og playstation2 (for nå) , men jeg har ikke så veldig mye erfaring med hd-tv og slikt så om noen kan si om det er noen ekstra kabler eller noe jeg bør bestille for å få bedre bilde med ps2 e.l? :)

 

edit: følger det med noen andre kabler? som f.eks dvi-HDMI ? eller er dette noe jeg også må bestille ?

Endret av CiRcLe7
Lenke til kommentar
Fikk mitt TV på tirsdag (god bless på døren levering ;)), eneste jeg ikke liker er at jeg har analoge kabel-tv signaler, og når en sending er 16:9 kommer det svarte felt øverst og nederst på bildet og det strekkes, så det blir veldig langt og smalt (ikke noe pent). Men når jeg velger "zoom", ikke 16:9 som skjermvalg så blir det som det skal, TV'en vil altså ikke fjerne de svarte feltene som da sikkert er sendt fra Get :( Men kan jo leve med å måtte trykke seg til "zoom" på fjernkontrollen. Ellers var det en fryd å se på. Leter etter en VGA kabel til min vakre Xbox (xbox mediacenter ftw!) slik at signalene kan bli enda bedre fra Xbox-en, men litt vrient å finne utstyr til Xbox1 i disse tider :no:

 

Har også lyst til å teste med skikkelige signaler, men det får heller vente på seg til studentboligene jeg bor i fikser på signalene fra Get.

9006565[/snapback]

 

Problemet med svarte linjer ser en på de fleste LCD tver, tvn har en auto modus som klarer å fikse de svarte stripene i enkelte tilfeller. Men ofte må en nok overstyre ja, er jo håpløst siden så mange forskjellige kanaler kjører forskjellig bredformat.

 

Så ikke helt tvn sin skyld syns jeg :)

Lenke til kommentar
Jeg har sett en del på den helt svarte modellen nå, og tenker jeg skal bestille en slik.

jeg skal bruke den til vanlig analog-tv , dvd og playstation2 (for nå) , men jeg har ikke så veldig mye erfaring med hd-tv og slikt så om noen kan si om det er noen ekstra kabler eller noe jeg bør bestille for å få bedre bilde med ps2 e.l? :)

 

edit: følger det med noen andre kabler? som f.eks dvi-HDMI ? eller er dette noe jeg også må bestille ?

9012472[/snapback]

 

Ingen kabler følger med, kun strøm.

Kan ikke forvente så mye annet heller, aldri hørt om en TV som leveres med scart, komponent, hdmi kabler etc :)

 

Det følger jo ikke med på dvd spillerene engang. Spare spare spare..

Lenke til kommentar
Jeg har sett en del på den helt svarte modellen nå, og tenker jeg skal bestille en slik.

jeg skal bruke den til vanlig analog-tv , dvd og playstation2 (for nå) , men jeg har ikke så veldig mye erfaring med hd-tv og slikt så om noen kan si om det er noen ekstra kabler eller noe jeg bør bestille for å få bedre bilde med ps2 e.l? :)

 

edit: følger det med noen andre kabler? som f.eks dvi-HDMI ? eller er dette noe jeg også må bestille ?

9012472[/snapback]

 

Ingen kabler følger med, kun strøm.

Kan ikke forvente så mye annet heller, aldri hørt om en TV som leveres med scart, komponent, hdmi kabler etc :)

 

Det følger jo ikke med på dvd spillerene engang. Spare spare spare..

9012853[/snapback]

 

hehe , tenkte vel egentlig det:p men får se om jeg kjøper med en slik , så har har jeg hvis jeg skal koble den stasjonære pc'n til.

Lenke til kommentar
Kan bekrefte det andre sier her - PS2 via SCART er så dårlig at tårene presser seg på (hakke prøvd kompositt enda - komponent virket ikke til meg (...)!

9007676[/snapback]

 

Kjøpte en slik TV for noen dager siden og testet med PS2 i går (RGB). Kan avkrefte det Defekt sier her, PS2 via SCART er skarpt og har flotte farger. (Og fabrikkinnstillingene på TV'en er ubrukelige til annet enn å få hodepine av....) PS2'en kan jo såklart ikke stille opp mot PS3'en, men til å være bare vanlig PAL syns jeg det ble bra.

Det viktigste er å stille ned baklys, lys og kontrast, slå av støyreduksjon og stille ned skarphet (jeg satte min på 1, syns det ble best).

Lenke til kommentar
I dag tidlig kom jeg til å tenke på en ting: Det kunne hende at støyen og blødningen i går kom av en eller annen form for forstyrrelse i scarten, for jeg hadde både PS2-en og Wii-en skrudd på samtidig, og da jeg koblet PS2 til kompositt funket jo alt bra. Eksperimenterte litt, og problemet ser ut til å være borte - jeg kan sågar ha begge enheter på samtidig uten støy. Da oppstår imidlertid et annet problem: Hvis ikke det er konsollene som ødelegger for hverandre, hva kan det da være? Det eneste jeg kan tenke meg er at apparatet blir varmt, men det gjenstår å se.

 

9009851[/snapback]

Siterer meg selv her. Ganske riktig, utover dagen er problemet tilbake. Kan ikke skjønne noe annet enn at dette kommer av varme. Tror jeg har en liten DOA her ... :(

 

EDIT: Forresten, å skru ned baklyset gjorde underverker for bildet her i gården.

Fin liten guide: http://reviews.cnet.com/4520-11249_7-5582255-1.html

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Spørsmål til dere som har kjøpt Tatung'en: Det står at det er Bilde i Bilde (PIP) på denne, men den har vel ikke to tunere? Hvilke muligheter finnes det til PIP i såfall?

9014783[/snapback]

 

Det er vel bare et videoinn vindu (en kanal tv og en kanal videokilde) ?

Lenke til kommentar
Spørsmål til dere som har kjøpt Tatung'en: Det står at det er Bilde i Bilde (PIP) på denne, men den har vel ikke to tunere? Hvilke muligheter finnes det til PIP i såfall?

9014783[/snapback]

 

Det er vel bare et videoinn vindu (en kanal tv og en kanal videokilde) ?

9014821[/snapback]

 

Korrekt

Lenke til kommentar
Spørsmål til dere som har kjøpt Tatung'en: Det står at det er Bilde i Bilde (PIP) på denne, men den har vel ikke to tunere? Hvilke muligheter finnes det til PIP i såfall?

9014783[/snapback]

 

Det er vel bare et videoinn vindu (en kanal tv og en kanal videokilde) ?

9014821[/snapback]

 

Er usikker på om jeg behøver to tunere i tv'n dersom jeg har to parabol tunere? Ønsker å kunne dele bilde og ha bilde fra begge tunerne samtidig (i PIP).

 

Noen som vet?

Lenke til kommentar

Er usikker på om jeg behøver to tunere i tv'n dersom jeg har to parabol tunere? Ønsker å kunne dele bilde og ha bilde fra begge tunerne samtidig (i PIP).

 

Noen som vet?

9014948[/snapback]

 

Hvis paraboltunerne bruker to separate innganger i TVen skulle det gå helt fint å bruke PIP. Skulle jeg tro.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått min 32" fra netshop i hus. Jeg leser i tråden her at man skal stille inn følgende for best resultat:

FOR V32MCHK:

BakLys: 45

Lys:35

Farge:35

Kontrast:40

Skaphet: 2

Støyred: Av.

 

Jeg får kun opp alternativene bakbelysning, kontrast og lyshet. Er det noe jeg gjør feil eller ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...